Geplaatst 23 november 20168 jr. Auteur Mooi verhaal Edwin. En Ad lang haar ? Een foto toen Ad net in dienst was, eind 1965.
Geplaatst 23 november 20168 jr. Op 23-11-2016 om 13:17 zei Juul: Mooi verhaal Edwin. En Ad lang haar ? Een foto toen Ad net in dienst was, eind 1965. 'Beatlehaar'. Dat gold toen als lang, toch? Eind '65, toen verscheen Rubber Soul. Hij had zo op die hoes kunnen staan, zelfs het jasje past erbij.
Geplaatst 23 november 20168 jr. Op 23-11-2016 om 12:53 zei rauhfaser: I Daar waren Tinus en ik het duidelijk niet over eens. Een goed liedje is een goed liedje is een goed liedje. Los daarvan draaide Veronica in heel veel uren overdag nauwelijks hits van dat moment, maar vooral nieuwe platen die nog geen hit waren (en het in veel gevallen ook nooit werden. Pak er maar eens een willekeurige Koffietijd uit '69 of '73 bij. Klopt helemaal met mijn herinnering. Er werden vaak meer tipparadeplaten gedraaid dan hits, waarbij de deejays ook nog eens hun eigen voorkeur volgden. En sommige van die tipparadeplaten werden helemaal grijsgedraaid, terwijl ze vervolgens niet in de top 40 kwamen, of alleen in de onderste regionen. Wat ik allemaal prima vond, want de plaatjes die bijvoorbeeld bij Lex te horen waren bevielen me erg goed. Ik weet nog dat die deels geflopte singles bij mijn plaatselijke platenhandelaar in de uitverkoopbakken terechtkwamen, waar ik ze dan voor een gulden per stuk uit viste. Zo kon ik met mijn weinige zakgeld toch een leuke collectie opbouwen van singles die ik soms leuker vond dan wat er op dat moment in de top 40 stond. Lady of the Morning van Marvin, Welch & Farrar bijvoorbeeld, of Absolutely Right van de Five Men Electrical Band.
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.