Geplaatst 6 februari 20178 jr. Afgelopen zaterdag avond was ik in Museum Rockart omdat ik was uitgenodigd om het 5 jarig bestaan te vieren van de Beatles cover band FaBruari Four. Ik ben bevriend met de leadzanger. Gezellige avond gehad. Maar dan loop je tussendoor zo door die collectie heen en misschien omdat ik er nu in de avond was , maar ik had opeens meer oog voor wat kleine details uit de Veronica verzameling. Zo viel mijn oog op het prachtige miniatuur van de Borkum Riff die met de hand gemaakt is door José van Groningen. En dan voel ik toch weer die emotie over een man die er niet meer is, maar die zo vreselijk veel gedaan heeft aan boord met soms gevaar voor eigen leven zodat Nederland gewoon naar de radio kon blijven luisteren. Dat soort dingen wil ik niet vergeten, een andere tijd, maar met zoveel doorzettingsvermogen en wilskracht. Eigenlijk werd ik herinnerd aan die laatste week van Veronica in 1974, die aan de ene kant triest was, maar ook een prachtige radio week opleverde, met een ongekend aantal mooie platen die je nooit meer hoorde en verhalen en programma fragmenten die zo n prachtig tijdsbeeld gaven. Een prestatie van alle medewerkers. Ik weet nog dat Lex zei dat Ad, Karel en Juul in een stofjas in alle cellen en opbergruimtes, banden en platen op het juiste jaar zaten te selecteren. Een vreemde mengeling van verdriet, boosheid, maar ook weer lachen om dingen die men vergeten was. En weer die geweldige muziek. Die Laatste week was een staaltje vakmanschap van jewelste. En opeens kreeg ik weer behoefte om daar wat van te horen. Zijn er onder jullie die daar nog eens wat van willen aanbieden? Ik zou dat geweldig vinden. Wim de Lang
Geplaatst 6 februari 20178 jr. ik ben dat ook volkomen met jou eens Wim . hopelijk in afwachting daarvan
Geplaatst 7 februari 20178 jr. Op het Offshore Radio Forum (de buren) vind je de hele week ga naar item Veronica vanaf pag.12 de links werken nog. Groet Henk.
Geplaatst 7 februari 20178 jr. Auteur Ik kom daar helaas niet meer in, inloggen gaat niet meer. Wordt deze site nog door iemand beheerd zodat ik een wachtwoord kan aanvragen?
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.