Geplaatst 20 januari 20187 jr. Van de Golden Radio NL server Ooit zelf opgenomen RadioVeronicaTop40-6-8-1987 https://pixeldra.in/u/MTNDB2
Geplaatst 20 januari 20187 jr. Hoi Martin. Ik heb even geluisterd en je mag de datum aanpassen naar 7 maart 1987. Uitgezonden op de 6de en de presentatie is in handen van Adam Curry.
Geplaatst 20 januari 20187 jr. Auteur De 3 heb ik dus voor een 8 aangezien. Ja die avond kan ik me nog heel goed herinneren. Toen werkte ik bij VGL op kantoor en de top 40 hoorde ik dus ook daar. Het nieuwsbericht kwam en ik was stil, want een periode ervoor voer ik wel es met een schip van Townsend & Thoresen zo ze toen nog heetten. Later zou het P & O worden.
Geplaatst 20 januari 20187 jr. Ik was 10 en de ochtend erop zaten we met z'n allen op school naar het journaal te kijken naar de ramp.
Geplaatst 20 januari 20187 jr. Ik was thuis die dag na het vissen op de Noordzee na een zeereis van 7 tot 10 dagen dacht ik. En op tv en radio toch mee gevolgd ondanks dat ik 36 uur of langer nog niet geslapen had. Een zeer emotionele dag voor mij als zeeman. Ik had ook al collega vissers gekend die spoorloos waren, en enkelen in dezelfde visserijschool waren als ik in de klas eronder o.a. Boot gezonken enz.. meer wil ik daar niet over kwijt Ik was 36 toen bij die Herald -ramp en schipper en mede reder van de N.723 Pallieter uit Nieuwpoort een vissersboot van 23 meter lang. Rond mijn 44ste ben ik gestopt in de visserij en ging werken voor de RMT Ferries. Voor 18 maanden tot ze stopten. Er kwam een nieuwe verbinding met de kleine fast ferries van Hollyman , later omgevormd in Hoverspeed (UK) . Er werkt samengewerkt met een Engelse ferrie. Ik was daar reserve bootsman (ik werkte in de walploeg van Hollyman te Oostende. Aan boord was ere een belgische ploeg uitgeleend, matrozen met een bootsman en de ploeg voor het restaurant. De rest waren Engelsen, soms Ieren erbij , ook eens een zuid-afrikaanse officier die in zijn land de criminaliteit beu was en naar de UK ging. Eens was er alarm aan boord, vanuit Ramsgate dacht men dat na afvaren de Engelse ferry het achterschip open stond. Luitenanten en commandant even geschrokken. Bij ons in de mess room kwam de 1e luitenant aangestormd . Ze dachten op de brug dat de lichtjes van de veiligheid voor de achterdeur niet goed werkten. Maar het was loos alarm!. Kun je nagaan dat me nog vele jaren na de ramp nog altijd ongerust was in de UK, toch in de haven van Ramsgate. Nog eens later was er weer alarm vanuit Ramsgate. Daarna was het opgelost, kennelijk herkenden ze het achterschip beter in het donker , en de verlichting en wisten ze dat het ok was bij afvaart. Ook ervoor maakte ik het eens mee, met de Reine Astrid uit Oostende. van de staatsferries van de RMT Kon dat nog gebeuren een ramp? 8 jaar later na die ramp? Jazeker ! Ik kan het weten. Eens waren we met de Reine Astrid afgevaren Opeens stormde de 1e luitenant in de mess binnen voor o.a de bootsman en zijn verantwoordelijke van de voorste boegdeur Bleek dat opeens in volle zee de boeg vooraan openging en de hoogte inging! Grote paniek in de brug toen de boeg voor hun neus oprees Er werd gebeld en gebeld doch de beide heren hadden gedronken, vooral de bootsman was ladderzat Ze wilden het niet geloven en ook niet gaan kijken! De bemanning waaronder ikzelf snelden met de 1e luitenant mee naar de genoemde garage zoals wij het noemden (onderruim voor het vervoer, auto's , bussen, containers enz Toen we er waren besefte ik hoeveel geluk we hadden ! Man, man ik zag gewoon de open zee , gelukkig was het zowat windstil 0-1 . Ik denk om de schande te besparen en de media, het niet in het openbaar werd gemeld De bootsman mocht aan land blijven om de wacht te doen aan boord van een stilliggende ferry. Hij zoop gewoon voort en werkte niet. Omdat ze vast waren en beschermd bij de RMT overheids dienst , tja nu kon ie helemaal zonder zorgen zuipen en totaal niks doen. Was ik het geweest als contractuele werknemer dan was het (zoals we in vlaanderen zeggen) het kot te klein geweest en mocht ik ophoepelen. Die bootsman had net ervoor steeds mijn coca cola blikjes uit de frigo wekenlang gestolen Tot de kok zag dat hij ze stal en het me meedeelde Meneer deed wisky bij de coca-cola en zuipen maar Ik heb het ook eens meegemaakt dat we pas uit de haven van Ramsgate waren , toen de lichten uitvielen, de motoren. Daarna ging de noodverlichting aan We waren ook toen net in de mess room terug en dronken koffie. We zagen de rotsen in de avond , oei dacht ik..wat denken de passagiers? we waren aan het drijven richting de kust. Ik dacht aan de Herald bij Zeebrugge die zonk 5 of 10 minuten later herstarten de motoren, later kwam de 1e luitenant hijgend langs en melde ons het volgende. De machinisten in de machinekamer reageerden niet op de radio oproepen vanuit de brug van de commandant De 1e luitenant en de 2e moest zelf naar de machinekamer , want men dacht dat er iets gebeurd was, radioverbindingen die niet werkten. De heren bleken allen met hun hoofd op hun armen te liggen ronken met de flessen drank bij hen al of niet leeg. De luitenant moest ze wakker schudden. Ook daarvan werd er niks over gehoord.! Totaal niks. Dan dacht ik, de passagiers zouden het moeten weten. Wat hen verteld werd weet ik niet meer precies Zal wel een motoruitval zijn geweest, niet ergs...ja jja Moraal van mijn verhaal Ja ongelukken konden toen nog gebeuren ( en denk nu nog) En dankzij de alcohol Voor mij zijn het een soort van onvrijwillige moordenaars of hoe moet ik die mensen bestempelen? Verder wil ik er geen woord aan vuil maken. Ik weet 1 ding, ik heb me honderden keren ongerust gemaakt op zee als zeevisser op de boot van 23 meter bij zware of zeer zware stormen. Ook bij het naar huis varen bij zeer zware stormen, hopen dat we moeder de vrouw zouden terugzien. En denken weldra stop ik ermee...t' is genoeg geweest. Ik dacht dus dat ik aan boord van die reuze ferry boten veiliger was Sorry maar ... Je vraagt je af wat we niet weten! Ik was mee op de laatste trip van de Reine Astrid (voor de RMT ermee stopte) de trip Oostende-Ramsgate We vaarden de haven van Ramsgate binnen Ik stond op het achterdek met nog 2 man waaronder de man met de walkie talkie verbinding. Ik zei nog eens , ik zou nog eens waarschuwen al vloekt men tegen jou. Ik zag het al gebeurden..het vaartuig bleef op volle kracht varen Hij luisterde toen ik aandrong en hij besefte ook.... De walkie talkie.... en jawel eindelijk gooide men volop in achteruit.. Te laat..en boem bonk gekraak, geschuur..het was gebeurd Ik had me al flink vastgehouden voor de slag, dus ok, de rest had ook geluisterd naar mijn raad naar de ex zee schipper Ik zag ook nog een stuk ijzer van de kade langs mijn hoofd voorbij gaan, ik was op mijn hoede en kon uitwijken en de rest waarschuwen De boeg was flink beschadigd. Hij ging gelukkig nog open voor de auto's af te laden o.a..enz... daarna was het naar Oostende (het was mooi weer en nog waterdicht voor zover..) Voor mij was het afgelopen en verhuisde ik voorgoed naar de andere ferry boten om in te springen. Later werd de Reine Astrid na herstelling verkocht, aan Griekenland of anders... Wat was de uitleg na de aanvaring? ja natuurlijk een defect bij.... Dat wisten we zo dat deze uitleg zou volgen. Haha ..tja ik heb voordien geen geluid gehoord Nooit geweten hoe het precies in elkaar zat Normaal staat de commandant en 1 luitenant of 2 o.a. in de brug. Had iemand aan de fles ....ik weet het niet. Ik ben een gewone vissers man, tot mijn 15e naar school geweest en dan de zee op. Wat ik wel besefte is dat ik de vorige keer aan boord vrijwillig insprong in iemand zijn plaats (ik kon gerust weigeren want ik had net gevaren) Ik kwam aan boord en deze keer kende ik die commandant niet echt. Daar ik insprong was ik iets later, de bemanning moest voor afvaart oefeningen doen in het water en had problemen met materiaal na een reddingsboot te laten zakken. Ik zag wat er gebeurde. De commandant vloekte als..en schold hen flink uit Het schreeuwen en uitkafferen was volgens mij flink overdreven. het kon kalmer. Oefeningen dienen ook nog om te zien of het materiaal nog goed werkt o.a.. Ik dacht man, man wie ben jij ...en mijn respekt was ver te zoeken Ik wenste toen dat hij daar beneden zelf op de boot zat. Kun je nagaan toen men de dag of 2 dagen erna in Ramsgate die aanvaring deed hoe ik over hem dacht. De Reine Astrid was mijn boot waar ik normaal op de lijst stond Doch ik werkte ook bij 2 andere ferry boten en in andere ploegen Deed ik graag en leerde zo hoop mensen kennen of terugzien die vast waren op die ferry boten. ik was de man die het meeste vrijwillig insprong bij problemen. Ik weet 1 ding, na wat ik meemaakte en zag op de ferry boten, Ik heb meer respekt voor mezelf gekregen als gewone zeeschipper , dan voor een commandant met zijn kostuum en graden, zeker met de middelen die wij maar hadden aan boord van ons vissersvaartuig., de kleine schommelende dooreengeschudde boot bij slecht weer, het harde werk en de stormen waarin we werkten dag en nacht. Om af te sluiten Toen ik ook op de Engelse ferry soms moest inspringen als reserve bootsman luisterde men op de brug naar Radio 10 Gold De Engelsen vonden het super en vonden hun zenders bullschit Soms moest ik als ik een wacht had de aanwezige commandant of luitenant uitleggen wat er in het Nederlands werd verteld Bij navraag zei de commandant dat er nog schepen waren die naar Radio 10 Gold luisterden Denk rond de jaren 1996-1997 als ik me niet vergis Jean-Pierre ik sla de opname op als: ( ik het niet fout begrijp en na wat luisteren) VOO Radio 3 - 19870306 - 1533-1652 - Adam Curry - Nederlandse Top 40 07031987
Geplaatst 20 januari 20187 jr. Het zou leuk, eh interessant zijn als er opnames van 's avonds (vanaf 19:30 uur) boven water kwamen. Ben enkele keren met die vervloekte schuit naar Engeland gevaren.
Geplaatst 20 januari 20187 jr. Dit programma heb ik op 6 maart 1987 vanuit het ouderlijk huis beluisterd. Ik was 15 en luisterde in die periode bijna elke vrijdag naar de VOO op Radio 3. Op de middelbare school had ik een leerkracht Engels die haar lessen wekelijks afsloot met moppen over de Herald. Ik herinner mij geen enkele en heb er nooit om kunnen lachen. Dank voor deze memorabele Top 40 Martin. Ik bewaar nog steeds leuke herinneringen aan het toentertijd populaire televisieprogramma Verona.
Geplaatst 20 januari 20187 jr. Ik was toen 14.ik heb die nacht (vrijdag 6 op zaterdag 7 maart) geluisterd naar de stemband met anette van tricht en kees schilperoort. Ik had toen net een week een philips bandrecorder n4420. Ik weet nog dat ze the rolling stones draaiden met angie. En om de haverklap kwam er nieuws binnen uit zeebrugge.
Geplaatst 20 januari 20187 jr. Het is de Veronica Omroep Organisatie (VOO) die het programma uitzond via Radio 3.
Geplaatst 20 januari 20187 jr. Op 20-1-2018 om 19:53 zei Henk700: Ik was toen 14.ik heb die nacht (vrijdag 6 op zaterdag 7 maart) geluisterd naar de stemband met anette van tricht en kees schilperoort. Ik had toen net een week een philips bandrecorder n4420. Heb je hem ook opgenomen op je bandrecorder?
Geplaatst 21 januari 20187 jr. Ik heb toen zeker opnames gemaakt maar ik ben ze kwijt. Mijn vader had ook een bandrecorder. Hij heeft nu nog steeds veel banden. Af en toe neem ik een stapel mee om te kijken of er geen opnames van mij bij zijn. Als ik wat moois vindt ga ik het zeker hier delen.
Geplaatst 21 januari 20187 jr. Henk Philips bandrecorder n4420 Is me zeer bekend hier dat merk , ook het type, toch na tijdje vele jaren terug voor het digitaliseren van opnames iets betere recorders gebruikt o.a.. Akai Ik moet bekennen de 1e die ik kocht was een Philips ergens rond de jaren 1967-1968. Er was iets fout mee, na 13 keer naar de winkel bekende de vader van de eigenaar iets...zo heb ik opnames mislopen van bv Radio Dolfijn o.a.. Uiteindelijk van kwaadheid de recorder tegen de muur gegooid en de banden de vuilnisbak in. Ik wilde complete ^programma's zonder geluidsproblemen na bv 10 15 minuten.ik was ergens rond 17 jaar errond en ondanks hard werken kreeg ik zeer weinig zakgeld. Het zou nog tot in 1977 duren eer ik weer een bandrecorder kocht., en was toen 26. 1 feit is zeker, dankzij die 2e Philips recorder rolden eind 1977 en volop in 1978 de Mi-Amigo opnames van de persen haha. Later.... Dan kwam ook een Akai recorder in zicht van een dans café die stopte.en waarvan ik de uitbater kende. Toen maar hopen en dromen van de toekomst Een soort reuze computer en iets dat de opnames kon bewaren als de slijtage op de banden kwamen Het zou gebeuren......... De digitale weg , het digitaliseren enz..mp3 o.a..de wereld ging langzaam open. De droom van toen geeft me nu een aangename hobby Veel geld uitgeven toen voor banden en recorders, cassettes Nu neem je het programma StreamWriter gratis waarmee je kunt opnemen, afspelen en automatisch instellen op dag en uur Op hetzelfde ogenblik van bv 10 radiostations opnemen ( wel als je geldige linken hebt die werken in dat programma kunt vinden en invoeren) Had ik dat gehad rond de 80s dan hadden we opnames uit die tijd zat. de jonge mensen beseffen niet hoe rijk ze nu zijn ! Nu met al die mogelijkheden. Een vriendelijke groet, Jean-Pierre vanaf de Vlaamse westkust
Geplaatst 21 januari 20187 jr. Ik denk ook heel vaak nu aan hetzelfde. Ik ben geboren in 1973. Ik vond het opnemen met een cassettedeck of bandrecorder altijd fascinerend. Iets anders was er toen nog niet. Pas rond 1990 kwam de dat recorder en daarna minidisc. En alles wat je graag wilde opnemen was relatief duur en ook nog eens aan slijtage of ouderdom onderhevig. Nu heb je voor €50 1 Tb waarmee je 10.000 uur kunt opnemen. En ik vind alles boven de 160 of 192 k/bit heel goed klinken. Ik neem zelf op met 256 k/bit. Helemaal top. Leuk om hier oude radiofragmenten terug te vinden. Groetjes
Geplaatst 21 januari 20187 jr. Voor de liefhebbers is hier de complete Top 40 van 7 maart. Uitgezonden op 6 maart 1987 met Adam Curry. https://dave76.stackstorage.com/s/2tuoSDitSRTlx1H
Geplaatst 21 januari 20187 jr. Henk Ik heb ook nog 1 of 2 Philips cassetterecorders gehad. Dank zij die cassettedeck het laatste uur nog opgenomen van Mi-Amigo en nog 1 of 2 programma's ervoor. Ze toen op banden overzet en de opnames geruild, dus ze moeten ook ergens rondzwerven haha. Ik had een plaat aangevraagd voor de bemanning aan boord , door zware stormen lag het schema overboord en zo was ik thuis gelukkig Alle banden waren vol. Ik had nog 2 cassettes,. Met spanning stond ik te wachten om de knop in te drukken voor 1200 uur , mijn vingers begonnen de kramp te krijgen.. had ervoor snel de cassette gedraaid. Ik was dus in spanning...maar wist ik veel dat het afgelopen was! Geen.. Baken 16 meer... Als ik rond de 16 jaar was had ik zo!n kleine zware Philips radio transistor.. Een superding toen, toen koste ie ergens in euro iets van 25 tot 30 euro Het was de jaren rond 1966 1967 Op mijn fiets luisteren naar Radio City, Radio London, Caroline enzz... Als 16 jarige vond ik het te gek. Vooral Radio London City en London hadden ook eens een speciaal uut of half uur de Beatles (was ik toen fan van) en de Rolling Stones Voor mij waren dit gelukkige luisteruurtjes Dit jaar zag ik nog afbeeldingen van Cassetterecorders in het week- stripblad Robbedoes jaren rond 1978-1979. Als fanatieke strip verzamelaar zie je nog eens wat Vooral bij mijn hobby werk van inscannen voor de Catawiki Strip Catalogus . Waar ik nieuwe items invoer, info bijvoeg bij bestaande of scans verbeter enz.. Toen ik Belgische Wrill weekblad in scande midden-eind 2017 (jaren rond 1946-1947 uitgegeven) vond ik enkele leuke advertenties van Radio Luxemburg die ik in de Golden Radio club op de server zette. Dacht ik dacht ik toch. door mijn ziekte van de laatste maanden 2017 waar ik hard werd aangevallen, twijfel ik achteraf wel eens of ik het dan gedaan heb, maar goed. Het kan dat ik het gewoon opstuurde naar mijn vriend van Golden Radio. En zo blijven we bezig her en der.... Het blijft leuk, alles kost helaas veel tijd vooral als je 1 grote hobby teveel hebt en je dan weer het speciale verzameld Toch leuk als je bij het nakijken voor in scannen items, bepaalde advertenties ziet in een strip weekblad, afbeeldingen over Radio, afbeeldingen enz... Ook over cassettes bv ... Henk we gaan verder hobbywerken', groet Jean-Pierre
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.