Geplaatst 23 juni 20177 jr. Heb ondertussen al verschillende keren horen voorbij komen : "de hit-spinner" of "de tip-spinner" van radio Atlantis. Welke muziek diende als achtergrond bij die jingle ? Rock / Glamrockplaatje waarschijnlijk uit 1973 (of nog iets vroeger). Wie weet meer ? Dank bij voorbaat, Danny
Geplaatst 23 juni 20177 jr. het is me ook niet duidelijk of het de hitspinner of tipspinner was. De plaat zelf was hit- of tipspinner op 30 december 73.
Geplaatst 23 juni 20177 jr. Auteur ja ! Dit is 'm Dus de stem op deze plaat is van Adriaan ? Tof en dank voor de tip !
Geplaatst 23 juni 20177 jr. Op 23-6-2017 om 09:33 zei Danny Van Vlaanderen: Dus de stem op deze plaat is van Adriaan ? Ja. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren
Geplaatst 23 juni 20177 jr. Adriaan was ook fillemon (hey dj), een plaat die ook te horen was op Atlantis. Er was ook een NL en een GB versie. Wuldre was hij ook. Adrivalan en afgeleiden heeft deze eeuw ook grote verkoopscijfers in de rest van Europa.
Geplaatst 23 juni 20177 jr. Auteur Bert, die plaat zegt me iets. Het gaat over iemand die belt met Jo Met De Mandolien (Banjo) over dat zijn plaat nooit wordt gedraaid. Heb die eens gehoord in een aflevering van de VVVR.
Geplaatst 23 juni 20177 jr. inderdaad met Jo met de mandolien, er is ook een NL-versie. dit moet ergens wel in een programma zitten.
Geplaatst 25 juni 20177 jr. Lijstje bekende Hitspinners: Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren
Geplaatst 25 juni 20177 jr. Auteur iedere keer als ik luister naar de jingle lijkt het of het "tipspinner" is ... maar ben niet voor 100% zeker. Zit er in deze groep niemand die vroeger bij radio Atlantis zat ? Ik heb zonet de vraag aan Peter Van Dam gesteld op zijn facebook ... afwachten maar wat het antwoord zal zijn ...
Geplaatst 25 juni 20177 jr. Op 25-6-2017 om 14:23 zei Danny Van Vlaanderen: iedere keer als ik luister naar de jingle lijkt het of het "tipspinner" is ... maar ben niet voor 100% zeker. Zit er in deze groep niemand die vroeger bij radio Atlantis zat ? Ik heb zonet de vraag aan Peter Van Dam gesteld op zijn facebook ... afwachten maar wat het antwoord zal zijn ... Volgens een intussen overleden Atlantis-medewerker was het tipspinner, maar aan hem kan ik het dus niet nogmaals vragen.
Geplaatst 25 juni 20177 jr. Auteur Op 25-6-2017 om 17:56 zei Martin1968: Volgens een intussen overleden Atlantis-medewerker was het tipspinner, maar aan hem kan ik het dus niet nogmaals vragen. ik heb ook de neiging om te denken in de richting van "tipspinner". Van Dam nog niet gehoord ondertussen ...
Geplaatst 26 juni 20177 jr. Luc van Kapellen meldt me zojuist dat de Tony Houston jingel de radio Atlantis hitspinner is. Het zou niet de eerste Atlantis jingel zijn waar ik iets anders van maakte. Luc van Kapellen : "is ook logisch : het is al een tip, die dankzij het vele draaien (spinnen) op Atlantis een hit wordt .."
Geplaatst 26 juni 20177 jr. Vreemd, op het gedrukt exemplaar is wel hitspinner, maar op de radio hoor ik wel de jingle tipspinner (Top40 18/09/1973 The Sweet -Ballroomblitz) Eric C.
Geplaatst 26 juni 20177 jr. Volgens Luc ligt het waarschijnlijk aan de Oost-Vlaamse tongval van Tony dat je geen hitspinner maar itspinner hoort. Zo wordt het raadsel opgelost.
Geplaatst 26 juni 20177 jr. Sorry Bert if I am a litle bit heavy, but I think the answer is here : Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Gr, Eric
Geplaatst 26 juni 20177 jr. Op 26-6-2017 om 09:09 zei bert ree: Volgens Luc ligt het waarschijnlijk aan de Oost-Vlaamse tongval van Tony dat je geen hitspinner maar itspinner hoort. Zo wordt het raadsel opgelost. Dat men daar de G inwisselt voor een H was me bekend, maar dat een H een T wordt is nieuw voor mij.
Geplaatst 26 juni 20177 jr. Op 26-6-2017 om 16:59 zei Martin1968: is nieuw voor mij ik dacht ook altijd tip te horen terwijl er schriftelijk hit-spinner stond. Hierboven kan je de spot nog eens horen. Het enige wat ik kan melden dat Luc van Kapellen meldt dat het hitspinner was....
Geplaatst 26 juni 20177 jr. Op 26-6-2017 om 17:21 zei bert ree: ik dacht ook altijd tip te horen Ik ook.
Geplaatst 26 juni 20177 jr. Op 26-6-2017 om 17:21 zei bert ree: ik dacht ook altijd tip te horen terwijl er schriftelijk hit-spinner stond. Hierboven kan je de spot nog eens horen. Het enige wat ik kan melden dat Luc van Kapellen meldt dat het hitspinner was.... Als de heer De Coster het zegt, moet het wel waar zijn. Binnenkort zie ik Alfons Jagtman (Rob Ronder). Als ik er aan denk.....
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.