Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Bedankt voor deze bijdrage.

Heb je nog opnames vanop de kluisberg WLS?

Heb er zelf nog radio gemaakt maar enkel maar de jingles bijgehouden.

En als je dagelijks op de kluisberg uitkijkt denk je toch met nostalgie terug op die pionierstijd.

• 1 month later...
  • 4 weeks later...
Geplaatst

Ik herinner mij WLS als een prille house zender,  redelijk goed te ontvangen in de streek van Veurne,  in de late jaren 80.  Heeft er iemand daar nog opnames van? Als ik mij niet vergis waren de uitzendingen ook soms Franstalig. Hun jingles vond ik toen ook de max. 

Geplaatst

WLS in België gebruikte de jingels uit Chicago en dit werd dan de West Lokale Stichting.  Vanop de Kluisberg (grens Vlaanderen-Wallonië) werd er uitgezonden. Als ik me niet vergis stond de zender in Wallonië en de studio in Vlaanderen (of omgekeerd) zodat Vlaanderen en Wallonië moesten samenwerken om de zender in beslag te kunnen nemen. Later kwam er een Vlaamse, Waalse en Franse versie.

Geplaatst
11 uur geleden zei RadioFiel:

Bedankt allemaal. Ik heb ondertussen nog iets gevonden op Soundcloud. Het is nog niet dat wat ik zoek maar het klinkt wel leuk.

Dit lijkt me opnames uit 1981 met o.a. Steven Vanhove, Ferry Eden, Eric Vink, Robert Bakker, Maarten Broekman, Hans van der Ven, Ton van Dijk, Patrick Valberg, Jacques Bisschops, Ad Roberts, Willy Van Lee....

• 1 year later...
Geplaatst
2 uur geleden zei Patrick Valberg:

Heerlijk combinatie opname. Ik heb helaas NIETS meer van mijn eigen opnames. Als iemand me kan helpen...graag...
Groeten, Patrick Valberg

Patrick,

Kan je de lijst van de stemmen die op de tape hoort nog aanvullen?

Geplaatst
Op 8-7-2017 om 10:03 zei martinja:

Van de Golden Radio NL server

WLS Mont-de-L'Enclus-Kluisberg-27071981-1300-1610 Uur-MaartenDeJong-PeterDeVries-BeneluxTop15

Please login or register to see this link.

WLS Mont-de-L'Enclus-Kluisberg-28071981-1300-1610 Uur-MaartenDeJong-PeterDeVries-WillyVanLee

Please login or register to see this link.

Wat jammer de bestanden zijn verdwenen, maar mss kan het een keertje opnieuw?

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.