Spring naar bijdragen

De zegen van 192 TV

Gast

Aanbevolen berichten

Sinds enkele dagen hebben wij hier aan de boorden van het wonderschone Schildmeer de zegeningen van 192TV, vanmiddag keek ik even en werden clips gedraaid  uit juni 1970, Paultje was toen bijna 18.

Plots Supersister en She was naked, dat hebben we geweten. De Supersisterclip was waarschijnlijk opgenomen tijdens een popfestival en voorbij kwam een bonte verzameling lijpkoppen, in dit geval inderdaad met een lange IJ. Mijn vrouw duidde op jongens maar vooral meisjes van circa 18+ die  met bungelende en beschilderde "bloemkolen" zachtjes in trance op de muziek wiegden. Het beeld zoemde  in op een morsig NVSH standje waar condooms voor 1 gulden per 3 werden verkocht. Wipperij met subsidie als het ware. Het zou nog bijna 2 jaar duren voor vrouw Marre bij mij thuis op de koffie kwam en ze vroeg of ik me ook zo pervers had aangesteld in die tijd. Groningers zijn stoer, zij komt uit Brabant, mijn antwoord was  dat mijn bijnaam in kringen "Paultje Pervert " was, een geuzentitel immers in Amsterdam had je ene Pistolen Paultje, ik was dus in goedgezelschap.

"Je bent altijd een vrijgevochten bengel geweest, nu weet ik waar de oorsprong ligt".

Maar, onder ons gezegd en gezwegen en hou het onder jullie pet, ik was zo ongeveer op die leeftijd het  " netste jongetje " van de klas, nooit spijbelen, nauwelijks bier en altijd met mijn kop in de radio , zeker als het touwetje vd afstemming weer eens was gebroken.

Juni 1970,de zomer van RNI editie 1. Hans Knot kwam al op de plof naar mijn huis voor een bak leut en een stevig gesprek over de verschillen tussen Veronica en RNI. De eerste keer dat Hans kwam werd hij aan de jas getrokken door mijn moeder. Zij wees Hans op meters koperdraad dat vanuit de WC naar mijn slaapkamer liep, geen gezicht vond ze dat. Voor mij betekende het betere ontvangst op 192 en 220 en de korte golf, al was het maar een fractie! Haar vraag aan Hans was of hij thuis ook zulke kabels had gelegd, ze dacht van niet, Hans zag er keurig uit.

Het antwoord van Hans stelde haar teleur, inderdaad in huize Knot was het ook 1 en al antenne spul, met de zegen van Moeder Knot.

Deze clips zoals boven omschreven van Supersister durf ik niet aan mijn kinderen te laten zien ondanks het feit dat de oudste inmiddels 40 is, ik ben bang dat bij het zien van deze obscure beeden ze alsnog een scheiding willen van hun ouders. Nou ja, Pa in dit geval! Ma kwam uit een goed nest, daar werd gebridged.

Overigens, met alle respect voor de makers van 192 TV, ik heb niets met clips. Het is hetzelfde als een radiostudio met webcam. Niet doen,er is dan niets meer te raden.

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, ik heb het een maand "aangekeken".

Voorop gesteld dat ik niks met TV heb, radio mannetje ben ik, maar ik vind het helemaal niks. ( sorry Bert ).

Wat ik ook vreemd vind is die koppeling van de platen en de Veronica programma namen. Heel vreemd.

En ik heb niks met al die clipjes…….

Nu kan ik het niet meer zien, het is niet meer te zien bij mijn KPN abo.

Geen probleem…………..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6626
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    frank.delplace
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.