Spring naar bijdragen

747 KHz. 60 KW Nautel in nieuwstaat

Aanbevolen berichten

Geplaatst (bewerkt)

ik dacht dat u de reserve zender bedoelde die in het radio museum stond want dat is ook een reserve zender van 60kwatt.heb er 2 jaar geleden uitgebreid een film van mogen maken,mag ik u vragen gaat u er wat mee doen met die zender of is het puur van dat nostalgie.

dan heb ik een laatste vraag ik zie dat u toen als zender technic op of bij radio mi amigo werkte maar kent u ook of zegt u de naam joop baars iets.

bewerkt door djmtb
Geplaatst (bewerkt)
Op 13-11-2017 om 16:50 zei newwave:

bewerkt door Gast
Geplaatst

de man joop baars deed ook wat des tijd op het schip de mi amigo deed ook wat met de techniek aan boord,hij woonde in denhaag en kwam in contact met mijn vader via de hf tijd van de jaren 70.

Geplaatst

Er hebben er meer op gezeten, ken ze niet allemaal. Wanneer er een vanaf ging, kwam er iemand anders op. Het was een beetje een ongeregelde puinhoop om het maar even zo te zeggen. Van het anker afslaan en  er kwam geen vervanging voor... Kan het zo even?

Geplaatst
2 uur geleden zei newwave:

Sinds kort eigenaar van de voormalige 747 KHz. 60 KW  (Carrier) back-up  Nautel (Solid State) zender.

Deze zender diende als Back-up voor de voormalige 747 KHz. 600 KW Flefo zender.  

Heeft zeer weinig draaiuren en verkeert zoal technisch als optisch in nieuwstaat.

Stond opgesteld in Lopikerkapel in geconditioneerde ruimte..

Leuk verzamel object toch...

Meer te lezen en zien op mijn profielpagina..

5a09be0d1144c_747Newwave..thumb.png.c7320c09f74741f054356e1258b9d08f.png

Kan niet missen toch..

30KW3.jpg

Zullen we afspreken dat het "Flevo" is ipv "Flefo" ?

En…….als particulier mag je zo iets niet eens in bezit hebben. Zelf ik als zendamateur niet. hi

Geplaatst
1 uur geleden zei Juul:

Zullen we afspreken dat het "Flevo" is ipv "Flefo" ?

En…….als particulier mag je zo iets niet eens in bezit hebben. Zelf ik als zendamateur niet. hi

Juul dat is verleden tijd, de regels zijn allang veranderd, iedereen mage een zend installatie hebben thuis, alleen hij mag niet aangesloten zijn en moet keurig verpakt zijn....

1 uur geleden zei Juul:

Geplaatst

goed gezegd newwave we krijgen elke dag de schuld dat het die piraten zijn...terwijl het grotendeels hun eigen mede amateurs zijn die het doen,van mij hoeft het ook niet om daar mijn wc papiertje te halen voor dat slap ge ouwe hoer van ze nee ik  luister liever dan hoor je meer dan dat oudere praatjes.

Geplaatst (bewerkt)
1 uur geleden zei newwave:

Moet je even luisteren, hij kan 100 keer Juul Gelijk heten, maar naar mij toe even uitkijken wat je zegt.. Makkelijk zat!!  Ben ook niet vorige week pas geboren, weet wel meer te vertellen aangaande de voormalige "Zeezenders".. Ik zie nog die Tineke de Nooy in de aanval schieten tijdens de reünie op TV van Veronica, toen het over de verdiensten op aan kwam !!..

Dat was voor Den Haag de hoofdmoot, neem dat maar van mij aan..  Heb dat toen der tijd uit ZEER betrouwbare bron vernomen !! 

Alles werd van te voren op tape gezet, alle platenbazen wisten waar ze moesten zijn om hun product te pluggen... En toen der tijd ging ook alleen de zon voor niets op..:cool:.. ook die Adje Bouwman met zijn "Tipparade" na de Top 40 op de zaterdag... Kon ook pluggen wat hij wilde..

Zou je je taalgebruik wat kunnen matigen? Je komt nogal dwingend en betweterig over en daar houden een aantal mensen, waaronder ik, niet zo van!

Het zijn overigens, correct gespeld, Juul Geleick, Tineke de Nooij en Ad(je) Bouman.

bewerkt door Harm ten Brink
  • Vind ik leuk 1
  • Bedankt 2
Geplaatst
4 uur geleden zei newwave:

Maar zolang "oud gediende" maar denken te kunnen zeggen wat ze willen, moeten we die eerst even tot de orde roepen.

Het is de toon die de muziek maakt, en die van jou klinkt behoorlijk vals. Dus bij deze kaatsen we de bal terug. Graag op een normale manier discusieren en reageren.

Geplaatst

Zij met de dikste zenders hebben de grootste mond.

Ik kom niet verder dan 1 kW, iemand biedt meer dan 60 kW?

Overigens knap dat je aan zo'n ding komt Nozema - KPN wilde nooit wat verkopen, heb vaak geleurd voor de 2 kW 1332 zender, want ik had die vergunning. Maar er kon niets worden geregeld.

Als ik mn procedures voor 747 landelijk win meld ik me wel bij je.

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6693
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    HansMe
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.