Spring naar bijdragen

Studio Radio Atlantis als Zeeuws cultureel erfgoed?

Featured Replies

Geplaatst

Bij het doorbladeren van het boek Geschiedenis van Zeeland : de canon van ons Zeeuws verleden (2009) door Jan J.B. Kuipers viel mijn oog ineens op een foto van Bert Bennett in een radiostudio. Deze foto staat op pagina 185 bij het hoofdstuk De televisietoren in Goes. Bij de foto staat: 'Radiostudio van de Belgische zender Atlantis in de Nieuwstraat in Oostburg. Foto O. de Milliano, 1970, Zeeuwse Bibliotheek, Beeldbank Zeeland.' In het hoofdstuk wordt Radio Atlantis verder helemaal niet genoemd.

Je vraagt je af hoe deze foto in dit boek komt. Was de schrijver op zoek naar een foto van radio in Zeeland en vond hij dit? Had hij enig idee waar het hierover ging? Zo te vermoeden aan het bijschrift en de onjuiste datering niet. Feit is wel dat de korte periode dat Radio Atlantis haar studio in Zeeland had nu is vereeuwigd in de canon van de provinciale geschiedenis. 

atlantis0006.png

• 2 weeks later...
Geplaatst

In een vrije radio publicatie uit 1973 lees ik nu dat Debbie England als Debbie Holland wordt vermeld. Heeft iemand daar ook een opname van of zou ze die naam nooit gebruikt hebben op de radio?

Geplaatst

Ik heb Atlantis intensief gevolgd Bert en had een mannetje in Zeeland die heel veel voor mij heeft opgenomen destijds. Maar van een Debbie Holland heb ik nooit gehoord, Ik denk aan een typefoutje . Op de foto genomen door Terry Davis zie je Steve England, Debbie England en John Harding

11269steve england, debbie en John Harding foto terry davis.jpg

Geplaatst
  Op 24-2-2017 om 15:27 zei hans knot:

Ik heb Atlantis intensief gevolgd Bert en had een mannetje in Zeeland die heel veel voor mij heeft opgenomen destijds. Maar van een Debbie Holland heb ik nooit gehoord, Ik denk aan een typefoutje . Op de foto genomen door Terry Davis zie je Steve England, Debbie England en John Harding

11269steve england, debbie en John Harding foto terry davis.jpg

Debbie Holland vond ik terug in Newsletter 19 van de Free Radio Association. Het staat in een brief geschreven door Pierre van Gent die beschrijft hoe hij aan boord komt van de MV Mi Amigo samen met Peter Chicago en Debbie. En verder nog wat andere nieuwtjes uit juni 73. het pdf bestand was te zwaar, dus slechts beperkt downloadbaar.

Wordt verwijderd op
4 maart 2017

Download-link

Deze inhoud is verborgen
Geplaatst
  Op 25-2-2017 om 01:42 zei bert ree:

Debbie Holland vond ik terug in Newsletter 19 van de Free Radio Association. Het staat in een brief geschreven door Pierre van Gent die beschrijft hoe hij aan boord komt van de MV Mi Amigo samen met Peter Chicago en Debbie. En verder nog wat andere nieuwtjes uit juni 73. het pdf bestand was te zwaar, dus slechts beperkt downloadbaar.

Wordt verwijderd op
4 maart 2017

Download-link

Deze inhoud is verborgen

Wel leuk de link werkt nog steeds naar bijna een JAAR

Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.