Spring naar bijdragen

Twee uitzoekopnames

Vincent

Aanbevolen berichten

18 uur geleden zei thijs5326:

De 2de is 30-8-1983, 17.45-18.15. ( Felix M. Heeft contact met Tony Gareth op de Ross). Gr.thijs

Concreet: laatste kwartier van de 3-na-laatste Popkrant op dinsdagmiddag met Felix (daarna verhuisde het programma naar de avond en werd Henk Westbroek de presentator) en een kwartiertje Avondspits met Frits.
Felix draait ook Lined Up van Shriekback (een VARA-zomerhit uit '83) en refereert aan Blue Monday van New Order, dat Felix vanaf dat voorjaar als allereerste op de Nederlandse radio ging draaien. Later zouden veel collega's, zo niet alle, volgen.

bewerkt door rauhfaser
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat Blue Monday betreft herinner ik me dat die bij Felix is begonnen, in mei of juni '83.
Rond juli kreeg Erik de Zwart er in Bart & De Zwart een verzoekje voor. Hij vertelde toen dat hij deze importplaat zelf maar was gaan kopen 'in de importzaak' (waarschijnlijk Boudisque). Sinds die tijd draaide hij hem ook regelmatig op vrijdagavond.

De VARA had in die tijd overigens standaard budget voor het bezoek van de importzaken. De ene week maakte Peter Holland het rondje, de andere week Jeroen Soer of Felix Meurders. Daardoor waren zij met veel platen de eersten (en bleven ze soms de enigen).

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zo had je in de jaren tachtig de Utrechtse piraat Radio Midstad, die de hele dag lange versies van disconummers draaide, geïmporteerde 12-inch singles. Sommige van mijn vrienden waren daar gek op. Je hoorde ze ook in discotheek Cartouche en er staat me vagelijk bij dat er zelfs een platenzaak aan was gelieerd.

Paul

bewerkt door Paul
aanvulling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

22 uur geleden zei Robin Westhof:

Op veel vrije zenders in de grote steden, waren die (import)platen, gewoon elke dag te horen.

-> Dat weet ik, maar heel weinig drongen er door tot de landelijke radio. En als het gebeurde, was via VARA en KRO. (VPRO draaide op zondagmiddag alleen maar import, maar beperkte dat per plaat tot 1 draaibeurt. Eigenlijk gold dat voor de Soulshow ook: Ferry draaide wel elke week de nieuwste import, maar liet een plaat daarna los tot die op eigen kracht een hit werd).

Edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6626
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    frank.delplace
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.