Spring naar bijdragen

Zaterdag 20-8-2016 aanboord Jenni Baynton Radio Seagull 747

Gast

Aanbevolen berichten

Please login or register to see this link.

Een middag aanboord van de Jenni Baynton van Radio Seagull 747 en KBC 1602.

De JB in de haven van Harlingen, goed kijken, de 747 antenne loopt van voormast naar de top vd zendmast. Walter Galle legt uit dat de twee 747 draden geen verbinding hebben met de verticale antenne draden van de 1602 khz.

Vanaf het achterdek of naar binnen of door naar het voorschip.

Via de achterdeur dus naar binnen.

Ik was een aantal jaren niet aanboord geweest en meteen valt op de mogelijkheid de nieuwe  trap naar beneden te nemen, aldaar de hutten.

De nieuwe zeer knusse messroom op de plek waar hij vroeger in de lichtschip jaren  ook gesitueerd was.  Voorheen ,in de disco Rotterdam periode,  was dit een grote open ruimte, nu begin je weer de oorspronkelijke lay out van de JB te zien zoals het ook als LV8 was.

De kombuis, een plek waar ik ook wel uit de voeten kan. Breng in Delfzijl aanboord vd Naarden vele uren door in de kombuis van deze mijnenveger.

Na de kombuis het eerste deel richting bakboord van de Walegang < gang onder hoofddek>  Via deur toegang tot bakboord zijde schip.

Walengang aan bakboord in de richting van de boeg van de JB. Aan de rechterzijde oa de wasruimtes en zenderkamer.

Aan bijna het einde van de Walegang een trap omhoog naar de vroegere uitkijk in de lichtschip periode, ziehier de deur naar the main studio aanboord.

Buitenkant van de uitkijk welke the main studio huist.

Als je wacht liep was dit het uitzicht vanuit de uitkijk.

Eerst even aankloppen, de presentator was zo vriendelijk even de ruimte te geven voor de studio foto aanboord vd JB. Hieruit de live programs van Seagull dit weekend oa via 747, das 402 meter in oud geld.

Nog een studio aan stuurboordzijde tegenover de messroom.

Kan gebruikt worden voor oa programma voorbereiding.

De 747 antenne.

Rondblik in de Willemshaven Harlingen. Met dank aan de schipper en crew van de JB voor de gastvrije ontvangst.

Paul de Haan.

bewerkt door Gast
correctie op foto.
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedankt Paul

Onze trawler is uiteindelijk in Nederland terechtgekomen. Ik hoorde een hoera verhaal over mooie opbrensten maar denk dat er iets niet klopte of later. Opeens was hij in in stukken gehakt, ik bedoel de schroothoop op.

jammer de Pallieter stond bekend als 1 der beste visserijschepen ook. 23 meter lang maar zeer zeewaardig.

Ik was een durver maar ik moet eerlijk zijn , vissen van windkracht 9 10 11, dat was ongerust zijn vooral bij 10 en 11. Maar was het een ander vaartuig geweest, ik zou nooit zulke grote risico's genomen hebben!

Nu zie ik hem op de kast onder glas, nostalgie en een stuk van mijn leven

Bovenaan hangt een kader met foto nagebouwde houten boot OD 16 uit Oostduinkerke (Vroegere jaren was Nieuwpoort bad ook Oostduinkerke de haven inkom)

Mijn grootvader langs vaders kant was de eigenaar, dit was met zeilen toen zonder navigatie instrumenten!

Geen motor. Als ik daar aan denk ..en dat ze ook tot in het Engels kanaal visten en soms eens een Engelse haven binnenliepen om hun vis, ook kreeften te verkopen.

De groene schimmel boterham is me bekend

Toen ik een opmerking maakte aan mijn vader van, als jullie uitvaarden dan had je vers brood.

Dan morde ie verwensend van, dat engels brood was na enkele dagen nog slechter en veel groener dan wat nog aan boord was uit Belgie.

Ik heb respekt voor onze voorvaderen. Genoeg erover want we houden het bij Radio

Maar even dit:

Radio Seagull

Inmiddels alhoewel ik het wist van Walter Galle de 1e dag s'avonds live uitzendingen even vergeten op te nemen.

Hoorde dan s'nachts net Mandy afscheid nemen toen ik luisterde. Shit ben te laat dacht ik..

Ondertussen zijn hier met grote dank aan de brave man die het opstuurde de live programma's binnen .

Spaard me ook hoop werk uit om wat ik opnam te knippen

Die Sott die uitzond kon ik best pruimen haha

Zijn stem valt nogal op

Ik ga eruit

Toots Thielemans is overleden

Ik geloof dat er om 2330 uur op VTM een special is aan hem

Lees net op Een TV  de Vrt het volgende voor de programmmatie (internet effe gezocht)

23:10 uur

Toots Thielemans

Toots Thielemans

Optreden van Toots Thielemans op Jazz Middelheim 2008.

De Belgische mondharmonicalegende wordt begeleid door het Kenny Werner Quartet.

Dat is zijn trouwe pianobegeleider Kenny Werner, Johannes Weidenmueller (bas), Cindy Blackman (drums) en saxofonist David Sanchez.

Toots Thielemans brengt nummers als In your own sweet way, Summertime, Time Remembered - Very Early en zijn wereldberoemde Bluesette. Voor het publiek van Jazz Middelheim gaf hij graag nog enkele bisnummers, met o.a. What a wonderful world en Ne me Quitte pas.

Ik ga het niet kunnen opnemen

Ik moet kiezen, denk VTM

Dag Paul

Jean-Pierre

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6627
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    Exigone
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.