Geplaatst 9 mei 20177 jr. Het is nog maar de vraag of Groot Nieuws radio op AM 1008 kHz ná 1 september kan blijven uitzenden. Zo meldde de Stentor gisteren dat Groot Nieuws radio, zenderexploitant Broadcast Partners en masteigenaar Novec nog steeds lijnrecht tegenover elkaar staan als het om gebruik van de middengolfzender in Zeewolde gaat. Bij een hoorzitting voor de Autoriteit Consument en Markt kwamen de partijen elkaar geen stap nader. Op Youtube kwam ik onderstaande video tegen gemaakt met een drone. Dat is natuurlijk hondsbrutaal maar levert wel spectaculaire beelden op.
Geplaatst 11 mei 20177 jr. ja, heel mooi zo een film, en ik weet niet of er mensen zijn die wel eens een video gemaakt hebben bij een AM station? Die zien nu dus ook dat camera's kleiner zijn geworden en dat ze zonder interferentie strepen filmen. Kwam daar vroeger maar eens om (of staat er nu nog maar zo weinig vermogen op de 1008?) Theo
Geplaatst 11 mei 20177 jr. Auteur Inderdaad Theo! Het probleem van die strepen zat voornamelijk in de analoge opnametechniek van video. Zes minuscule spoeltjes in de opname kop waren dan ook de voornaamste boosdoeners.
Geplaatst 12 mei 20177 jr. Mooi om te zien. Ik zou het niet durven om een dure drone in de buurt van die mast te sturen. Wat als je door het vermogen van de zender plots de controle over de drone verliest? Gr, Joop.
Geplaatst 12 mei 20177 jr. Klopt het dat deze masten 207 meter hoog zijn ? Als dat zo is dan is dit een illegale opname .... max vlieghoogte met drone is namelijk 120 meter (oeps)
Geplaatst 12 mei 20177 jr. Op onderstaande link kan je tevens de masten van het Agent Telekom Nederhorst den Berg en de kortegolf antennes bij Zeewolde van nabij bekijken d.m.v opnames met een drone. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Vr gr Jan
Geplaatst 14 mei 20177 jr. Op 12 juli 2006 werd ik door Radio 10 uitgenodigd om een kijkje te komen nemen bij de AM 1008 zender. In de avond ging de zender uit vanwege onderhoud. Hierbij een paar foto's van dat bezoek.
Geplaatst 14 mei 20177 jr. Auteur Da's een flinke bak met condensatoren om de harmonische te onderdrukken! Grappig detail, ik ben degene geweest die de waarschuwingsborden voor pacemakers heeft geïntroduceerd. Ik had dit Nozema geadviseerd bij de aanbouw van de zender op het schip van Holland FM gezien de te verwachten bezoekers.
Geplaatst 14 mei 20177 jr. Er waren nog veel meer condensatoren. De AM zender van Holland FM stond overigens in dezelfde ruimte opgeslagen, alleen vergeten te fotograferen.
Geplaatst 14 mei 20177 jr. Wij hebben als een groep Gooische zendamateurs in de jaren 80 eens gebruik mogen maken van de KG antennes met onze amateurzenders. Dat was me wat……………..
Geplaatst 15 juli 20177 jr. Mooie foto's zijn er nog meer foto's van de middengolf zenders in zeewolde
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.