Geplaatst 28 mei 20177 jr. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren En nog veel meer techniek: Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren
Geplaatst 28 mei 20177 jr. Auteur Inderdaad, zonde , ik had er helemaal geen last van met m'n ontvanger toen ik in Zeewolde woonde. Maar dat lag aan m'n goede ontvanger.
Geplaatst 28 mei 20177 jr. Op 28-5-2017 om 16:40 zei Juul: Inderdaad, zonde , ik had er helemaal geen last van met m'n ontvanger toen ik in Zeewolde woonde. Maar dat lag aan m'n goede ontvanger. Maar als je een actieve antenne als een mini-whip of een Welbrook loop antenne gebruikt is dat een ander verhaal. Als je, zoals ik, in een stad woont is het tegenwoordig niet meer te doen met een draadantenne. Als je al de ruimte ervoor hebt loopt je tegen de electrosmog aan van wifi en andere apparaten. Dan is een actieve antenne een uitkomst. Maar niet dicht bij een MW zender. Ik had echt last van de 828 met mijn antenne. En dan had ik zelfs een aangepaste versie om dit probleem te onderdrukken.
Geplaatst 29 mei 20177 jr. Dat is overal zo, ik had last van 675, en ook een tijd van 1395 die beide in Lopik draaiden met forse vermogens tot 100 kW. Maar zonder zenders s er ook weer niets om naar te luisteren.
Geplaatst 29 mei 20177 jr. Auteur Ja, dan hebben jullie ontvangers toch een slecht IMD gedrag. Een verzwakker doet wonderen. Bij een whip" is dat wat ingewikkeld want als die "overtuurd" wordt moet je in de whip ingrijpen. Zonder whip is dat makkelijker. Hoe het met SDR gaat weet ik niet. Ik weet wel dat mijn R70 geen krimp gaf en geeft.
Geplaatst 29 mei 20177 jr. Auteur Op 29-5-2017 om 15:39 zei Vincent: De Perseus en beide Afedri's hebben er ook geen problemen mee. Dan is er niks aan de hand, toch ?
Geplaatst 29 mei 20177 jr. Nu niet meer met die baby zender op de 828 Maar zonder gekheid, de ontvangers zijn het probleem niet, wel de antenne. De mini-whip had er toendertijd meer last van dan de ALA loop.
Geplaatst 29 mei 20177 jr. Auteur Ja, dat bedoelde ik, de Mini Whip werd "overstuurd". En daar is dan moeilijk wat aan te doen. Kan wel maar vergt een redelijke ingreep.
Geplaatst 1 juni 20177 jr. Nou op de draadantenne in Lelystad 1008 KHZ niks anders dan storing,ook op de mini whip. Ook op andere ontvangens.
Geplaatst 1 juni 20177 jr. Auteur Toen ik nog in Zeewolde woonde waren de KG en MG nog volop in bedrijf. Geen krimp met deze ontvanger en een 30 mrt draad.
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.