Geplaatst 15 mei 20186 jr. Ik rijd regelmatig op de A28 richting Groningen en luister dan naar DAB-radio. De laatste dagen zijn er aardige condities. Met mijn plakantenne op de voorruit ontving ik vanmorgen de wereld aan zenders. Radio Rijnmond en Decibel oa. LX classics lukte ook, 1live vanuit Münster lukt mij normaliter thuis wel rond Hoogeveen, maar nu met de volle 4 balkjes in Stad. Ook ontving ik NDR Welle Nord uit Kiel en uit Lübeck. Tot slot geen audio, maar wel de tekst in het scherm van Qmusic Limburg. Best aardig zo naar de radio te luisteren. Iemand nog meer leuke ontvangstrapportjes via DAB?
Geplaatst 15 mei 20186 jr. Ik luister alleen DAB binnenshuis. Hier rond Amsterdam kun je de ontvangst van buitenlandse zenders wel vergeten (behalve de Worldservice, natuurlijk.) Wel bij goede weersomstandigheden wat regionale zenders uit Gelderland, Zuid-Holland en verder weg. Ik hoop altijd nog eens Radio Seagull via dab te mogen ontvangen, maar dat is nog nooit gelukt.
Geplaatst 15 mei 20186 jr. Op 15-5-2018 om 08:22 zei Harmen: Ook ontving ik NDR Welle Nord uit Kiel en uit Lübeck. En het meest bizarre is dat ik vlak bij Lübeck zit en ik vanochtend alleen de NDR zenders op DAB+ kon ontvangen.
Geplaatst 1 juli 20186 jr. Op mijn werk zit ik achter kogelvrij glas. Resultaat: met DAB+ zijn alleen de NPO-radiozenders te ontvangen, alle andere zenders niet.
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.