Geplaatst 23 juni 20177 jr. Volgens de beschrijving van Douwe Dijkstra; Caroline-19690302-RevivalHourOnRadioAndorra 227-Jingles RadioEssex-222-19660804-JohnTower-FortKnock RadioScotland-19670812-FromTheComet242 CarolineSouth-19690814-AboutClosingBigL Caroline-BigL-Jingles&Commercials Caroline-19670000-Commercial-TommyVance-DavidMcWilliams Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Kan iemand uitzoeken of dit klopt en waar de knipjes zitten?
Geplaatst 23 juni 20177 jr. moet het nog beluisteren, maar Caroline South over Closing BigL op 14 aug 69 zal vermoedelijk 67 zijn
Geplaatst 23 juni 20177 jr. om te beginnen : wat een slechte kwaliteit. Volgens mij is de originele band op sterven na dood. Begint met 2 minuten Amerikaans radiostation op 2 min : jingles en reclamespots van radio Nord op 13 min : Fortunes met Caroline gevolgd door Radio Caroline revival hour op radio Andorra met een terugblik op 15/8/1967. presentatie : Don Allan. Op 46 minuten wordt de kwaliteit ietsje beter maar dat is van zeer korte duur. Beluisterd met bass volledig toe en midden- en hoge tonen volledig open ... anders begrijp je er niets van. Tino, van je opgesomd lijstje hierboven mag je alleen met de bovenste regel rekening houden. Al de rest dat je opgeschreven hebt staat niet op deze band.
Geplaatst 23 juni 20177 jr. vermoedelijk is de opsomming van een volledige band en is dit maar een spoor. Op 23-6-2017 om 22:43 zei Danny Van Vlaanderen: opgesomd lijstje hierboven mag je alleen met de bovenste regel rekening
Geplaatst 24 juni 20177 jr. Auteur Op 23-6-2017 om 22:59 zei bert ree: vermoedelijk is de opsomming van een volledige band en is dit maar een spoor. Klopt, dit is alles wat ik heb kunnen redden van deze (hopeloze) band. Ik had het ook kunnen weggooien, maar ik hoop nog iemand een plezier te kunnen doen met wat er is overgebleven.
Geplaatst 24 juni 20177 jr. Sorry, al hoef ik me niet te excuseren. De eerste 150 banden die Tino heeft zijn heel wisselend qua kwaliteit. De honderden volgende banden zijn veelal beter gelukkig.
Geplaatst 24 juni 20177 jr. de kwaliteit van tapes gekocht in de jaren 70 blijkt vrij divers. Wie veel tapes kocht toen, was blij af en toe goedkopere banden in te slaan, zo kon hij meer opnemen. De kans is dus heel groot dat er nog opnames zijn van programma's die er niet waren geweest als die goedkopere banden er niet waren geweest. Beter af en toe een wat mindere band dan helemaal geen band. Op 24-6-2017 om 00:13 zei Tino: redden van deze (hopeloze) band.
Geplaatst 25 juni 20177 jr. Na drie minuten begon deze tape als een gek te piepen. Ik heb hem niet kunnen opnemen.
Geplaatst 25 juni 20177 jr. Ik kwam ook wel eens schimmel tegen bij onze master tapes. Maar met een tissue en effe snel door de M15 spoelen ging het prima. Dit was een master van het Radio Drama van Klaas Vaak.
Geplaatst 25 juni 20177 jr. Op 25-6-2017 om 14:36 zei Hans van Rijswijk: Lijkt mij een lichtgroene Shamrock doos. Bijna goed: donkergroen. Op 25-6-2017 om 14:49 zei Juul: Ik kwam ook wel eens schimmel tegen bij onze master tapes. Maar met een tissue en effe snel door de M15 spoelen ging het prima. Maar dat waren ook geen zwart Shamrocktapes met een matte achterzijde. Ik heb er nu een kleine 200 liggen en dacht in eerste instantie 'weggooien die troep'. Maar na de eerste tape viel het mee. Ik spoel nu standaard eerst 1x. Maak dan de recorder schoon en neem kant B op. Weer schoonmaken en dan kant A. Vervolgens weer terugspoelen op de oorspronkelijke spoel. Na de eerste keer spoelen is aan de vervuiling van de recorder af te lezen of het gaat lukken of niet. En dan praat ik nu over banden zonder die witte uitslag aan de zijkant. Want zodra je dat ziet kan je hem wegflikkeren (of om de 3 à 5 minuten je recorder schoonmaken met aceton).
Geplaatst 27 juni 20177 jr. Auteur Op 23-6-2017 om 22:43 zei Danny Van Vlaanderen: Begint met 2 minuten Amerikaans radiostation op 2 min : jingles en reclamespots van radio Nord op 13 min : Fortunes met Caroline gevolgd door Radio Caroline revival hour op radio Andorra met een terugblik op 15/8/1967. presentatie : Don Allan. Hier zijn ze losgeknipt; Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.