Spring naar bijdragen

Regio Omroep plan

Juul

Aanbevolen berichten

Ik heb het "gescanned", maar wat worden we er wijzer van?

Ik draag RO een warm hart toe, heb voor velen gewerkt, maar het is net als de NPO (let op verwarrende namen RPO, NPO) helaas in de praktijk grotendeels beleid ter behoud van machtsposities.

Ik denk liever in goede, journalistieke, programma's.

Bovendien in samenhangend mediabeleid, waarbij er een degelijke structuur is en niet zoals nu met veel te grote regionale omroepen als Omroep Gelderland, en daarnaast lokale omroepen, die streek omroepen gaan worden, maar dan zoals bij Flevoland, vrijwel gelijk in verzorgingsgebied worden aan de RO.

Kortom, tijd voor een gast die eens heilige huisjes omhakt en met een beleid komt dat gericht is op de consument, luisteraar, ipv de instellingen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ruud,

Als je in de laatste regel niet doelt op  alleen plaatjes  draaien, want vele denken dat DE luisteraar alleen plaatjes leuk vindt. ( Ik niet dus).

Dan ga ik met je mee.

Ik houd m'n hart vast met de VVD en D66………………..(marktwerking etc. )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Nee, Juul, plaatjes draaien is eigenlijk meer voor de commerciëlen.

Die houden op een andere manier rekening met de luisteraar, maar helaas alleen met die waar ze geld aan kunnen verdienen, de welbekende 20-49 groep, boodschappers..

Het gaat bij PO natuurlijk om een meer inhoudelijk gerichte aanpak, vooral journalistiek. Daar ontbreekt het nog wel eens aan, zo vind ik het hier in het Utrechtse wat mager, een wat achterblijvende kritische houding op de politiek. De structuur is hier merkwaardig, daar de regionale omroep ook het lokale Utrecht stad programma maakt, wat grotendeels met nieuws copy paste is.

De radio is niet meer een Hollandse muziekzender, die deels overbodig is geworden nu RadioNL op maar liefst 2 frequenties hetzelfde doet.

Overigens is ook de verpakking, vooral op radio, van belang, anders bereik je niemand. De kunst is daar goed evenwicht in te brengen.

In zijn algemeenheid vind ik dat het mediabeleid in dit land zwaar onderontwikkeld is. Media deskundigen kom je bij de beleidsvorming niet tegen, alleen bestuurders, managers en juristen. 

bewerkt door ruudam
Link naar opmerking
Deel via andere websites

19 uur geleden zei ruudam:

In zijn algemeenheid vind ik dat het mediabeleid in dit land zwaar onderontwikkeld is. Media deskundigen kom je bij de beleidsvorming niet tegen, alleen bestuurders, managers en juristen. 

En de radio interesseert de beleidsmakers volgens mij al helemáál niet...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6626
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    frank.delplace
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.