Spring naar bijdragen

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

De tijden veranderen, in mijn tijd "begon je gewoon"………………...

Please login or register to see this link.

Ik heb oud collega Daniel Dekker maar eens een mail gestuurd……….."je weet maar nooit"

bewerkt door Juul
Geplaatst (bewerkt)

Antwoord van oud collega Daniel ( Henk ) :

"Hahahaha zo is dat Juul"

4 uur geleden zei Vincent:

Het gevraagde profiel zag er vroeger iets anders uit denk ik :)

helemaal NIET dus Vincent.

( maar ja, als nieuwe minister is het precies hetzelfde. Het gaat er om wie je vrienden zijn.)

De legendarische Joop Landré zei nog tegen mij toen ik moest kennis maken in september 1974;

"Je komt van zee en dat is goed volk". En zo is het.

bewerkt door Juul
Geplaatst

Profiel:
• Je hebt een HBO opleiding op het gebied van Journalistiek, Communicatie of Nieuwe Media afgerond;
• Je bent creatief en kan wensen vanuit de redacties vertalen naar mogelijkheden op internet;
• Je kunt pakkende, foutloze teksten schrijven;
• Je bent goed op de hoogte van de ontwikkelingen op het gebied van social media;
• Je hebt een flexibele instelling;
• Je werkt graag in teamverband;
• Je bent enthousiast en zelfstandig;
• Je luistert vaak 3FM en weet het een en ander van de artiesten die daar worden gedraaid;
• Ervaring met een Content Management Systeem is een pré;
• Ervaring met Photoshop is een pré;
• Ervaring met video montage, bewerking met programma’s Adobe Premiere en/of Final Cut Pro is een pré;
• Je kunt én wilt crossmediaal werken.

Zitten wat dingen bij die 40 jaar geleden niet voorkwamen...

En het gezever over compenties bestond vroeger (gelukkig) niet.

Geplaatst

Hoi Pieter, het enige dat jij post is dat jij weer "zure" kritiek over de oude mannen zoals jij ze ( ons ) noemt.

Mag ik recht van spreken hebben ? 

Ik heb daar gewerkt en weet dus hoe het werkt. Ik mag zeker ook niet schrijven dat de functie al lang vervuld is…...

Wat is jou achtergrond?

Geplaatst (bewerkt)
23 minuten geleden zei Robin Westhof:

Jij begint langzamerhand ook (een beetje) voorspelbaar te worden.

Zolang jullie herhalen, doe ik het ook. 

1 uur geleden zei Juul:

Hoi Pieter, het enige dat jij post is dat jij weer "zure" kritiek over de oude mannen zoals jij ze ( ons ) noemt.

Mag ik recht van spreken hebben ? 

Ik heb daar gewerkt en weet dus hoe het werkt. Ik mag zeker ook niet schrijven dat de functie al lang vervuld is…...

Wat is jou achtergrond?

Mijn achtergrond doet er niet toe. En het verleden vergelijken met het huidige media-landschap is appels met peren vergelijken. 

Eergisteren was deze functie overigens nog niet vervuld, lijkt me sterk dat dat nu ineens wel zo is. 

De enige reden waarom jullie dit soort berichten hier plaatsen is om te benadrukken “dat vroeger alles beter was” en om aan te geven “hoe slecht het tegenwoordig allemaal is bij de radio”. Maar dat is natuurlijk niet zo. 

Zonder onderbouwing afzeiken is wat hier gebeurt. Dus een tegengeluid lijkt me geen overbodige luxe. 

bewerkt door pieterdecker
  • Vind ik leuk 2
  • Bedankt 1
Geplaatst (bewerkt)
11 uur geleden zei pieterdecker:

Zolang jullie herhalen, doe ik het ook. 

Dat wordt (dan) een gebed zonder einde, kan ik je nu al voorspellen. ;-)

Mijn achtergrond doet er niet toe.

Ben ik met je eens.

En het verleden vergelijken met het huidige media-landschap is appels met peren vergelijken. 

Nee, dat is dus (juist) niet zo, hoe langer je meegaat op deze aardbol, des te beter je het (wel ) kunt vergelijken, je ziet dan (kleine) verbeterpunten, maar ook (veel) verslechtering.

Eergisteren was deze functie overigens nog niet vervuld, lijkt me sterk dat dat nu ineens wel zo is. 

Soms kan iets (toch) blijkbaar heel snel gaan.

De enige reden waarom jullie dit soort berichten hier plaatsen is om te benadrukken “dat vroeger alles beter was” en om aan te geven “hoe slecht het tegenwoordig allemaal is bij de radio”. Maar dat is natuurlijk niet zo. 

Nee, dat is helemaal niet waar, vroeger (jaren 60 t/m 80) werd er ook (heel) veel geklaagd over slechte programma's op b.v. Radio Veronica, RNI, Mi Amigo, Delmare, Caroline, Monique, Hilversum 3 en de vele slechte vrije radiostations.

Zonder onderbouwing afzeiken is wat hier gebeurt.

Vind je dat nou echt?

Als je het hier op dit forum (en ook bij de buren) een beetje hebt gevolgd de afgelopen jaren, wordt er juist heel vaak (grondig) onderbouwd.

Robin

bewerkt door Robin Westhof
Aanvulling
Geplaatst
3 uur geleden zei Robin Westhof:

Nee, dat is dus (juist) niet zo, hoe langer je meegaat op deze aardbol, des te beter je het (wel ) kunt vergelijken, je ziet dan (kleine) verbeterpunten, maar ook (veel) verslechtering.

Kun je dit onderbouwen? Want ik merk alleen maar verdere professionalisering in de radio en van die verslechtering merk ik niet zoveel. Dit lijkt mij een subjectieve opvatting, zeker geen feit. 

Nee, dat is helemaal niet waar, vroeger (jaren 60 t/m 80) werd er ook (heel) veel geklaagd over slechte programma's op b.v. Radio Veronica, RNI, Mi Amigo, Delmare, Caroline, Monique, Hilversum 3 en de vele slechte vrije radiostations.

Maar hier op dit forum wordt het wel constant zo gebracht. Dan gaan de oude zendpiraten weer klagen dat wat zij vroeger deden vele malen beter was. Erg arrogant en wat mij betreft onzin.

Vind je dat nou echt?

Als je het hier op dit forum (en ook bij de buren) een beetje hebt gevolgd de afgelopen jaren, wordt er juist heel vaak (grondig) onderbouwd.

Ik bedoelde dit (soort) topic(s). Gaan klagen dat 3FM nep is omdat de producer gevraagd wordt Photoshop-skills te hebben. Of het onzin vinden dat een sollicitant überhaupt capaciteiten moet hebben. "In mijn tijd begon je gewoon" wordt er dan gezegd. Nou, over zoveel onprofessionaliteit zou ik persoonlijk niet opscheppen, maar goed. 

Geplaatst
16 minuten geleden zei pieterdecker:

Maar hier op dit forum wordt het wel constant zo gebracht. Dan gaan de oude zendpiraten weer klagen dat wat zij vroeger deden vele malen beter was. Erg arrogant en wat mij betreft onzin.

Ik ben het volledig met je eens. Ik krijg zelf pukkels van het ' vroeger was het beter'  of nog erger ' vroeger deden we het beter'.  'Vroeger was het anders' en je kan het absoluut niet vergelijken. 40 jaar geleden stonden er bijvoorbeeld geen computers in de studio met diverse communicatie kanalen met de luisteraar (social media). 

Geplaatst
5 minuten geleden zei Vincent:

Ik ben het volledig met je eens. Ik krijg zelf pukkels van het ' vroeger was het beter'  of nog erger ' vroeger deden we het beter'.  'Vroeger was het anders' en je kan het absoluut niet vergelijken. 40 jaar geleden stonden er bijvoorbeeld geen computers in de studio met diverse communicatie kanalen met de luisteraar (social media). 

Gelukkig maar.

Nog net deze ellende weten te voorkomen toen ik andere dingen ging doen dan in een studio werken.

Geplaatst
1 uur geleden zei Vincent:

Ik ben het volledig met je eens. Ik krijg zelf pukkels van het ' vroeger was het beter'  of nog erger ' vroeger deden we het beter'.

Alle verbeteringen ten spijt, vond ik de muziek vroeger wel beter. ;)

Geplaatst
15 minuten geleden zei Martin1968:

Alle verbeteringen ten spijt, vond ik de muziek vroeger wel beter. ;)

Hahaha! Ja, dat vind ik ook. Maar ook dat is een goed teken natuurlijk, zo hoort het ook te gaan wat mij betreft. 

Geplaatst
19 minuten geleden zei Albatrosstudio:

Ook de jongelui zijn dat 3FM al lang zat.

Zou dat niet de opzet zijn?

Denk dat ze in Den Haag niet rouwig zijn, als ze alvast 1 analoge zender minder moeten financieren. 

Geplaatst
Op ‎31‎-‎10‎-‎2017 om 13:45 zei pieterdecker:

Kun je dit onderbouwen? Want ik merk alleen maar verdere professionalisering in de radio en van die verslechtering merk ik niet zoveel. Dit lijkt mij een subjectieve opvatting, zeker geen feit. 

Oké dan is het maar subjectief en niet objectief, maar persoonlijk vind ik de meeste dj's slechter dan vroeger, wordt er

veels te veel stompzinnig geouwehoerd, de beperkte formats verschrikkelijk, zijn de reclames van een bedroevend niveau en ook de jingles van tegenwoordig zijn een enorme afknapper.

Vroeger was het dus beter, ook de muziek. ;-)

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6693
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    HansMe
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.