Spring naar bijdragen

LP's restaureren.

Featured Replies

Geplaatst

Al m'n honderden LP's heb ik al jaren geleden weg gedaan. Nu resten er nog een paar speciale waar ik moeilijk afstand van kan doen. Maar ze zitten niet in de computer. En ook gaf mijn PickUp het vorige maand op.

Gelukkig kreeg ik van onze Ad een mooie PickUp.  En nu ben ik de LP's aan het over zetten in de computer.

Ik "stamp" ze gewoon m'n MAC in en maak er "AIFF" file van. ( voor Windows is dat "WAVE").

Maar na al die jaren verhuizingen hoor je toch nog een fiks aantal krassen-tikken……..En dat zijn we niet meer gewend hé?.

Maar ik heb de beschikking van een prachtig stukje software dat feilloos alles weg haalt zonder dat de kwaliteit er onder lijdt !    

Deze inhoud is verborgen

Het is er ook voor Windows.

Zo kreeg ik na een interview voor Poster van Frank Boeijen een zeer zeldzame LP uit 1977.  "Frank Boeijen en Woutje Pennings". Frank schreef er nog wat op speciaal voor mij en daarom is ie speciaal.  Volgens Frank zijn er maar 100 ! van gemaakt. En die had na al die tijd nogla wat tikken enz.  Hup even door de "ClickRepair" en als een CD !

Ik ben een tevreden mens.

Frank LP  met tekst voor Juul kl.jpg

Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.