Spring naar bijdragen

Radio Caroline 1986 - 7 programma's


martinja

Aanbevolen berichten

Gerard,

 

- ik heb deze opname al jarenlang in het archief zitten met de datum 29 juni 1973, maar die datum kan ook niet kloppen;

- maar er is iets vreemds aan de hand;

- ik denk dat het Dennis King is, maar die was enkel vanaf het voorjaar tot zomer 1973 op de MV Mi Amigo;

- toch twijfel ik of het niet iemand anders is, want;

- in de opname op 47 min. hoor je Hot Chocolate - Emma 'high in the charts' en dat was in juni/juli 1974;

- Dennis King zou toen weg zijn;

- op 1 min. wordt genoemd dat het een vrijdag is;

- op 17 min. wordt genoemd dat er vanmiddag is gezwommen;

- en op 17 min. wordt genoemd dat vanaf 21:00 uur Andy Archer komt met Schools Out en om 00:00 Johnny Jason komt;

- deze laatste match qua 'schedule' doet zich voor in juni 1973, maar ook in juni 1974;

- vanaf 21 mei 1974 was Johnny Jason na bijna een jaar afwezigheid weer terug;

- woensdag 6 maart 1974: is geen vrijdag en te koud om te zwemmen;

- ik kom zelf uit op begin juni 1974 als het niet Dennis King is;

- @Robin Westhof wil/kan jij jouw uitgebreide Caroline-kennis als hulp inzetten?

 

groet, Hans

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

1 uur geleden zei Martin1968:

Voor jouw informatie Hans: je hebt deze opname eerder aangeboden met zowel de datum die jij noemt als die Gerard noemt. Je hebt hem dus in ieder geval dubbel.

Dank voor jou attentheid Martin. Ik heb de opname van 6 maart 1974 destijds weer verwijderd en bij die van 29 juni 1973 een aantekening gemaakt. Door de bijdrage van Gerard liep ik daar vanmiddag tegen aan.

Bijvoorbeeld K-Tel, powerhits kwam eind 1973 op de markt en vanaf februari 1974 werden er, ook op de andere zeezenders, commercials voor gedraaid. Dat wijst ook op een datum in 1974, net als het nummer van Hot Chocolate, maar volgens de geschiedschrijving was Dennis King in dat jaar niet actief als dj. Ik ken zijn stem onvoldoende en, in dit geval, kan ik hem ook niet toewijzen aan een andere dj.

 

groet, Hans

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

49 minutes ago, Hans Hendriks said:

Dank voor jou attentheid Martin. Ik heb de opname van 6 maart 1974 destijds weer verwijderd en bij die van 29 juni 1973 een aantekening gemaakt. Door de bijdrage van Gerard liep ik daar vanmiddag tegen aan.

Bijvoorbeeld K-Tel, powerhits kwam eind 1973 op de markt en vanaf februari 1974 werden er, ook op de andere zeezenders, commercials voor gedraaid. Dat wijst ook op een datum in 1974, net als het nummer van Hot Chocolate, maar volgens de geschiedschrijving was Dennis King in dat jaar niet actief als dj. Ik ken zijn stem onvoldoende en, in dit geval, kan ik hem ook niet toewijzen aan een andere dj.

 

groet, Hans

Beste Hans,

I have a file of Dennis King dated Friday 2nd August 1974 1900-1952. In the intro he introduces himself as Dennis King for 2 hours then it will be Andy Archer with the School's Programme. Comments?

Mvg,

John C

bewerkt door JOCOOLE
extra content
Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei Robin Westhof:

 

Hij was in 1974 werkzaam voor Caroline House ( het kantoor) in Den Haag en ook in Amsterdam.

 

Als dj begin 1973 inderdaad vanaf de  Mi Amigo en in 1975 via de Berlin service.

 

Dit programma  is (ook) nooit uitgezonden.

 

Dat programma is denk opgenomen in de  Record World studio (Nieuwezijds Voorburgwal in Amsterdam) Andy Archer en Graham Gill namen daar daar ook hun tape programma's op.

 

In 1973 nog een brief naar hem  (Dennis King) gestuurd en ook antwoord gekregen. 🙂

 

 

Please login or register to see this link.

 

 

 

20240624_225050.jpg

Brief waarschijnlijk 1e kwartaal 73

  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

24 minuten geleden zei Robin Westhof:

 

Januari 1973, ik vond hem (toen) op de Nederlandstalige service een van de leukste dj's om naar te luisteren, vandaar dat ik hem ook schreef.

 

 

Twee jaar geleden heb ik hem samen met o.a. Bob Noakes ontmoet hier in België. 

  • Vind ik leuk 3
  • Bedankt 1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Caroline 558 - 02111986 - Dave Owen

Please login or register to see this link.

 

Caroline 558 - 07061988 - 0500-0600 Hour - Keith Francis

Please login or register to see this link.

 

Caroline 558 - 16021988 - Richard Lee

Please login or register to see this link.

 

Caroline 558 - 16041987 - Mick Williams [Part 1]

Please login or register to see this link.

 

Caroline 558 - 16041987 - Mick Williams [Part 2]

Please login or register to see this link.

 

Caroline 558 - 18071986 - Tony Christian

Please login or register to see this link.

 

Caroline 558 - 20061986 - David Andrews Show

Please login or register to see this link.

 

Caroline 558 - 24051976 - Stuart Russel Show

Please login or register to see this link.

 

Caroline 558 - 27061986 - John Dwyer

Please login or register to see this link.

 

Caroline 559 - 07111989 - 1001-1134 Hour - Neil Gates + Peter Chicago.[Part 1+2]

Please login or register to see this link.

 

Caroline 576 - 04091985 - 1000-1031 + 1032-1101 Hour - Peter Philips

Please login or register to see this link.

 

  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.