Spring naar bijdragen

Ik wordt "weer" radioactief.

Juul

Aanbevolen berichten

Niet zo'n heel vreemde aanhef in mijn geval, maar toch is het zo.

Maar dan niet op of in mijn "vakgebied."

Ik wordt nl de laatste 10 jaar geteisterd door een te snel werkende schildklier. ( ziekte van Graves ).

De vorige keren wisten de medicijn mevrouw en ik dat te repareren met medicijnen.

De werking van de te snel werkende schildklier stil leggen en dat opvangen-slikken met extra hormonen die die schildklier nu niet meer maakt. Het is eigenlijk, zeker in mijn geval een z.g. "auto-immuum" ziekte. (  Please login or register to see this link.  ). Net als diabetes.

En ja, één van die medicijnen is het deze week in het nieuws zijnde Thyrax………...

Ik moet daartoe volgende week naar het hele grote ISALA ziekenhuis in Zwolle waar ze m'n schildklier een stukje "vernietigen" met radioactiviteit. Dat doen ze niet in elk ziekenhuis. 

Ik ben dus twee dagen onderdak en ben dan gedurende die dagen "radio actief".Wil je meer weten hoe dat gaat: Please login or register to see this link.

Ik vind het reuze interessant.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2 weeks later...

Inmiddels heb ik maandag "de slok" gekregen. Een kleine ampul met radioactief jodium opdrinken met een glas water.

De ampul kwam uit een klein loden kokertje en was vervaardigt in de kerncentrale in Petten.

Direct na het toedienen gingen de nuclear geneeskundigen twee meter bij mij vandaan staan………………...

Er zijn leefregels voor de eerste twee weken. Niet in de buurt van kleine kinderen en  niet te lang op minder dan een meter van jonge mensen.

Bij ouderen ( boven 60 ) valt het allemaal mee, die nemen niet veel radioactiviteit meer op. "Eindelijk een voordeel voor ouderen……".

Dus mijn overleg met Lex en Ad morgen kan gewoon doorgaan……hi

Verder merk ik er weinig of eigenlijk helemaal niks van. Kan weken danwel maanden duren. Bloedonderzoek moet het resultaat uitwijzen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op ‎29‎-‎1‎-‎2016om20:27 zei Juul:

Niet zo'n heel vreemde aanhef in mijn geval, maar toch is het zo.

Maar dan niet op of in mijn "vakgebied."

Ik wordt nl de laatste 10 jaar geteisterd door een te snel werkende schildklier. ( ziekte van Graves ).

De vorige keren wisten de medicijn mevrouw en ik dat te repareren met medicijnen.

De werking van de te snel werkende schildklier stil leggen en dat opvangen-slikken met extra hormonen die die schildklier nu niet meer maakt. Het is eigenlijk, zeker in mijn geval een z.g. "auto-immuum" ziekte. (  Please login or register to see this link.  ). Net als diabetes.

En ja, één van die medicijnen is het deze week in het nieuws zijnde Thyrax………...

Ik moet daartoe volgende week naar het hele grote ISALA ziekenhuis in Zwolle waar ze m'n schildklier een stukje "vernietigen" met radioactiviteit. Dat doen ze niet in elk ziekenhuis. 

Ik ben dus twee dagen onderdak en ben dan gedurende die dagen "radio actief".Wil je meer weten hoe dat gaat: Please login or register to see this link.

Ik vind het reuze interessant.

Kleine correctie voor de juistheid Juul, het door jouw geschreven :  z.g. "auto-immuum" ziekte  moet inderdaad zijn immuuN. Met een N dus.

Paul de Haan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6626
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    frank.delplace
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.