Geplaatst 7 maart 20169 jr. Jaren geleden kocht ik een fijne cd van de Nederlandse groep Zen. De cd Zen 1967~1970. Daarop staan Jingles T.B.V Radio Veronica. Ik kan me niet herinneren dat er meer groepen op deze manier Veronica jingles hebben uitgebracht op officieel plaatwerk. Of toch wel? Wie weet meer ?
Geplaatst 7 maart 20169 jr. Ben wel benieuwd naar die cd! ik weet dat The Who ooit ook een lp hebben uitgebracht met daarop verschillende radio Londen jingles maar verder, nee!
Geplaatst 8 maart 20169 jr. Ed, De cd is al vele jaren oud. Men kwam de jingles tegen op de mastertape bij de platenmij. Maar in feite hebben wij ze bij Veronica gewoon gebruikt. Grappig, meer niet. ( heb 'em niet…………………)
Geplaatst 30 maart 20169 jr. Eén minuutje zoeken op SoulSeek was voldoende om ze te vinden. Het was overigens de cd-versie van het album Hair uit 1969 waarop ze staan. Drie jingles waarvan ik er één kende. Ik weet niet of deze op de Genootschap-cd staan. De jingles plaatsen, staat deze site niet toe ivm auteursrechten. Edwin
Geplaatst 2 april 20169 jr. een link kan handig zijn voor andere om deze ook te kunnen beluisteren ...............alvast dank
Geplaatst 2 april 20169 jr. Op 2-4-2016 om 13:02 zei Jaap De Vries: een link kan handig zijn voor andere om deze ook te kunnen beluisteren ...............alvast dank Heb het gevonden en het werkt ook nog 23-Jingles t.b.v. Radio Veronica (1969).mp3 Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren voor de liefhebbers onder ons
Geplaatst 2 april 20169 jr. Dank voor de link met de jingles. Ik dacht dat ik alles toch wel inmiddels van Radio Veronica had, maar deze heb ik nog nooit gehoord .
Geplaatst 2 april 20169 jr. Ze zijn destijds gemaakt in de Hilversumse Phonogram studio's in de Honingstraat onder de bezielende leiding van Ton van Dijk. Hij was de manager van Zen en werd later hoofdredacteur van de Nieuwe Revue. Hij wordt na z'n pensioen in een heel klein plaatsje in Friesland. Ton was later ook uitgebreid te horen in de legendarische "verboden" oud- en nieuw show met Henk van Dorp en Henk Terlingen.
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.