Spring naar bijdragen

Grappig en uit Groningen……….

Juul

Aanbevolen berichten

Ik ben oude programmabanden aan het afluisteren om de reclame's eruit te halen.

Zo kwam ik net in een OGM tegen en Gerard de Vries draaide een single van 

Nicky and The Shouts - Tears inside.

Het klonk zo Hollands dat ik maar eens op WWW ben gaan kijken. En ja hoor, een bandje uit Groningen. Erg leuk, wie zou het plaatje nou nog hebben?

Het audio heb ik dus nog. ( kunnen we hier niet plaatsten hoewel die single al lang niet meer te krijgen is……………..). Maar met aankondiging van Gerard mag het weer wel…..

Please login or register to see this link.

Meer over het bandje:  ( wat zou d'r van de mannen geworden zijn ?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In het kader van dit onderwerp heb ik contact gezocht met vriend en 'onze wandelende (Oost) Groninger muziekencyclopedie: Wessel Gernaat. Hij is onder andere de mede-samensteller en mede-schrijver van het boek: "Ro-d-Ys Anytime". Wessel verzamelt veel materiaal over (Oost)Groninger muziekbands uit vervlogen tijden.

Je kunt Wessel volgen via Facebook. Op zijn pagina publiceert met regelmaat 'vervlogen' popmateriaal en dergelijke.

Zijn adres is: Please login or register to see this link. Jullie zijn welkom!

Hieronder vind je een aantal scans. Hij heeft me meer toegestuurd, maar deze plaats ik op het forum.

1. Top veertig met een advertentie van platenmaatschappij CNR (voorheen werkgever van de vrouw van Juul) 22 oktober 1966
2. Een krantverslag van een opname met Herman Stok (Nieuwsblad van het Noorden - 23 augustus 1966)

3. Een foto van de band met Dave Berry (datum en maker onbekend)

4. Een promotiefoto van de band Nicky and the Shouts

5. In de provincie Groningen was het in 1966 ook al gezellig. Een 'UIT' advertentie uit het Nieuwsblad van het Noorden. (28 mei 1966)

Het materiaal is afkomstig uit het archief van Wessel Gernaat.

Ps. Wessel Gernaat is altijd blij met (geluid/beeld en krant) materiaal van (Oost) Groninger bands. Liefst met informatie (w.o. maker, datum etc)  

Nicky & The Shouts 1966-10-22 (advertentie sl Tears inside op overzicht Top-40).jpg

Nicky & The Shouts 1966-08-23 (artikel Herman Stok Discobal Daddle Doofy NvhN).jpg

Nicky & The Shouts (foto zwart-wit met Dave Berry datum en maker onbekend).jpg

Nicky & The Shouts (promo zwart-wit) 05.jpg

Nicky & The Shouts 1966-05-28 (advertentie optreden NvhN).jpg

bewerkt door Gerrit Blaauw
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6626
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    frank.delplace
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.