Spring naar bijdragen

NPO Radio 1 de "nasjonale rampezender".

Gast

Aanbevolen berichten

Eindelijk schrijft iemand wat ik al jaren roep en van tijd tot tijd niet kan onderdrukken te schrijven  dat, sinds Hilversum 1 Radio 1 heet en de zuilendagen zijn verdwenen , het een station is geworden dat , zoals Mischa Wertheim afgelopen donderdag in de Volkskrant schreef, ten prooi is gevallen aan luistercijfers en marktaandelen, vooral korte items en infantiele nieuwsspelletjes en dat alles verziekt met bliepende en bloepende vormgeving. Ik ben afgehaakt nadat 1 van de beste radioprogramma's van de publieken het zwijgen werd opgelegd omdat H1/Ri ook horizontaal moest en de zuilendagen de nek werden omgedraaid met als onvermijdelijke ramp het einde van het VPRO dagvullend vrijdag programma Het Gebouw. Daarin 1 van mijn radiohelden, wijlen Cor Galis met zijn zware stem en sigaren doorspeckte rubrieken, smullen was dat iedere week. Ik ben maar even gaan zoeken naar wat achtergronden, zie hier Please login or register to see this link. en luister hier Please login or register to see this link.

Lees, luister en geniet.

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Weet je wat ik ook zo mis Paul, het programma De Avonden met Wim Noordhoek. Toch een van de mooiste stemmen van de radio. Het verdwijnen van zuilendagen trek ik ook door naar de andere zenders. Eerst dacht iedereen, prima, dit is een verbetering. Alles horizontaal.

Maar een Vara s popdinsdag b v had toch wel zijn diepgang en charme vind ik.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een mooie discussie . Ik luister als fietskoerier  onderweg heel veel naar radio, maar ook naar (eigen) opnamen. Ik heb een dab+  radio en dus in principe genoeg keuze. Als we over de publieke stations hebben vind ik Radio 2 het ergst achteruit hollen. Het is overdag gewoonno een commercieel station geworden, Alleen in de avond en het weekend zijn nog echt luisterbare uren met voor mij als hoogtpunten Spijkers met koppen op zaterdagmiddag. Helaas is cappiccino al gesneuveld. Maar dit onderwerp ging over Radio 1. Zoals met veel radio zijn de echt goede uren naar de late avond of nacht verbannen. Met het oog op morgen blijft heel beluisterbaar en ik ben blij dat dit nog bestaat, De uren erna zijn nog interessanter, maar te laat en ik heb moeite om alle podcasts af te luisteren.. (nooit meer slapen)
 en de VPRO uren bureau buitenland en wat NTR uren zoals radio doc zijn gewoon goede radioprogramma's, maar ja naar de avond verbannen,

Het enige programma op radio 1 dat ik kan blijven luisteren is de Nieuws bv al had ik liever Felix Meurders dan Eric Corton.

Het atlernatief zou BRN nieuwsradio moeten zijn maar allen de presentatie al staat me absoluut niet aan De gemaakte stemmen ( daar heeft het radio 1 journaal ook al last van)...

bewerkt door hans558
Link naar opmerking
Deel via andere websites

3 uur geleden zei hans558:

Een mooie discussie . Ik luister als fietskoerier  onderweg heel veel naar radio, maar ook naar (eigen) opnamen. Ik heb een dab+  radio en dus in principe genoeg keuze. Als we over de publieke stations hebben vind ik Radio 2 het ergst achteruit hollen. Het is overdag gewoonno een commercieel station geworden, Alleen in de avond en het weekend zijn nog echt luisterbare uren met voor mij als hoogtpunten Spijkers met koppen op zaterdagmiddag. Helaas is cappiccino al gesneuveld. Maar dit onderwerp ging over Radio 1. Zoals met veel radio zijn de echt goede uren naar de late avond of nacht verbannen. Met het oog op morgen blijft heel beluisterbaar en ik ben blij dat dit nog bestaat, De uren erna zijn nog interessanter, maar te laat en ik heb moeite om alle podcasts af te luisteren.. (nooit meer slapen)
 en de VPRO uren bureau buitenland en wat NTR uren zoals radio doc zijn gewoon goede radioprogramma's, maar ja naar de avond verbannen,

Het enige programma op radio 1 dat ik kan blijven luisteren is de Nieuws bv al had ik liever Felix Meurders dan Eric Corton.

Het atlernatief zou BRN nieuwsradio moeten zijn maar allen de presentatie al staat me absoluut niet aan De gemaakte stemmen ( daar heeft het radio 1 journaal ook al last van)...

Ik ben blij dat het Radio Journaal s'morgens een andere presentator heeft. Van het haantjesgedrag van de 2 presentatoren werd ik niet goed.

gr.thijs

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6627
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    Exigone
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.