Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst
57 minuten geleden zei Juul:

maar ik kan het ook niet zo goed zien. Is een beetje klein.

Op de afbeelding klikken, daarna links onderaan klikken en dan inzoomen, wordt het (positie zendschip) heel goed zichtbaar Juul.

Geplaatst
5 uur geleden zei Piet van der Vooren:

Ken je deze van Veronica uit de Bos-atlas, Juul? Hij heeft in slechts één editie van de atlas gestaan.

Piet.

Kaart_Radio_Veronica.jpg

Deze kaart heb ik ook. Ik weet alleen niet meer hoe ik er aangekomen ben en dat hij uit de Bosatlas komt wist ik ook niet meer. Bedankt.

gr.thijs

Geplaatst

Wat leuk dit. Jaren geleden kreeg ik een oude auto kaart van Nederland die aan boord van de Norderney heeft gehangen. De bemanning had er op de zelfde manier met rode pen een afbeelding van het schip op getekend. Nu weet ik dat dit hun voorbeeld geweest moet zijn geweest.

De auto kaart heb ik geschonken aan Rock Art en hangt daar aan de muur.

Geplaatst

Thijs en Juul,

Dit is weer een andere kaart dan die ik hier eerder plaatste. Uit welke atlas deze komt weet ik niet. Wel leuk om te zien dat er toch meerdere atlassen zijn die Radio Veronica hebben vermeld. Ik dacht altijd dat de Bosatlas uit 1971 de enige was.

Piet.

Geplaatst

Erg leuk, dit. Ik heb een Bosatlas uit 1968 waarin ik als jonge tiener zelf het Veronica-schip heb getekend, zo ongeveer voor de kust van Scheveningen. Maar dat zal wel niet meetellen...

Geplaatst

Ik ben ook eens in mijn atlassencollectie gedoken. De Bosatlas uit 1971 heb ik ook, maar ik vond bijgevoegd plaatje in de atlas "kleine schoolatlas der gehele aarde". Uitegeven door J.B. Wolters. De atlas dateert echter al uit 1966. Dus toen was Veronica al opgenomen in de atlassen.

groet,

janf

uit kleine schoolatlas der gehele aarde - J.B. Wolters-Groningen 1966.jpg

Geplaatst

Eigenlijk best wel een slimme zet van de Bosatlas. Die atlas werd (en wordt) immers vooral gebruikt door scholieren, bij wie Veronica populair was. Het was zeker een manier om de aandacht te trekken. Ik zie trouwens op die laatste kaart nog een ander bootje, met de aanduiding 'Goeree'. Wie weet daar meer van?

Geplaatst
48 minuten geleden zei Paul:

Ik zie trouwens op die laatste kaart nog een ander bootje, met de aanduiding 'Goeree'. Wie weet daar meer van?

Lichtschip nr 11 positie Goeree.

Please login or register to see this link.

Please login or register to see this link.

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6646
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    Alfred
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.