Geplaatst 16 december 20159 jr. De laatste dagen is Tom Mulder bezig om op zijn facebook pagina zijn eigen Veronica herinneringen te vertellen. Ik vind dat erg vermakelijk. Ook goed om te zien dat hij terug kijkt met veel plezier.
Geplaatst 16 december 20159 jr. Dat is helaas wel eens anders geweest……………….. Juul ( die geen facebook heeft )
Geplaatst 16 december 20159 jr. Nou inderdaad, tijdens de reünie vond hij het maar amateuristisch maar had het niet willen missen...
Geplaatst 16 december 20159 jr. De verhalen lezen lekker weg van Tom Mulder op Facebook vooral nu over het begin van RNI en de overstap van Joost en Jan Naar Noordzee . Al was Klaas Vaak minder positief over het einde van Veronica in de jaren 73/74 nu denk hij toch terug aan de leuke dingen
Geplaatst 17 december 20159 jr. Op 16-12-2015 om 14:18 zei Hans van Rijswijk: Ik kan niets vinden..... ik ook niet
Geplaatst 17 december 20159 jr. Op 17-12-2015 om 16:35 zei Ronny: ik ook niet Open Facebook en vul Tom Mulder in bij zoeken en zie voor zijn naam een foto van tram met Tom achter het stuur . Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren
Geplaatst 17 december 20159 jr. Op die pagina zie ik als jongste melding iets van 10 oktober. Waarschijnlijk kun je die verhalen pas lezen als je (a) zelf op Facebook zit en (b) een vriendschapsverzoek bij Tom hebt ingediend. Dat laatste doe ik niet, want ik wil alleen Facebook-vrienden die ik ook echt persoonlijk ken.
Geplaatst 17 december 20159 jr. Je moet vriendschap met Tom sluiten, mooie verhalen schrijft hij. Groet Hans
Geplaatst 18 december 20159 jr. Op 17-12-2015 om 22:02 zei thevandijks: Je moet vriendschap met Tom sluiten, mooie verhalen schrijft hij. Groet Hans Klopt en dan lees je zijn verhalen die hij schrijft
Geplaatst 19 december 20159 jr. Erg mooi om te lezen, ik meen de verteltrant te herkennen die hij ook bij Poster gebruikte. In de chronologie is hun nu net bij de overstap naar de TROS. Veelzeggend om te lezen dat Tom de versnipperde Veronica 538-programmering (allemaal losse uurtjes) inderdaad haatte. Het was niet dé reden om bij Veronica te vertrekken (dat was het zekere einde van het station en de wat Tom betreft discutabele 'ledenwerving' waar iedereen aan mee moest werken), maar het programmatisch terugdraaien van de klok speelde wel mee. Daar had hij écht moeite mee. Over het waarom van deze rare programmatische actie van Out laat Tom zich niet uit. ik vermoed dat het was om te verbloemen dat Rob zelf geen tijd meer had voor (of geen zin in) een dagelijkse show van twee uur. Als de hele programmering in brokjes werd gehakt, viel dat minder op. Edwin
Geplaatst 19 december 20159 jr. Tom schrijft dus: ( Ik doe niet aan Facebook maar krijg de tekst van iemand ) "Natuurlijk was ik het niet eens met de zogenaamde ledenwerfactie van Radio Veronica.....Rob Out riep me op kantoor en vertelde me, dat ik een week was geschorst vanwege mijn negatieve gedrag tijdens de fl.2,50 actie. Ik had, geloof ik, ook nog geroepen, dat iedereen meedeed met zijn eigen verantwoording. " Z'n geheugen laat hem in de steek, helaas. ( geen fl 2,50 maar fl 5,- ) Maar als ie op onze website had gekeken en vooral geluisterd naar z'n eigen woorden kon ie het goede verhaal zien. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Ja, dat van die losse uurtjes dat is Tom z'n "mantra", ik, en andere collega's, hebben 'em daar destijds nooit over gehoord. Maar dat zou kunnen. En dat woord "natuurlijk" kan ik niet helemaal plaatsen. Jammer dat Tom niet zo heel zorgvuldig is, dat ben ik niet van hem gewend. Maar ja, we zullen maar zeggen "naarmate de jaren verstrijken vervagen de herinneringen"…. Maar ok, het is goed dat Tom kennelijk ondanks alles toch aardige herinneringen bewaard aan z'n avontuur bij Veronica.
Geplaatst 19 december 20159 jr. Op 19-12-2015 om 16:30 zei Juul: En dat woord "natuurlijk" kan ik niet helemaal plaatsen. Mee eens. Over die uren heeft Lex Harding op zender in de laatste 192-week wel een keer geroepen dat hij het jammer vond dat hij binnenkort geen show van 2 uur meer kon maken. Hier proef ik wel uit dat dit idee bepaald niet door iedereen werd gedragen. Het was sowieso een raar initiatief natuurlijk. Je hoeft maar heel weinig van radio te weten om te beseffen dat herkenbare blokken (en één 'morning deejay') beter scoren dan een wirwar van losse uurtjes.
Geplaatst 19 december 20159 jr. Rond de tijd dat Veronica overstapte van 192 naar 538 heeft Rob Out een veelzeggende column in het Veronica-blad geschreven. Ik heb hem niet bij de hand, maar hij is hier (of misschien was het bij de buren) weleens aangehaald. Daaruit blijkt dat de nieuwe programmering bedoeld was om een groter publiek te bereiken. Ik neem aan dat er onvrede was over de luistercijfers. Na de bomaanslag waren die aardig teruggelopen, en volgens mij was ook het aantal adverteerders minder geworden. Dat kun je ook horen aan de downloads uit begin 1972. Een tijdje geleden luisterde ik naar een top 40 uit het begin van dat jaar en daarin zaten verbazingwekkend weinig reclames; het zijn vooral de bekende spots van de aandeelhouders. Er moest dus iets gebeuren. Veronica was in 1970 en 1971 steeds meer een echt jongerenstation geworden. Vanaf 2 uur 's middags richtten Lex en Rob zich op de schoolgaande jeugd. 's Avonds had je niet alleen de Lexjo, maar ook twee uur albummuziek van Tineke. En toen Will net begon met zijn nachtprogramma's, was dat ook met 'progressieve muziek'. Om een groter publiek te bereiken, werd dat op 538 behoorlijk teruggedraaid. Veronica moest weer een echt familiestation worden: Tineke kreeg haar dagelijkse Koffietijd terug (ten koste van een uurtje albummuziek 's avonds), Stan Haag kreeg er 's ochtends een uurtje bij om de huisvrouwen te plezieren, Will ging dagelijks zijn populaire spelletjes presenteren, Ook Goeie Morgen kwam in handen van Hans en Tom, die toch een wat andere platenkeus hadden dan Klaas en vast ook een ander publiek aanspraken. Ze draaiden bijvoorbeeld meer Nederlandstalige muziek. Later kwam daar ook nog eens de steeds grotere invloed van Pierre Kartner bij. Zelf was ik zwaar teleurgesteld, ook al vanwege het feit dat Klaas geen OGM meer deed. Maar ja, ik was dan ook een van die jongeren. Het werken met losse uurtjes had voor Rob verschillende voordelen: niet alleen kon hij zelf meer tijd vrijmaken voor andere bezigheden, maar het bood hem ook de ruimte om Tineke en Stan Haag een prominentere rol te geven in de dagprogrammering, Chiel nog maar een uurtje de tijd te geven (daar was hij op 192 al mee begonnen, want Chiel kon als deejay niet echt overtuigen), en om Lex op te schuiven naar later in de middag, als alle jongeren ook echt thuis waren uit school. Bij dat alles moet je bedenken dat Veronica wat betreft zijn reclame-inkomsten voor een behoorlijk deel afhankelijk was van Unilever. Een bedrijf dat vooral producten verkocht aan huisvrouwen. Dus dat was een belangrijk publiek. Nou ja, het is maar een theorie...
Geplaatst 19 december 20159 jr. Uit het boek: Kapers voor de kust van Henk van Gelder. Rob Out: " We gaan nu afstappen van de shows van twee uur. In Amerika kan dat wel, maar daar hebben ze veel meer mogelijkheden om de luisteraars twee uur achter elkaar te boeien- al was het alleen maar omdat ze live werken. We geloven, dat shows van één uur beter zijn. Zeker voor de discjockeys, die dan bijvoorbeeld een uur 's morgens en een uur 's avonds kunnen maken. Weer een manier om vastroesten te voorkomen." Robin
Geplaatst 20 december 20159 jr. Ik had het boek wel maar die uitspraak is mij nooit opgevallen. Staat er ook iets bij over wanneer "de hopman" ( zo noemden wij Out intern ) dat zei?
Geplaatst 20 december 20159 jr. Op 20-12-2015 om 09:20 zei Juul: Staat er ook iets bij over wanneer "de hopman" ( zo noemden wij Out intern ) dat zei? Vlak voor de frequentiewisseling van 192 naar 538. Robin
Geplaatst 20 december 20159 jr. Dank Robin. Wij ( oud collega's) vinden wel dat het uurtjes verhaal er wel een beetje bij gehaald wordt door Tom. Want vlak voor z'n "schorsing" deed hij toch erg mee met alles. En dus ook de oproepen om FL. 5,- over te maken. Waar ik mij wel in kan vinden is gewoon dat hij geen toekomst meer zag bij en voor Veronica. Daar is niks op tegen, ik had dat ook wel een beetje. Maar dat kwam door mijn knipperlicht "relatie" met Out. Juul
Geplaatst 21 december 20159 jr. Op 19-12-2015 om 17:32 zei Paul: Rond de tijd dat Veronica overstapte van 192 naar 538 heeft Rob Out een veelzeggende column in het Veronica-blad geschreven. Ik denk dat dit inderdaad een sluitend verhaal is. Voor Tom (Mulder dus) is het 'uurtjesverhaal' ook maar één van de zaken die wordt aangehaald om ruim 40 jaar later zijn vertrek te verklaren. De acties en vooral de toekomst van Veronica en die van hemzelf waren doorslaggevend. Tom heeft in het verleden in interviews vaker het voorbeeld van Tony Blackburn aangehaald die ook als eerste bij Big L was vertrokken om naar de BBC te gaan. Hij zat er dus al toen zijn ex-collega's nog op een baantje moesten hopen. Dat sluit dan weer aan bij wat Juul zegt. Edwin
Geplaatst 28 december 20159 jr. zo ! dat ook weer uit de doeken gedaan , Toch wel leuk om verschillende dingen zo te horen . OLD memories Juul
Geplaatst 30 januari 20169 jr. Auteur Ik heb de laatste tijd weer de nodige Tom Mulder verhalen gelezen op zijn FB en ik denk dan , het klinkt interessant, maar het voelt alsof er met iedereen wel wat was behalve met Tom Mulder. Hij klinkt wel erg perfect.
Geplaatst 4 februari 20169 jr. Ik lees Tom zijn verhalen ook, en soms moet ik ook even fronsen.. Niet dat ik het natuurlijk beter weet, maar hij komt soms wel erg als betweter over. Duidelijk is wel dat hij de Amerikaanse manier van radio maken nastreeft. In zijn verhalen geeft hij behoorlijke vegen uit de pan weg, en da's soms jammer. Maar over het algemeen leest het lekker weg en is het leerzaam.
Geplaatst 5 februari 20169 jr. Auteur Hij heeft het over Poster maar ik geloof niet dat hij Juul ook maar een keer genoemd heeft.
Geplaatst 5 februari 20169 jr. En ook Pieter Leen en de fantastische NOS technici o.a Jan Bolding, Jacques Hollemans, Pieter de Vlaam, Jan de Jong etc. Ik weet nog dat we deel 1 van de Geschiedenis van de Nederlandse popmuziek hebben opgenomen in de kelder van de VARA studio. En we deden daar samen met technicus Jan Bolding 13 uur over! Niks was Jan teveel. de ene na de andere Telefunken M15 en EMT draaitafel werd naar binnen gereden. Maar ach, Tom was een erg goeie dj maar als mens was hij , hoe zeg je dat netjes , "moeilijk". En dat schrijf ik niet alleen maar met veel Veronica en TROS collega's. Ik zeg dan altijd, "artiesten he?"…….. Creatieve mensen zijn niet altijd makkelijk.
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.