Geplaatst 7 juni 20186 jr. Programmamaakster en seksuologe Mària Schopman is overleden. Ze is 75 jaar geworden, zo staat in een overlijdensadvertentie in de Volkskrant. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren
Geplaatst 7 juni 20186 jr. Jarenlang presenteerde ze Radio Romantica, samen met de legendarische Alfred Lagarde die bijgestaan werd door o.a. Maya Eksteen en Leontien Ceulemans. Uiteindelijk presenteerde Alfred het programma met Mària Schopman zonder vrouwelijke presentatrice. Eind 1994 viel het doek voor Radio Romantica. Het programma zat jarenlang op de zondagmiddag op Radio 5 en uiteindelijk werd het zondagavond laat uitgezonden. De tune van Radio Romantica was van the Beach Boys met Let's go away for awhile. Dit is een instrumentale plaat.
Geplaatst 7 juni 20186 jr. Heeft iemand opnames van Radio Romantica? Alfred's muziekkeuze was altijd bijzonder. Ik herinner me dat hij wekenlang Bozz Scags draaide met Heart of mine.
Geplaatst 8 juni 20186 jr. Hierbij wat foto's van Radio Romantica, met Alfred Lagarde en Mària Schopman. Helaas bezit ik geen uitzendingen van Radio Romantica.
Geplaatst 8 juni 20186 jr. Goh....destijds veel van haar opgestoken....bij gebrek van seksuele voorlichting door m'n eigen ouders..... Ik zou ook graag nog eens een uitzending met haar willen terughoren.....dus hopelijk heeft iemand wat bewaard.....
Geplaatst 8 juni 20186 jr. Hierbij een opname van Radio Romantica van 12 maart 1993 op Radio 5. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Grt, Peter
Geplaatst 8 juni 20186 jr. Op 8-6-2018 om 08:50 zei arno: Goh....destijds veel van haar opgestoken....bij gebrek van seksuele voorlichting door m'n eigen ouders..... Ik luisterde op zondagmiddag altijd met koptelefoon naar de krakende middengolf, want de familie was 's zondags altijd op bezoek. We konden nog niks op internet opzoeken. Overigens ook muzikaal veel van opgestoken.
Geplaatst 8 juni 20186 jr. Zelfs op de kabel werd het middengolfsignaal doorgegeven. Een geluk was dat het geluid van Ned. 1 en van Ned. 2 ook via de kabel werd doorgeven. Één (of allebei) van de zenders gaf tijdens het testbeeld het geluid van Hilversum 5 in studio-kwaliteit door. Op zondag begon de tv om een uur of 4 zodat ik de eerste tijd wel goed geluid had. Ik nam meestal het hele programma op een grote bandrecorder op en copieerde leuke gesprekken op een cassettebandje. Toen het naar de avond verbannen werd waren er weinig tot geen gesprekken meer. Maria probeerde nog wel om de weinige luisteraars te laten bellen, maar dat had vaak geen succes. Gr.thijs
Geplaatst 9 juni 20186 jr. Zoeken die banden en cassettes! Was mooie en unieke radio. Met ieder fragment maak je me blij.
Geplaatst 9 juni 20186 jr. Hierbij nog een opname van Radio Romantica van 4 juni 1993 op Radio 5. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Grt, Peter
Geplaatst 17 juni 20186 jr. Dank, Peter voor het artikel en de extra uitzending...en mocht je nog meer in bezit hebben, hou ik me warm aanbovelen.....
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.