Spring naar bijdragen

Rob Out show 4 februari 1972

Juul

Aanbevolen berichten

Ik moet dit even kwijt.

Ik zat een Rob Out show af te luisteren om er een datum aan te geven. Jullie weten dat ik niet zo'n "bewonderaar ben van de dj Rob Out'. Dit vanwege z'n verre gaande slordigheid. Ik was en ben bij het  maken van programma's z'n tegenovergestelde Zelfs een beetje "pietlutterig" ( is dat een goed woord?). Wel ben ik een bewonderaar van Out de manager, nooit meer zo'n goede meegemaakt.

Ik kom er achter dat het een stuk ROS is van 4 februari 1972. Technicus Sytze begeleid Out technisch.

En daar hoor ik Out plotsklaps een prachtige plaat aankondigen; "Drowning In The Sea Of Love van Joe South.

Hé, Joe South ???  denk ik………………..

Enfin zou kunnen denk ik dan, effe kijken of er ook een Tube link is. Maar nee hoor. Ook in de discografie van Joe South komt ie niet voor. Maar wel bij Joe Simon !

Ik erger me weer en besluit maar eens effe naar Out z'n afkondiging te luisteren………en ja hoor hij kondigt keurig nu Joe Simon af.

Please login or register to see this link.

Ik weet zeker als dat Lex en mij was over komen dat we de zaak even "terug zouden pakken". Maar nee, Rob niet.

"hup  als de band maar vol is".  ( ik heb het daar gisteren met Lex nog over gehad……)

Maar, ik moet Out toegeven dat ie met Drowning In The Sea Of Love  door Jou South,………eh, sorry Joe Simon een schitterende plaat draaide!!!! 

Dat maakt dan weer een hoop goed.

Enfin, hier dan die schitterende plaat.

Joe Simon - Drowning In The Sea Of Love (1972)

Dit is het exemplaar dat Out draaide, de USA persing dus. ( wie wat bewaart heeft wat ).

Joe Simon - Drowning In The Sea Of Love USA single.jpg

bewerkt door Juul
Link naar opmerking
Deel via andere websites

In het kader van ander uitzoekwerk heb ik onlangs enkele uitzendingen van Rob beluisterd en dat vond ik "zwaar werk".

Vroeger werd ik wel gegrepen door zijn strijdlust, maar als ik dat nu terughoor vind ik het de truc van jezelf constant in de underdog-positie manoeuvreren.

O.a. door het boek van Arjan Snijders krijg ik de indruk dat het ook geen prettige man was.

Ik ben dan ook zeer benieuwd waarom jij het de beste manager vindt die je ooit hebt meegemaakt.

Het is overigens "pietluttig", maar dat is misschien wat pietluttig om daar een opmerking over te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

• 2 weeks later...

Dank voor de link Juul.

Dank voor de link Juul.

Ik kende dit nummer niet.

Van Rob Out kan je zeggen wat je wil en jij weet het uiteraard het beste.

Het is uiteindelijk dankzij hem dat Veronica, de VOO, de grootste omroep van Nederland is geworden.

Lex en jij dachten na over wat jullie deden in de programma's.

Groet,

Bart

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Een slordige deejay, zeker, maar wel enthousiast en in de periode dat ik voor het eerst bewust naar hem luisterde (1970-1972) draaide hij de prachtigste muziek. Veronica richtte zich toen ook meer op jongeren dan later op 538. Ook in Goud van Out draaide hij altijd mooie platen, hoewel Ad Bouman daar misschien ook veel aan bijdroeg.

De programma's die hij na juni 1973 maakte kan ik eigenlijk nog nauwelijks aanhoren, vanwege dat dagelijkse hameren op 'wordt lid, wordt lid'. Dat heeft iets hersenspoelerigs.

Paul

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6626
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    frank.delplace
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.