Spring naar bijdragen

Radio Emmeloord staakt DAB+

Juul

Aanbevolen berichten

Same old song

Iedereen vraagt maar een vergunning aan, of het laagvermogen AM is of DAB, maar in de lucht krijgen is wat anders.

Nog los van het feit wat je eraan hebt, niemand luistert naar kleine stations op AM en DAB, dat laatste omdat er geen ontvangers zijn.

Hoeveel zenders hebben we al op Internet.

Maar ach, het houdt ze van de straat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is dat aanvragen van een laagvermogen middengolfzender of lokale DAB+ zender niet gewoon een noodoplossing van de betreffende omroep ? Die zouden dolgraag op FM willen uitzenden maar krijgen daar de ruimte niet. Op internet is dan een makkelijke oplossing maar dat heeft ook zo zijn voor- en nadelen (zeker voor luisteraars met een traag internet waarbij de stream om de 10 minuten moet bufferen) dus blijft uitzenden in de ether een mooi alternatief; enkel niet op FM.

Je ziet zelfs populaire internetstations als Dance Radio en AMW nu experimenteren met DAB+ vanuit Zandvoort. Omgedraaide wereld dus, van enkel internet toch weer terug in de ether. Ik denk juist dat lokale zenders die qua format nogal afwijken wat de landelijke en regionale zenders momenteel brengen nog altijd een doelgroep bedienen die de moeite nemen om 'hun station' te kunnen ontvangen.  

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sommigen gaan uit nood naar DAB of AM.

Dat komt omdat de FM band dichtgetimmerd zit.

Maar tussen 105 en 108 is nog genoeg ruimte, belachelijk om dat alleen te reserveren voor publieke lokale omroepen, waar op een paar uitzonderingen na, weinig naar geluisterd wordt (en die ook weinig bieden, meestal alleen maar non stop mainstream muziek)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 6-4-2017 om 17:35 zei ruudam:

Maar tussen 105 en 108 is nog genoeg ruimte, belachelijk om dat alleen te reserveren voor publieke lokale omroepen, waar op een paar uitzonderingen na, weinig naar geluisterd wordt (en die ook weinig bieden, meestal alleen maar non stop mainstream muziek)

De meeste lokale omroepen hebben ook interessante tuinprogramma's, een uurtje blues, een klassiek programma en een uur propaganda van de burgemeester. Daarnaast een uitermate pluriform format, oftewel een bonte verzameling geripte verzamel-cd's. Pure verkwisting van subsidiegelden. Meestal geleid door incompetente bestuurders die totaal geen verstand van radio hebben en gewoon graag voorzitter of secretaris van welke stichting dan ook zijn.

Als er dan al goede omroepen tussen zitten (Radio Maastricht, Mix 724) verdwijnen die om (voor mij) onverklaarbare redenen.

Ben met je eens dat er (behalve de medewerkers en hun familieleden) niemand naar luistert. En terecht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Op 5-4-2017 om 22:55 zei Rob Veld:

Ruud, hoe wil je Radio Paradijs dan omschrijven??

Of er niemand naar kleine stations op AM of DAB luistert is maar de vraag, maar dat het er niet veel zijn lijkt me aannemelijk.

Rob V.

Met het huidige vermogen dat past bij een zender zonder reclame, wat ook wel zo prettig is, en met het off mainstream maar wel beluisterbaar muziek formaat gaat het al 13 jaar prima. En het is dus in de lucht, zelfs op DAB.

Het zijn geen massa's die luisteren maar voor mij genoeg. Om allerlei redenen maken we ook weinig promotie, maar dan zou het wat groter zijn.

Ik zou het LPAM beleid, naast ruimte voor grotere regio en landelijke zenders op de lage frequenties 675, 747, 828 en 1008, het liefst zenders met ca 100 W carrier EMRP zien, die dan nog een enigszins relevant verzorgingsgebied hebben. Met wat serieuze zenders Frequenties genoeg, zoals je weet. Voor het echte hobbywerk met 1 W carrier EMRP is er ruimte genoeg op 1485, of liever een schonere frequentie boven 1400.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Tja, dat was ook min of meer de wens ................ helaas is het heel anders uitgevallen en niet en goede. Voor de rest ................ opvallend dat nog steeds bijna een jaar na dato zenders nog steeds in de lucht zijn. 

Hoe serieus moet ik dat dan nog zien??

Rob V.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik denk, praat voor me zelf, heel serieus.

Als je nog steeds met passie radio maakt, ook al is het anders dan wat mainstream is, dan blijft het wel.

En gewoon omdat er een mens met passie achter staat.

Kijk alleen maar naar de The boys op donderdag avond, wat daar gebeurt met de mensen.

Normaal waren ze nergens nooit aan de bak gekomen, en nu via radio TPOT wel.

En kijk wat ze er van maken en hoe ze groeien, echt op alle vlakken.

Theo

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6626
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    frank.delplace
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.