Geplaatst 15 juli 20177 jr. Populair bericht Van de Golden Radio NL server, met dank aan Jean-Pierre Legein WMR 102.8 FM Koksijde-00011983-0903-1110 Uur-SimonVanLuik-OokGoeiemorgen&Muziekcoctail+DavidJ.Winter Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren WMR Koksijde - 08011983 - 1858-2103 Uur - Hugo De Groot -- Simon Van Luik - De Muzikale Golven Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren WMR Oostduinkerke - 00001982 - Tom Van Dauven - Tom Tom Club.Studiotape - Gast Staf De Groot Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren WMR Oostduinkerke - 03071981 - 1300-1500 Uur - Hugo De Groot - WMR Super 30 Van De Vlaamse Westkust Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren
Geplaatst 16 juli 20177 jr. Auteur Jean-Pierre weet daar veel meer van dan ik. Ik kan me alleen maar iets herinneren van 102.8, maar weet niet meer of dat zelfs juist is
Geplaatst 26 juli 20177 jr. Op 16-7-2017 om 08:46 zei martinja: Jean-Pierre weet daar veel meer van dan ik. Ik kan me alleen maar iets herinneren van 102.8, maar weet niet meer of dat zelfs juist is Jean-Pierre schreef me toen (dat was toen nog met brieven met de post) dat ze zouden beginnen op 101.8. Ik liet hem toen onmiddellijk weten dat Kompas op die frequentie zou starten en de plannen zijn toen aangepast. Het was de periode dat de zenders gingen uitzoeken onder welk rechtsgebied ze zouden uitzenden, die van Brugge of die van Veurne. Radio Horizon Nieuwpoort kregen dan het bericht dat ze onder het rechtsgebied Veurne uit de lucht moesten. Horizon verhuisde dan naar het rechtsgebied Brugge. Westpoint ging op Frans grondgebied zitten.
Geplaatst 26 juli 20177 jr. Over welk jaar hebben we het? Ik weet dat WMR uitzond op 102.8, althans op zijn minst vanaf de zomer van 1982 en dit tot aan de stopzetting. Op 101.5 had je in die periode ook Radio Atlantis in Koksijde, kort maar een geduchte concurrent voor WMR, Westpoint en Horizon.
Geplaatst 27 juli 20177 jr. Op 26-7-2017 om 22:51 zei Sea-Radio: Over welk jaar hebben we het? Toen hij me schreef moet dit ergens tussen mei en juli 1981 zijn geweest. In Oostende kon ik Marina, WMR, Westpoint niet ontvangen. Na testuitzendingen van Kompas in april mei 81 in Oostende, werd er gestart vanuit Zande eind juni. Begin augustus 81 ging het vermogen omhoog van Kompas. Horizon was af en toe wel te horen op de autoradio in Oostende, ik dacht op 100.6 maar ik weet niet hoe lang ze die frequentie gebruikt hebben. Het zou leuk zijn als je even kan aangeven welke stations in welke periode uitzonden.
Geplaatst 28 juli 20177 jr. Op 27-7-2017 om 06:44 zei martinja: Kende jij die Radio Atlantis daar ? Ja hoor, was er DJ...
Geplaatst 10 augustus 20177 jr. Op 15-7-2017 om 21:27 zei martinja: WMR Oostduinkerke - 03071981 - 1300-1500 Uur - Hugo De Groot - WMR Super 30 Van De Vlaamse Westkust Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren dit programma is van 1982
Geplaatst 17 augustus 20177 jr. Op 10-8-2017 om 12:48 zei bert ree: dit programma is van 1982 Hugo De Groot... mij goed gekend
Geplaatst 17 augustus 20177 jr. gebruikte dezelfde jingels als Hugo de Groot van Caroline (Arie van Loon op Maeva)
Geplaatst 13 september 20177 jr. Populair bericht Altijd 102.8 fm geweest vanaf 1981 bij Marina en WMR voor 1981 proefuitzendingen vanaf de zeedijk onder namen Atlantis - Marina en nog iets dacht ik ook,voor de overheid te misleiden tot na 1981 Was bij Jonathan (echte naam mij zeer goed bekend maar heeft liever niet.) zat toen bij Westpoint en even bij WMR hij is de voorloper tueesen 1970s en 1980s zond ie af en toe uit met zelfgemaakt 5 watt zendertje met vriend-en soms in de vakantie of weekend was te horen tot richting Kortijk-Diksmuide de ether was leeg haha Toen ik zei dat ik begon met Marina Radio was hij er vierkant tegen, steeds me overtuigen bleek later waarom dezelfde Marina naam en ik wist niks van zijn geschiedenis dat hij die naam ook gebruikt had we besloten toen overeen te komen het was zogezegde een verlengde van de oude Marina zo werden we de oudste vrije radio haha die zelfmaak nog gezien en hij zond er mee uit toen ik hem om hulp vroeg voor techniek maar hij zei me niet dat het onder naam Marina is geweest Uiteindelijk mijn Marina zender gehaald op de zeedijk te Oostduinkerke om te gebruiken defintief als Marina start vanuit een cafe in de dorpstraat zomer 1981 ook als Westpôint dezelfde studio een aantal uren eigenlijk waren zowat allen mijn Marina Djs zonder mij was er nooit een Westpoint geweest Veel leugens zijn er Jonathan wijsgemaakt toen en hij geloofde me maar niet Jean-Luc Bostyn kende ik al zeer goed en vroeg hem wat er van aan was overstudio enz en hoop djs van Gemini Bleek zoals ik dacht het fake was, Hij wist van niks als voorzitter Gerry de politieker beloog allen en toch geloofden de mensen hem ongeloofeijk! na de cafe en poitiebezoek moesten we stopten In augustus dacht ik werd mijn marina zender in het wit in het zwart geschilderd (politie had het genoteerd wat er in de studio stond) vanuit de flat van Gerry werd dan ondre Westpoint uitgezonden 3 weken na klacht van politieker kwam de politie de zender in beslag nemen er was een internationaal tennistoernooi in koksijde Gerry sprak toen intervieuw op Westpointover het toernooi en tja ...ik kwam thuis uit zee en het was weer over in november ging men naar Frankrijk naar de grens na mijn tip helaas wilde Gerry de complete macht de vzw op papier stond niemand van Marina nog ik later kwam het in orde zei hij helaas daar liep ik niet in, wel de helft of meer van de Marina djs in het voorjaar 1982 was het over toen mits 1 of 2 ze opeens aan mijn deur stonden de oplichterij van ene kwam ook aan het licht een technieker ons bekend ik was net thuis uit zee, doodvermoeid, WMR 1 november 1981 was door de Bob uit de lucht gehaald In de Pirsonlaan in de duinen te Oostduinkerke in eenb villa die ik een maand huurde en dan bleef zoekennaar een andere plaats ik, had geen nieuwe zendplaats wat ik had op een hoog flatgebouw aan zee was ik kwijt door een agence die maakte de eigenaar bang een ex buur en oud douanier die durfde niet meer omdat Angence dan, zijn flats niet meer wilde verhuren die luste geen vrije radio den WEST LITTORAL IK VLOEKEN NATUURLIJK had dat vissersvaartuig met schulden met mijn schoonbroer werken als een zot zo ging dat toen dag en nacht standby moest je 24 36 uur nonstop werken dan deden wij dat dus voor veel gezever op radiogebied had ik geen tijd dankzij dat visserij gedoe is de vrije radio ontstaan aan de westkust met veel zak of drink geld zeg maar, eigen geld! maar goed in 1982 verhuisde WMR vanuit de oorlogsbunker naar Koksijde eind 1982 In het bos vond de politie ons ook maar vroegen plaat te draaien voor familie, de studio te zien ze zeiden dat ze zwegen en grote fans waren van WMR op het politiebureau luisterden ze met plezier naar ons en we werden met rust gelaten toch besloten we toen met minnium an middelen uit te zenden anders bij een in beslage name was het toen echt over het was nog echt de tijd van opletten voor inbeslagnames Atlantis heeft het aan zichzelf te danken dat ze werden in beslag genomen, ik denk 2 keer te veel power met storingen bij de mensen op tv ook in de buurt Voor ons zeer vervelend voor onze werking we verhuisden singles enzz voortdurend oa waren we alles kwijt dan waren de drive-ins ook over en de radio we dachten door die klachten van Atlantis gaan ze WMR plotseling ook opdoeken zo werd een tijd met minder middelen radio gemaakt terug vervelend voor de djs maar nog meer voor ons als bestuur en de uitzendingen het was natuurlijk de zoon van het restaurant die bleef doen waar ie zin in had ( hij is gewoon ooit wat dagen bij ons geweest of week gewoon om alles te bekijken en dan zelf te beginnen) vanuit Restaurant. het personeel (sommige) werd soms tegen hun zin verplicht banden oa te draaien in de studio aldaar De Zeelaan periode maar Atlantis over en uit Ik denk ook dat die Paul Thomas advocaat en genoten het beu was met al da gepower en het geld En zo kunnen we blijven over de periode praten in de 80s Jean-Pierre
Geplaatst 4 december 20204 jr. Op 10-8-2017 om 12:48 zei bert ree: dit programma is van 1982 Bert, heb je die opname nog? Zou het eens aan hem doorsturen...
Geplaatst 5 december 20204 jr. Auteur Op 17-8-2017 om 21:21 zei Sea Radio: Hugo De Groot... mij goed gekend Danny Schacht - zit op mijn facebook Op 17-8-2017 om 21:21 zei Sea Radio: Hugo De Groot... mij goed gekend De andere Hugo de Groot was toch Arie van Loon ? Op 26-7-2017 om 22:51 zei Sea Radio: Over welk jaar hebben we het? Ik weet dat WMR uitzond op 102.8, althans op zijn minst vanaf de zomer van 1982 en dit tot aan de stopzetting. Op 101.5 had je in die periode ook Radio Atlantis in Koksijde, kort maar een geduchte concurrent voor WMR, Westpoint en Horizon. Op Westpoint draaide ik ook, evenals op WMR Op 5-12-2020 om 09:33 zei martinja: Danny Schacht - zit op mijn facebook De andere Hugo de Groot was toch Arie van Loon ? Op Westpoint draaide ik ook, evenals op WMR Bij Horizon ben ik wel es op bezoek geweest voor een interview van het Free Radio Magazine
Geplaatst 5 december 20204 jr. Hey Martinja, Danny zit idd op Facebook, Arie van Loon is 'van voor mijn tijd' :) Ik ben enkele keren bij Horzion over de vloer geweest aan de Astridlaan in Nieuwpoort. Mooi ingerichte studio's toen! En een café op het gelijkvloers :)
Geplaatst 5 december 20204 jr. Op 4-12-2020 om 18:21 zei Sea Radio: Bert, heb je die opname nog? Zou het eens aan hem doorsturen... Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren
Geplaatst 6 december 20204 jr. Auteur Op 5-12-2020 om 21:41 zei bert ree: Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren zo te zien had ik 'm niet eens zelfs, terwijl ik toch heel veel van WMR van Jean-Pierre heb gekregen.
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.