Geplaatst 2 juli 20186 jr. Volgens de beschrijving: Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Maar ik hoor iets heel anders. Iemand een juiste beschrijving? Uit het archief van Douwe Dijkstra
Geplaatst 3 juli 20186 jr. op 22:35 is het pas Frans vd Beek daarvoor denk gast dj uit belgie was programma van 21:00 tot 22:00 .
Geplaatst 3 juli 20186 jr. Dank je, Tino. Als de datum klopt, ben ik deze de afgelopen jaren nog niet tegengekomen.
Geplaatst 5 juli 20186 jr. Op 3-7-2018 om 07:37 zei Paul: Dank je, Tino. Als de datum klopt, ben ik deze de afgelopen jaren nog niet tegengekomen. Datum klopt. Zelf opgenomen in Ermelo. 214. Veronica 538 Guest dj and Frans van de Beek 13‑8‑73 28'
Geplaatst 5 juli 20186 jr. Hallo Douwe Tot heb ik een vraag aan je. Woonde je toen in de jaar 1970 in Ermelo in de buurt van de Generaal Spoor Kazene. Zo ja had je niet veel last van het verkeer van de leger basis Groeten
Geplaatst 8 juli 20186 jr. Ik woonde van 1956 tot 1991 in Ermelo. De kazernes lagen ver buiten het dorp. In 1977 was ik gelegerd in de Generaal Spoorkazerne (lichting 77-1)
Geplaatst 8 juli 20186 jr. Beetje "off-topic " van mij maar ik was lichting 67-6 in de Elias Beekman-Ede. Duurde maar 13 dagen en daarna Veronica.
Geplaatst 9 juli 20186 jr. Nu we toch "off-topic" bezig zijn. Tien jaar later dan Juul, lichting 77-06. Isabellakazerne 's-Hertogenbosch en Hojelkazerne *** (Veldpost) Utrecht. Een tijd met (veel) ups maar ook de nodige downs, niet alleen in Nederland maar ook in (West) Duitsland. *** De soldatenvakbond VVDM was trouwens ook op de Hojelkazerne gevestigd.
Geplaatst 9 juli 20186 jr. Op 9-7-2018 om 08:58 zei Robin Westhof: Nu we toch "off-topic" bezig zijn. Tien jaar later dan Juul, lichting 77-06. Isabellakazerne 's-Hertogenbosch en Hojelkazerne *** (Veldpost) Utrecht. Een tijd met (veel) ups maar ook de nodige downs, niet alleen in Nederland maar ook in (West) Duitsland. *** De soldatenvakbond VVDM was trouwens ook op de Hojelkazerne gevestigd. Leuk om te lezen Robin. Ik was ingedeeld bij de Verbindingsdienst, maar ja, ik ben geen "orders opvolger" dus werd al na 13 dagen afgekeurd. Terwijl ik geen problemen had om in dienst te gaan. Nu ga ik "gebukt" onder S5. ( m'n moeder;"jonge nu krijg je nooit meer een fatsoenlijke baan".) Dat had ze dus mis.
Geplaatst 9 juli 20186 jr. De VVDM! Je was toch geen linksmens, Robin? 😬 Paul (een bofkont, want uitgeloot.)
Geplaatst 9 juli 20186 jr. Op 9-7-2018 om 10:28 zei Juul: maar ja, ik ben geen "orders opvolger" dus werd al na 13 dagen afgekeurd. Ik (toen) ook al niet, dus (vooral) tijdens de opleidingsweken, was er wel eens sprake van enige wrijving met het hogere kader. ;-) Maar het verschilde van persoon tot persoon hoe je daar mee omging. Op 9-7-2018 om 11:09 zei Paul: De VVDM! Je was toch geen linksmens, Robin? Vroeger wel, het (juiste ;-)) inzicht kwam pas (langzaam) later en de transformatie van linksmens naar 'rechtsmens' vond in de jaren 90 plaats. Ik was wel lid van de VVDM ( de meeste soldaten trouwens) maar (was) geen lid van het Dagelijkse Bestuur ( want ik was gelegerd bij het Veldpost onderdeel in Utrecht)). Ik ging wel om met leden van het Dagelijkse Bestuur, een mannetje of 10 die de leiding hadden over de VVDM. Die 'soldaten' waren vrijgesteld van alle verdere normale dienstplichten en hielden zich (vooral) bezig met de belangen van (voor) de dienstplichtigen.
Geplaatst 9 juli 20186 jr. Op 9-7-2018 om 13:46 zei Robin Westhof: Vroeger wel, het (juiste ;-)) inzicht kwam pas (langzaam) later en de transformatie van linksmens naar 'rechtsmens' vond in de jaren 90 plaats. Ik vermoedde al wel zoiets. Het opmerkelijkst vind ik dat je muzieksmaak niet lijkt te zijn mee veranderd. Ik weet nog hoe verbaasd ik was om in jouw persoonlijke 'top 9999' Country Joe McDonald tegen te komen. Als er één popmusicus was van wie de muziek was (en is) doordesemd met een links-activistische politiek, dan is hij het. Maar goed, dit zijn praatjes voor aan de stamtafel.
Geplaatst 9 juli 20186 jr. Op 9-7-2018 om 17:11 zei PowerMusic: Waar ging dit ook al weer over? Over gebeurtenissen van zo'n 40, 45 en 50 jaar geleden. Waar blijft de tijd.....
Geplaatst 9 juli 20186 jr. Auteur Om enigszins terug te komen op het onderwerp; van dezelfde dag: Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren (Uiteraard) ook uit het archief van Douwe Dijkstra
Geplaatst 10 juli 20186 jr. Op 9-7-2018 om 20:47 zei Tino: Om enigszins terug te komen op het onderwerp; van dezelfde dag: Dat is nog eens een mooie manier van modereren!
Geplaatst 10 juli 20186 jr. Op 9-7-2018 om 09:11 zei thijs5326: Ik had de mazzel dat ik 3 oudere broers had...... Ik zou zeggen "de pech". Ik heb een geweldige tijd gehad. Kon met een request twee maanden eerder weg omdat ik een baan had maar heb dat verzoek niet ingediend.
Geplaatst 10 juli 20186 jr. Op 9-7-2018 om 20:47 zei Tino: Om enigszins terug te komen op het onderwerp; van dezelfde dag: Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren (Uiteraard) ook uit het archief van Douwe Dijkstra Had totaal niks met het leger was 78.1 maar was er meer niet dan wel ...plaatje maar weer en mooie download deze ABTT
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.