Spring naar bijdragen

Veronica 1970

wim1958

Aanbevolen berichten

Voor mij is 1970 een belangrijk jaar op Veronica. De reden is dat ik toen als 12 jarige echt begon te luisteren en nu anno 2018 

heb ik nog steeds flashbacks uit die periode.

Zo heb ik iets met de periode dat Ekseption Alarm Schijf was met Adagio, een singletje wat ik toen kocht. Ik praat dan over april 1970.

Is dit ook niet de zelfde periode die gebruikt is in de film Turks Fruit? Het fragment waar in de radio op Veronica staat? 

Zijn er onder jullie misschien die opnamen van Veronica hebben van die bewuste week van 11 april 1970?  Een dierbare periode!

Wim 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 uur geleden zei wim1958:

Is dit ook niet de zelfde periode die gebruikt is in de film Turks Fruit? Het fragment waar in de radio op Veronica staat? 

Wim 

Dat fragment uit Turks Fruit staat me goed bij. De radio staat aan en Rob Out kondigt 'Meisjes met rode haren' aan. Dat kan natuurlijk geen toeval zijn... Het zou me niets verbazen als de makers van de film aan Out hebben gevraagd om dat speciaal voor de film in te spreken.

rode haren.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

9 uur geleden zei Paul:

Het zou me niets verbazen als de makers van de film aan Out hebben gevraagd om dat speciaal voor de film in te spreken.

Dat lijkt me het meest waarschijnlijke.

Misschien staat er in de aftiteling "met dank aan Rob Out".

Ik heb de videoband onlangs weggegooid dus ik kan het niet controleren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik weet inmiddels waar ik het fragment van ken waar in Adagio van Ekseption voorbij komt als Alarm Schijf. Het is uit het VARA programma Dit is het begin.Daarin wordt life over geschakeld naar een radio die op Veronica staat.

Ik heb net die VARA uitzending nog eens beluisterd en dan is dat programma alleen al een discussie waard.

bewerkt door wim1958
Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bedoel je het programma waarin de VARA uitgebreid aandacht heeft besteed aan het 10-jarig bestaan van Veronica?

3 uur geleden zei Tino:

Dat lijkt me het meest waarschijnlijke.

Misschien staat er in de aftiteling "met dank aan Rob Out".

Ik heb de videoband onlangs weggegooid dus ik kan het niet controleren.

Dit onderwerp kwam destijds ter sprake in de Google Zeezender Nieuwsgroep.

Niemand wist uit welk programma dit afkomstig was, dus jouw redenering zou best kunnen kloppen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

10 jaar Veronica - Dit is het begin - VARA  - 18 april 1970

"Naar aanleiding van het 10 jarig bestaan maakte de VARA deze uitzending. Jan van Veen en Willem van Kooten waren weg bij Veronica. In het begin feliciteerd Willem Veronica, Max Lewin( op 13'00) verhaalt over de oprichting en Eddie Becker praat over de al of niet "voorgetrokken" platen bij Veronica. Hij heeft het over de uitgeverij enz. (Eddie was ook weg bij Veronica).

Op 32 min. verteld Jan van Veen dat hij ontslagen is op Maandag 2 februari 1970. En hoe dat gegaan is.

Op 56 Dick Debois over de drive in show"

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Doe mee aan het gesprek

Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.

Gast
Antwoord op deze discussie...

×   Plakken als rijke tekst.   Opmaak herstellen

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen in vanaf URL.

Laden...

• Ondersteun Radiotrefpunt!

Het in de lucht houden van Radiotrefpunt kost geld. Help ons! Met je donatie zorg je ervoor dat deze radiocommunity dagelijks actueel radionieuws kan blijven brengen. En je kunt blijven meepraten en genieten van alle historische radio-opnamen in het forum.

• Onlangs hier

• Er kijken geen geregistreerde gebruikers naar deze pagina.
  • Gebruikersstatistieken

• Aantal leden
      6626
    • Meest online
      3025

Nieuwste lid
    frank.delplace
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.