Spring naar bijdragen

Radio Caroline - augustus 1979

Featured Replies

Geplaatst
  • Auteur

Bij de wissel Marc/Herman werd het weer Schoonschip.  Dit was de laatste boordperiode voor Herman. Hij keerde niet meer terug. Wat ik begrepen heb is dat hij werd ontslagen toen hij van boord kwam omdat hij een nieuwsuitzending van Hilversum heeft uitgezonden ipv deze zelf te hebben voorgelezen. Een opname ter bevestiging dat dit heeft plaatsgevonden heb ik niet. Het zou ook zo maar kunnen zijn dat deze naamswijziging door Herman is gedaan zonder overleg. Na de wissel Herman/Rob werd het weer Baken 16.

En samen met Rob Hudson keerde ook Kees Borrell weer terug op de MV.

Geplaatst
  • Auteur

Er zijn geen opnames van 17 augustus 1979,

18 augustus 1979

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

De Top 50: 

Deze inhoud is verborgen
Geplaatst
  • Auteur
  Op 15-8-2018 om 20:04 zei Hans Hendriks:

*) aanvulling in het kader van 'wie het kleine niet eert, ...' 😉

Caroline-19790814-1959-2000-HermanDeGraaf-AdRoberts

Deze inhoud is verborgen

groet, Hans

Hierbij een langere versie gedateerd 21 augustus 1979. Ik denk dat dit ook juist is. Van de 21e zijn er geen opnames, van de 10e wel. 

Deze inhoud is verborgen

Opmerking bij dit fragment:

• Radio Caroline terug in de lucht met Nederlands programma op ongebruikelijk tijdstip.
  • Stephen Bishop straks om 20:00 (UK-tijd).
  • Engelse nummers: 31 urgent.
  • Nederlandse nummers: 65 betreffrende 69, 65 betreffende 70 voorlopig 68.
  • twee dagen windkracht 9.
  • Weer in de lucht sinds 20:30.
Geplaatst
  Op 20-8-2018 om 04:20 zei Vincent:

Geen programma's van de 19e.

*) aanvulling 19 augustus

Caroline-19790819-1613-1700-AdRoberts-StephenBishop-ZondagmiddagMatinee

Deze inhoud is verborgen

Caroline-19790819-1700-1800-AdRoberts-StephenBishop-ZondagmiddagMatinee-DsToornvliet

Deze inhoud is verborgen

groet, Hans

Geplaatst
  Op 19-8-2018 om 06:25 zei Vincent:

Hierbij een langere versie gedateerd 21 augustus 1979. Ik denk dat dit ook juist is. Van de 21e zijn er geen opnames, van de 10e wel. 

Deze inhoud is verborgen

Opmerking bij dit fragment:

• Radio Caroline terug in de lucht met Nederlands programma op ongebruikelijk tijdstip.
  • Stephen Bishop straks om 20:00 (UK-tijd).
  • Engelse nummers: 31 urgent.
  • Nederlandse nummers: 65 betreffrende 69, 65 betreffende 70 voorlopig 68.
  • twee dagen windkracht 9.
  • Weer in de lucht sinds 20:30.

Fragment loopt van 2043 tot 2105 met Ad Roberts, Herman de Graaf en Stephen Bischop

Geplaatst
  Op 16-8-2018 om 14:06 zei Vincent:

Wat ik begrepen heb is dat hij werd ontslagen toen hij van boord kwam omdat hij een nieuwsuitzending van Hilversum heeft uitgezonden ipv deze zelf te hebben voorgelezen. 

Dit voorval vond plaats op 19 augustus om 15:00 uur. Een uurtje later werd het geheel nog eens dunnetjes over gedaan, maar nu met het nieuws van Mi Amigo 272 met Ben van Praag. Caroline trachtte diezelfde dag ook een linkup tot stand te brengen met de Magdalena, maar dat lukt niet.

Geplaatst
  Op 20-8-2018 om 23:05 zei Jan-Fre:

Dit voorval vond plaats op 19 augustus om 15:00 uur. Een uurtje later werd het geheel nog eens dunnetjes over gedaan, maar nu met het nieuws van Mi Amigo 272 met Ben van Praag. Caroline trachtte diezelfde dag ook een linkup tot stand te brengen met de Magdalena, maar dat lukt niet.

Beetje kinderachtig om iemand daarom te ontslaan.

Geplaatst
  • Auteur

22 augustus 1979

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Geplaatst
  • Auteur
  Op 20-8-2018 om 23:05 zei Jan-Fre:

De linkup poging was tijdens het Zondagmiddagmatinee met Ad Roberts en Stephen Bishop. Dit kan je terugluisteren in de opnames die Hans heeft geplaatst. Maar heeft iemand ook het deel van Zondagmiddagmatinee waar beide nieuwsitems in zitten?

Geplaatst
  Op 24-8-2018 om 06:02 zei Vincent:

De linkup poging was tijdens het Zondagmiddagmatinee met Ad Roberts en Stephen Bishop. Dit kan je terugluisteren in de opnames die Hans heeft geplaatst. Maar heeft iemand ook het deel van Zondagmiddagmatinee waar beide nieuwsitems in zitten?

Ik heb wel (op tape) het nieuws van 15h op Mi Amigo 272, dat zou dan dus een uur later op Caroline 319 zijn herhaald

1572. Mi Amigo 272 Jerry Hoogland, news at 15h and Eric Mes Soul Party 19‑8‑79      35'

Geplaatst
  • Auteur

Op 24-8-2018 om 12:18 zei Albatrosstudio:

Ik heb wel (op tape) het nieuws van 15h op Mi Amigo 272, dat zou dan dus een uur later op Caroline 319 zijn herhaald

1572. Mi Amigo 272 Jerry Hoogland, news at 15h and Eric Mes Soul Party 19‑8‑79      35'

Ik zoek echt de opname zelf. Hopelijk komt deze nog een keer boven water.

Verder met 25 augustus 2018

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

De lijst van de Top 50: 

Deze inhoud is verborgen
Geplaatst
  • Auteur
  Op 27-8-2018 om 08:26 zei Jan-Fre:

en nog het radiodebuut, 15 minuten, van Jeroen Woelwater op Radio Caroline.

Deze inhoud is verborgen

Dank je. Dit was zijn eerste keer met Wekkerradio. De dag ervoor las hij al het nieuws en presenteerde hij mee met het Zondagmiddagmatinee.

28 augustus 1979:

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen
Geplaatst
  • Auteur

Geen opnames beschikbaar van 29 augustus .

30 augustus 1979

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen
Geplaatst
  • Auteur

En de laatste dag van augustus:

31 augustus 1979

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen

Deze inhoud is verborgen
Geplaatst
  Op 26-8-2018 om 16:17 zei Albatrosstudio:

Ik hoop het ook. Zal nog eens checken bij iemand met een enorme verzameling die buiten elk zeezender circuit zit (waar hij voor kiest).

Mijn contactpersoon gesproken. Hier is 14.00 - 14.40 uur van de betreffende middag dus helaas niet het nieuws van 15 en 16 uur maar wel merkwaardige pips in het nieuws van 14 uur.

Deze inhoud is verborgen

Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.