Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst

Ja maar Dekkertje gaat naar Veiligheid, als dat maar goed gaat.

"Hilversum" zal tevreden zijn, aan het bestel zal niet worden getoornd door deze minister.

Misschien kan hij ook wat doen aan het commerciële domein, want bij radio zitten de frequenties op slot, de MG is ten onrechte afgeschakeld waardoor doelgroep zenders als Groot nieuws radio, waar hij toch voeling mee moet hebben, niet meer in de analoge ether kunnen, DAB is nog lang geen alternatief, dus tegenhouden MG is onterecht en ondoelmatig.

Geplaatst (bewerkt)

Dit staat in het verkiezinmgsprogramma 2017-2021 van de ChristenUnie onder het kopje 'media'. 

Inderdaad een krachtige Publieke Omroep ......

Gr, Melle

Christenunie over MEDIA in Verkiezingsprogramma 2017-2021.PNG

bewerkt door melle
Geplaatst (bewerkt)

Dat zal wel meevallen. Wat die regionale omroep betreft: is er niet een plan om die in de vooravond een eigen dagelijks 'venster' te geven op npo 1, 2 of 3? Dat vind ik eigenlijk wel een goed idee. De BBC doet zoiets al jaren.

Ik ben altijd wel geïnteresseerd in nieuws uit de eigen omgeving, maar als ik de regionale zender wil opzetten, moet ik naar een of ander kanaal met een hoog nummer zappen, en dat doe ik dus vrijwel nooit.

bewerkt door Paul
Geplaatst

Ik zie in de VKs krant avond editie nog wat leuke zaken inzake Sander en de Omroep. En ook nog hoe  hij een "vrindje" ( VVD term) wilde benoemen……..

=====

Binnenkort herenigd in de ministerraad, het VVD-duo Bruins-Dekker. Bruno Bruins (54), nu nog baas van uitkeringsinstantie UWV, wordt waarschijnlijk één van de twee ministers van Volksgezondheid. 

De twee kennen elkaar uit de Haagse gemeenteraad, begin deze eeuw, toen Bruins daar wethouder was en Sander Dekker VVD-fractievoorzitter. In 2016 leidde de vriendschap tot een affaire. Toen wilde Dekker Bruins parachuteren in een riante bijbaan, voorzitter van de raad van toezicht van de publieke omroep. Net op het moment dat hij de nieuwe Mediawet door het parlement moest loodsen. Dekker kwam in zwaar weer: 'Vriendjespolitiek', 'Poolse toestanden'. Bruins zag ervan af. 

===========

Geplaatst
44 minuten geleden zei Juul:

Ik zie in de VKs krant avond editie nog wat leuke zaken inzake Sander en de Omroep. En ook nog hoe  hij een "vrindje" ( VVD term) wilde benoemen……..

=====

Binnenkort herenigd in de ministerraad, het VVD-duo Bruins-Dekker. Bruno Bruins (54), nu nog baas van uitkeringsinstantie UWV, wordt waarschijnlijk één van de twee ministers van Volksgezondheid. 

De twee kennen elkaar uit de Haagse gemeenteraad, begin deze eeuw, toen Bruins daar wethouder was en Sander Dekker VVD-fractievoorzitter. In 2016 leidde de vriendschap tot een affaire. Toen wilde Dekker Bruins parachuteren in een riante bijbaan, voorzitter van de raad van toezicht van de publieke omroep. Net op het moment dat hij de nieuwe Mediawet door het parlement moest loodsen. Dekker kwam in zwaar weer: 'Vriendjespolitiek', 'Poolse toestanden'. Bruins zag ervan af. 

===========

Partijkartel

Geplaatst
22 uur geleden zei melle:

22 uur geleden zei melle:

Dit staat in het verkiezinmgsprogramma 2017-2021 van de ChristenUnie onder het kopje 'media'. 

Inderdaad een krachtige Publieke Omroep ......

Gr, Melle

Christenunie over MEDIA in Verkiezingsprogramma 2017-2021.PNG

(Helaas kan ik niet selecteren binnen het citaat van Melle)

De Christen Unie maakt dezelfde fout die iedereen maakt als het gaat om omroep.

En dat is merkwaardig want zij moeten toch weten dat er ook private christelijke zenders zijn als Family 7 en Groot N radio. Ook in dat segment is er al sprake van oneerlijke concurrentie, de EO (NCRV) kunnen gesubsidieerd christelijke programma's brengen, F7 en GNR moeten hun eigen broek ophouden  en hebben ook geen voorkeursrecht voor toegang kabel en etherfrequenties. 

Voor het brengen van levensbeschouwelijke programma's is in principe dus helemaal geen PO nodig. En dat geldt ook voor andere categorieën.

Zo durf ik hier, arrogant als het is, te stellen dat ik, samen met andere goede radiomakers, een beter programma kan maken dan R5 dan de NPO nu doet. Zonder uit de subsidie ruif te hoeven vreten.

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6689
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    jtp
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.