Spring naar bijdragen

Het Radio Monique Album

Featured Replies

Geplaatst

Ook deze LP zal niet nieuw en al eerder gedeeld zijn. Maar voor de liefhebbers toch nog een keer.

Met dank aan Piet Treffers, Het Radio Monique Album uit 1986, over de start en het eerste jaar van Radio Monique.

Ook hier geldt weer: Het gaat om het delen en het nogmaals plezier hebben aan zaken wat ons vroeger bezighield.

Deze inhoud is verborgen

Het Radio Monique album front.jpg

Het Radio Monique album back.jpg

Geplaatst

Bedankt Alex. Ik denk dat bijna iedereen in 'zeezenderland' dit album wel kent.  Het wellicht heeft gekocht, of later heeft gedownload. De distributie verliep via,wie anders, Rob Olthof van SMC. 

Piet Treffers was een soort verpersoonlijking van de 'harde schijf'. Hij nam altijd alles op. De bandrecorders draaiden de hele dag en Piet bewaarde dan de meest memorabele momenten, zoals het 'kuthorloge' van Ad Roberts of de SOS call. Maar ook fragmenten van nieuwe discjockey's of aankondigingen dat het station uit de lucht moest gaan voor werkzaamheden.

SMC heeft  later cassettes met de 'hoogtepunten' in een maand  uitgebracht.  Onvoorstelbaar veel tijd heeft daar in gezeten, want Piet luisterde na zijn werk bij de Hoogovens in IJmuiden thuis alles weer af.

Zelf heb ik ook meegewerkt aan de LP. Foto op de achterkant heb ik genomen, een interview over de boottrips gegeven en natuurlijk veel informatie over en weer uitgewisseld. Ron en Walter hebben er een waardevolle LP van gemaakt.

Leuk om de advertenties van SMC en Freewave weer te zien. SMC alleen bereikbaar na 18 uur en de Freewave had het postbus adres van Ton van Draanen.  

Bijgevoegd nog een paar foto's, waaronder het origineel van de groepsfoto op het achterdek van de Ross Revenge, Jenny de kokkin, Tony de kapitein tijdens Pasen 1984 en de producenten Ron en Walter in de galley van de Ross. 

Salut

Leendert

Easter 1984 Ross Revenge.jpg

bemanning Ross Rvegen+Laser 1985 .jpg

Jenny McKenzie, de kok,1985  Ross Revenge.jpeg

Ron West, Walter Simons 1985  Ross Revenge .jpeg

Geplaatst
  • Auteur

Een waardevolle aanvulling en dank voor de foto's Leendert.

Zou je nog een keer alle namen bij de dek foto kunnen geven aub?

Maar goed dat Rob de Geus toen nog niet langs gekomen is, zo op de foto van de keuken te zien.

Tja, vooral dat 'alleen bereikbaar na 18.00 uur' herinner ik me goed. Maar ook al belde je na 18.00 uur nam zijn moeder vaak op en was dan niet altijd echt blij.

Piet heeft inderdaad een schat aan materiaal overgedragen. Rob gaat proberen daar de mooie zaken uit te halen en deze ook digitaal te delen. Ook alle cassettes met alleen highlights.

Zo te zien maak ik toch nog wel wat mensen gelukkig met de LP. Ikzelf was in die tijd bezig met lokale FM zaken. Deze periode is daardoor redelijk langs me heen gegaan. Ik was dus een van de mensen die het album alleen van foto kende maar nu ook gehoord heeft.

Geplaatst

Ik kende de LP ook niet. (maar da's niet zo vreemd ).

Maar na een vlug luistermoment staat het mij wel aan.

Klinkt ook goed en met zorg gemaakt denk ik dan maar.

Geplaatst
  Op 22-3-2017 om 08:17 zei Alex:

Een waardevolle aanvulling en dank voor de foto's Leendert.

Zou je nog een keer alle namen bij de dek foto kunnen geven aub?

Nou vooruit, omdat jij het bent...

C=radio Caroline

L= radio Laser 558

M=radio Monique

vlnr achterste rij: Peter Philips(C) ,John(cook /steward Laser),David Andrews(C), drs. Wim de Valk(M), Walter Simons(M), Mike Barrington(C),Tommy Rivers(L), Jonell (L), Charlie Wolf(L), Andy Johnson(C),Johnny Lewis(C),

vlnr: voorste rij: Erin Kelly(L),Fergie McNeill(C),engineer Laser( naam weet ik niet meer),Ad Roberts(M)

Salut

Leendert

• 2 years later...
Geplaatst

HOI  kan iemand de link  opnieuw plaatsen van Radio Monique reuze bedankt

groetjes romy

Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.