Geplaatst 29 november 20168 jr. Hajo Backhus: 134 pictures of Caroline, Monique and Laser on 31st August 1985 Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren
Geplaatst 29 november 20168 jr. Mooie foto's Martin ! Zou nog leuker en historisch beter zijn als je kunt zien "wie wie is". En als ik de meter zie, dan denk ik "oei………." Voor en na de compressor, maar dan nog. Wie is deze jongeman?
Geplaatst 29 november 20168 jr. Op 29-11-2016 om 20:07 zei MvdVen: Hajo Backhus: 134 pictures of Caroline, Monique and Laser on 31st August 1985 Klik hier 31 jaar geleden. Deze zeer "knusse" Overdrive studio aanboord vd Ross met die prachtige doorkijk door de patrijspoort . Mooie serie foto's.
Geplaatst 29 november 20168 jr. Zie ik nou goed op een van de foto's dat de Communicator vroeger 'Caroline Seeker' heeft geheten? Ook toevallig! Dat wist ik niet.
Geplaatst 29 november 20168 jr. Communicator = Gardline Seeker Wat lagen de Ross en de Communicator in deze periode allebei aan lullige ankerkettingen zeg , is hiervoor een verklaring???
Geplaatst 30 november 20168 jr. Op 29-11-2016 om 20:25 zei Juul: Mooie foto's Martin ! Zou nog leuker en historisch beter zijn als je kunt zien "wie wie is". En als ik de meter zie, dan denk ik "oei………." Voor en na de compressor, maar dan nog. Wie is deze jongeman? Dit is Walter Simons, geen idee wat 'ie vandaag de dag doet... Maar zo te zien is de meternaald nog recht...
Geplaatst 30 november 20168 jr. Op 29-11-2016 om 23:05 zei Revenge85: Communicator = Gardline Seeker Wat lagen de Ross en de Communicator in deze periode allebei aan lullige ankerkettingen zeg , is hiervoor een verklaring??? Die ankerketting is optisch bedrog!
Geplaatst 1 december 20168 jr. Auteur Juul, de namen staan beneden onder de enkele foto's. Groetjes Martin
Geplaatst 1 december 20168 jr. Ha die Martin, Dus niet degene die op de foto te zien is. Ik zie alleen maar dit:
Geplaatst 2 december 20168 jr. prachtige foto's. Het was precies toch mogelijk om nog aan boord te geraken bij de zendschepen ook al lag er een "waakhond" in de directe omgeving. Ik dacht dat die daar waren om iedereen tegen te houden en te beletten aan boord te gaan. Nogmaals : mooie foto's !
Geplaatst 6 januari 20178 jr. Op foto 127 helemaal rechts sta ik... Mee als 22-jarige journalist van de Haagse Post.
Geplaatst 6 januari 20178 jr. Op 30-11-2016 om 17:22 zei Harm ten Brink: Dit is Walter Simons, geen idee wat 'ie vandaag de dag doet... Maar zo te zien is de meternaald nog recht... Walter is muziek samensteller voor Stingray, het bedrijf dat 2connectmedia heeft overgenomen. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Aan Stingray is ook Grant Benson verbonden; Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Walter heeft overigens in oktober 2015 een hartgeval gehad, waarvan hij gelukkig weer is hersteld. De hartvaten waren dichtgeslibd. Met gezondere voeding en minder groene flesjes van Freddie gaat het nu weer goed. Salut Leendert
Geplaatst 6 januari 20178 jr. Op 6-1-2017 om 11:37 zei Jingle192: Op foto 127 helemaal rechts sta ik... Mee als 22-jarige journalist van de Haagse Post. Het was een opwindende trip, want we bezochten de Ross Revenge en de Communicator. Tijdens de trip van de Ross naar de Communicator werden we achtervolgd door het observatieschip 'Dioptric Surveyor'. Die wilde alle personen op foto en film vastleggen,om later eventueel aanklachten in te kunnen dienen. Bevoorraden en het overzetten van mensen was nu eenmaal verboden. Het schip kwam soms angstaanjagend dichtbij, maar gelukkig werden we niet bang van deze intimidatie. Op de wat wazige foto sta ik in het midden en ben in gesprek met deejay Erin Kelly van Laser (in spijkerjasje en beret muts), die van het schip afwilde. Ze zat er te lang op vond ze. Ruim drie maanden en dan begin je een beetje 'kierewiet' te worden. Ze heeft een aantal dagen bij me gelogeerd en was het nemen van zelfstandige beslissingen een beetje verleerd. Als ik me niet vergis heeft Jaap nog een kritisch artikel over de zeezender Monique geschreven in de Haagsche Post. Met name de constructie van Music Media waar de bandjes werden opgenomen werd onder de loupe genomen. Misschien leuk om dat nog eens in te scannen en te lezen. Salut Leendert
Geplaatst 6 januari 20178 jr. Goh, daar schrik je toch altijd even van. In gedachte zie ik ons nog steeds als jonge goden maar dat is natuurlijk niet zo... Groet, ook aan Marjo!
Geplaatst 7 januari 20178 jr. Op 6-1-2017 om 18:24 zei Harm ten Brink: Goh, daar schrik je toch altijd even van. In gedachte zie ik ons nog steeds als jonge goden maar dat is natuurlijk niet zo... Groet, ook aan Marjo! Bedankt Harm. Groeten terug van Marjo. Ik kan er ook moeilijk aan wennen dat het allemaal zo snel gaat. In mijn herinnering was het ' gisteren', maar we zijn inmiddels wel 32 jaar verder. Toen dacht ik niet na over ouder worden. Nu wel. Er spelen ineens andere zaken. De opwinding en het avontuur van toen hebben plaatsgemaakt voor berusting en bezinning: Hoe haal ik mijn 'eindje'? Wie kan er eventueel voor mij zorgen als ik hulpbehoevend word. En heb ik voldoende centjes om te blijven leven? Ook de herinneringen vervagen. Alles wordt minder. Het doet me denken aan het prachtige lied van Leo Ferré: avec le temps. Avec le temps, va, tout s'en va On oublie le visage et l'on oublie la voix Te zien en mooi vertaald in het Nederlands via onderstaande link: Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Salut Leendert
Geplaatst 7 januari 20178 jr. Die gedachten heb ik nou ook Leendert, volgende maand tik ik de 70 aan en dan denk ik wel eens, wat moet ik nog. Ook de medische ongemakken treden vaker op en ook van de wereld om mij heen wordt ik vaak niet vrolijk…...
Geplaatst 7 januari 20178 jr. Op 7-1-2017 om 11:53 zei Juul: Die gedachten heb ik nou ook Leendert, volgende maand tik ik de 70 aan en dan denk ik wel eens, wat moet ik nog. Ook de medische ongemakken treden vaker op en ook van de wereld om mij heen wordt ik vaak niet vrolijk…... Ik ben pas zestig jaar, maar ik merkte het ook aan Gerard van Dam(68). Die vond er de laatste jaren van zijn leven niets meer aan. Het ontbreken van een toekomst, afbrokkelende gezondheid en onzekerheid over de financiën. De avonturen van vroeger waren over en daar was niets voor in de plaats gekomen. Gerard raakte verbitterd, maar was nog wel blij om in Hongarije te wonen. Daar rommelde hij wat rond zijn woning of knapte een uiltje in de zon(zie foto) Hij vond de mentaliteit in Nederland beneden allen peil en herkende zijn eigen land niet meer doordat het straatbeeld niet meer zo 'wit' was als vroeger. Voor hem hoefde het niet meer. Hij verlangde naar rust en kreeg die. Zo erg is het met mij niet en ik hoop ook niet met jou Juul. Gelukkig kan ik nog teren op mooie herinneringen. Salut Leendert
Geplaatst 7 januari 20178 jr. Auteur Iedere levensperiode heeft volgens mij ook positieve perspectieven, zo is tenminste voor iedereen te hopen. Heel triest wat je over Gerard schreef. Hij had toch ook kleine kinderen en een jonge vrouw? Bovendien kan terugblikken in de tijd en mooie herinneringen ophalen ook gelukkig maken in moeilijkere levensfasen. Lijkt me overigens de basis van onze nostalgische radio hobby. En dat zeg ik niet als psychiater maar als een hobbyist die heel veel vreugde heeft als hij bijvoorbeeld oude dia's digitaliseerd. Of ben ik misschien naïef?
Geplaatst 7 januari 20178 jr. Nee Martin, dat denk ik niet. Maar je hebt, althans ik, dat in deze donkere dagen en je probeert te overzien wat er allemaal op je afkomt. De politiek en als gevolg daarvan je levensstandaard, ons archief, "wat doen we er mee?". Er ligt nog zoveel, "haal ik dat wel?" Afgelopen jaar 4 sterfgevallen. Enz.
Geplaatst 7 januari 20178 jr. Versomber niet door wat de media dagelijks voorschotelen aan slecht nieuws. Het is een onjuist beeld, media lichten de negatieve zaker eruit en over belichten dat. De media zouden 24 uur per dag goed nieuws uit kunnen zenden en dan kwamen ze nog tijd tekort. In plaats daarvan kiezen de media voor de makkelijke weg van "ellende beelden". Mensen die hier gevoelig voor zijn raken hierdoor uit balans. Het slechte nieuws in de wereld omvat minder dan 1 %, de overige ruim 99% is louter goed nieuws en opgewektheid. Ik vind elke dag een mooie dag maar teer nooit op zogeheten speciale dagen zoals kerst die bijna verplicht gezellig moeten zijn. Lariekoek en onzin, levert als je daar steeds halsreikend naar uitziet alleen maar problemen voor je gemoed op. Paul de Haan.
Geplaatst 7 januari 20178 jr. Niet te somber Leendert. Wij schelen een maand en ik kijk er naar uit om de komende 20 jaar nog bij jou in de pool te kunnen duiken van tijd tot tijd -:) Komend jaar nog twee mooie reizen naar de USA en Zuid Afrika gepland en 10 jaar getrouwd met mijn huidige echtgenote. Ik blijf nog even genieten.
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.