Geplaatst 25 maart 20187 jr. De werking snap ik niet helemaal. het lijkt op een verticale dipool tussen de kern van de bovenkant en het deel met de afscherming. De windingen zijn een spoel die als sper voor de mantel stroom dient? Waarom moet de isolatie af van het bovendeel met de mantel?
Geplaatst 25 maart 20187 jr. Ik ben geen techneut en ook al niet handig, maar in de woonkamer heb ik de meegeleverde antennekabel van mijn Marantz DAB, FM en internetradio gewoon achter de boekenkast tegen de muur geplakt. Eerst gaf dat een slecht DAB-signaal (met veel uitval), maar toen ik de boel twintig centimeter hoger hing, zodat hij net boven de boekenkast uit kwam... bingo! Kwestie van uitproberen. Op mijn werkkamer heb ik een dab-tafelradio met telescopische antenne, en ik merk dat het heel nauw let. De antenne moet helemaal zijn uitgeschoven en diagonaal in westelijke richting wijzen, anders gaat het hier meteen mis.
Geplaatst 25 maart 20187 jr. Onze DAB radio ging naar Louth (Lincs UK) naar de vuilstort. Een onding was dat, slecht ontvangst kan liggen aan onze regio hoewel in Northampton (ook UK) het ontvangst ook erg slecht was.
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.