Spring naar bijdragen

In mono luisteren via de computer

Henk_Loves_Veronica

Aanbevolen berichten

Ik ben sinds twee weken opeens helemaal doof aan mijn rechteroor (sudden deafness noemen ze dat). Dit kan binnen enkele maanden vanzelf over gaan, maar dat kan ook blijven. Ik luister nogal veel via de computer naar muziek met een hoofdtelefoon op. Het valt mij nu op dat best veel muziek een zodanige verdeling heeft dat veel instrumenten (vaak solo's) of backing vocals alleen op het rechter kanaal zitten (ook links natuurlijk, maar die hoor ik wel). Weet iemand hoe je op een computer (Windows 10) met Realtek HD Audio en Sound Manager van Asus de muziek in mono kunt afspelen, zodat ik ook die andere tonen weer kan horen?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ed, bedankt voor je reactie. Mijn soundcart geeft alleen stereo, quadrafonisch of surround (5.1 of 7.1) aan. Ik heb nav je reactie eens gegoogled en kwam uit op "Somewhat Mono" die een driver installeert waarmee je met een schuif de output naar mono kunt instellen. Ik heb deze plug-in in de map plug-ins van MediaMonkey geplaatst en hij doet het. Ik kan nu alle klanken via de koptelefoon met mijn linker oor weer horen. Fijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

4 uur geleden zei Henk_Loves_Veronica:

Ed, bedankt voor je reactie. Mijn soundcart geeft alleen stereo, quadrafonisch of surround (5.1 of 7.1) aan. Ik heb nav je reactie eens gegoogled en kwam uit op "Somewhat Mono" die een driver installeert waarmee je met een schuif de output naar mono kunt instellen. Ik heb deze plug-in in de map plug-ins van MediaMonkey geplaatst en hij doet het. Ik kan nu alle klanken via de koptelefoon met mijn linker oor weer horen. Fijn.

Fijn te horen dat je een oplossing hebt gevonden! Hopelijk is de aandoening een tijdelijke.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6626
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    frank.delplace
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.