Spring naar bijdragen

Een stukje NCRV censuur op H III sept 1978

Omnivoor

Aanbevolen berichten

Dit stukje van Emly Starr (zie Zippy file) nam ik rond aug/sept 1978 van H3 op, vermoedelijk op een vrijdagmiddag (NCRV radio). Een schoolvriend van me had dit toevallig ook gehoord en we hadden het er nog frequent over in de weken, die volgden.  Lange stilte.........''come here and get me''... De NCRV had ''you sonofabitch'' eruit gefilterd!!   Vergelijk het maar met het clipje op YouTube.

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In de jaren tachtig luisterde ik op zaterdagmiddag weleens naar 'The Countdown with Walt "Baby" Love, Dat was een overzicht van de 25 populairste R&B-tracks, uitgezonden op AFN (en op tientallen Amerikaanse R&B-stations). Het programma bestaat nog steeds en noemt zich inmiddels 'the longest running R&B syndicated radio show in history'.

Walt Love is niet alleen deejay, maar ook predikant. Dat kun je een beetje horen aan zijn mooie stem en zijn wijze van articuleren, maar ook aan zijn houding tegenover veel hiphopmuziek. De schuttingtaal en de expliciete verwijzingen naar seks, dat vindt hij allemaal niks en hij wil het dus niet hebben. En dus hoor je van zulke tracks in zijn programma consequent de instrumentale versies. Tot op de dag van vandaag.

Paul

bewerkt door Paul
aanvulling
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Volgens mij maakte de NCRV een paar jaar later de ''fout'' door  de Spider Murphy Gang tot Favoriet Schijf te promoten (staat me vaag iets van bij), terwijl ze niet in de gaten hadden dat het over een Peep-Show ging.

12 uur geleden zei Martin1968:

Prachtig! Handig, zo'n instrumentale B-kant :angel:

Toch knap gedaan

Please login or register to see this link.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6626
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    frank.delplace
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.