Spring naar bijdragen

Het Uur van de Wolf - The Wrecking Crew

Vincent

Aanbevolen berichten

The Wrecking Crew was een groep sessiemuzikanten uit Los Angeles. Ze leverden een grote muzikale bijdrage aan hitalbums van bijvoorbeeld The Beach Boys, Nat "King" Cole, Frank Sinatra, Simon & Garfunkel, Nancy Sinatra, The Monkees en The Byrds. Ze stonden bovenaan de bellijstjes van veel artiesten en producers, zoals Phil Spector, als de beste instrumentalisten die je kon krijgen, maar bij het grote publiek bleven ze nagenoeg onbekend. In deze documentaire komen verschillende muzikanten samen om te vertellen over hun ervaringen in de crew. Met veel bekende muziek, getuigenissen van sterren als Cher en bijzondere beelden uit de studio, schetsen ze zo een tijdsbeeld van de Amerikaanse muziekindustrie aan de westkust in de jaren zestig en zeventig.

A wonderful, touching and hilarious film about the unsung stars of so many records that you carry in your heart. - Elvis Costello

Uitzending: maandag 22 december 2016 om 22.55 uur op NPO 2

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gisteravond werd de docu over The Wrecking crew uitgezonden door de VPRO.

Ik heb de docu al jaren maar dan zonder ondertitels. Hoewel m'n Engels prima is mis je toch wel wat.

En nu heb ik 'em gezien met ondertitels, nog steeds geweldig om te horen dat de The Association op geen enkele plaat speelden……..het was The Wrecking Crew.

Het zelfde geldt oor The T-Bones………enz. enz.

Ik ben weer een tevreden mens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Was inderdaad een goede docu, geboeid zitten kijken, leerzaam en onderhoudend.

Op BBC four zijn vaak muziek docu's te zien, zonder Ned ondertiteling maar vaak erg goed. 

Worden ook vaak oude TOTP herhaald, de Engelse ondertiteling gaat bij mij automatisch aan, alle songteksten worden uitgeschreven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6626
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    frank.delplace
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.