Geplaatst 7 augustus 20186 jr. Is er iemand die dit kan downloaden? Het is van WABC 1967. "Mijn grote voorbeeld" Ik heb geen idee hoe dat moet. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren
Geplaatst 7 augustus 20186 jr. Zo te zien wordt de audio in fragmenten opgehaald dus je zou er wat code voor moeten schrijven om dit aan elkaar te plakken. Maar misschien is dit iets? Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Of deze: Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren
Geplaatst 7 augustus 20186 jr. Ik heb er een mp3 van gemaakt voor je: Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren
Geplaatst 7 augustus 20186 jr. Auteur Rob, dank je wel hoor. Ik ga je antwoorden met uitleg tot mij door laten dringen ondanks de hitte..........hi "even later"……. Rob je weet niet half hoe groot plezier je me gedaan hebt ! Het klinkt prachtig en dan te bedenken dat alle platen van cart kwamen en in sommige gevallen nog ge-edit. WABC was toch ons grote voorbeeld. Ik ben eind jaren 60 wel in NY geweest maar ja, geen opname apparaat bij me. Ik weet het dom, dom. Mooie avond. (hopelijk wat koeler).
Geplaatst 7 augustus 20186 jr. Graag gedaan Juul. Hier aan zee is het inmiddels 'afgekoeld' naar 27 graden 😅
Geplaatst 7 augustus 20186 jr. Op 7-8-2018 om 18:42 zei Juul: Het klinkt prachtig en dan te bedenken dat alle platen van cart kwamen en in sommige gevallen nog ge-edit. Waarom zou cart slechter zijn? 1 keer van plaat overzetten, dus geen extra kraak van vele draaibeurten. Toen ik startte zette ik iedere nieuwe 7" direct over op cassette. Vele singles die ik nu nog heb zijn dus maar 1x gedraaid.
Geplaatst 8 augustus 20186 jr. Auteur Op 7-8-2018 om 21:21 zei Tino: Waarom zou cart slechter zijn? 1 keer van plaat overzetten, dus geen extra kraak van vele draaibeurten. Toen ik startte zette ik iedere nieuwe 7" direct over op cassette. Vele singles die ik nu nog heb zijn dus maar 1x gedraaid. Dag Tino, Schreef ik dan dat cart slechter zou zijn?………… Dat deden ze om sommige platen in te korten tot een max speelduur. ( format hé ). Ik schreef het omdat een redelijk unieke werkwijze was. foto: © Stichting Norderney
Geplaatst 8 augustus 20186 jr. Van cart draaien had natuurlijk voordelen. Scherp stellen hoeft niet meer, doosje in de sleuf en klaar. Als de carts goed zijn opgenomen zijn de nivo's gelijkgelegd, dus die hoef je niet in de gaten te houden. En je kan inderdaad wat editen (ik zoek nog steeds de cart versie van Laser van Tears for F - Everybody w t Rule t World). Bij goed opgestelde carts in rekken is plaat snel te vinden, zij het een beperkt aantal, zoals top en tip. Grote nadeel is beperkt aanbod, je kan niet alles in de buurt hebben op cart. Maar er is altijd de mogelijkheid alsnog van plaat te draaien. Van cart draaien is een beetje te vergelijken met nu uit de computer draaien. File gevonden, staat meteen scherp, op scherm heb je een overzicht van beschikbare titels. En bij goede organisatie nivo's meteen goed. Scherp stellen is plaatje uit hoes, plaatje op draaitafel, pfl aanzetten, plaatje op laten lopen tot begin en met scratchen scherp stellen door zoveel graden terug) Dan Ingram was geweldig, dus dank hiervoor, en ja de muziek was toen heel veel beter, let op dat soms behoorlijk gewaagde nummers gewoon gedraaid worden, zoals Time vd Chamber Bros.
Geplaatst 8 augustus 20186 jr. Op 8-8-2018 om 16:52 zei ruudam: (ik zoek nog steeds de cart versie van Laser van Tears for F - Everybody w t Rule t World). Beetje offtopic, maar kun je die versie niet namaken? Als je een opname hebt wil ik anders wel een keer sleutelen. Leuk klusje voor een regenachtige middag als ik tijd over heb
Geplaatst 8 augustus 20186 jr. Op 8-8-2018 om 09:26 zei Juul: Schreef ik dan dat cart slechter zou zijn?………… Dat deden ze om sommige platen in te korten tot een max speelduur. ( format hé ). Ik schreef het omdat een redelijk unieke werkwijze was. Ik meende dat op te maken uit je omschrijving, maar het staat er inderdaad niet. Ik begrijp het nu. Op 8-8-2018 om 19:59 zei Harmen: Beetje offtopic, maar kun je die versie niet namaken? Als je een opname hebt wil ik anders wel een keer sleutelen. Leuk klusje voor een regenachtige middag als ik tijd over heb Ik wilde dezelfde aanbieding doen, maar ik doe het ook op een zonnige dag...
Geplaatst 8 augustus 20186 jr. Op 8-8-2018 om 20:30 zei Tino: Op 8-8-2018 om 19:59 zei Harmen: Beetje offtopic, maar kun je die versie niet namaken? Als je een opname hebt wil ik anders wel een keer sleutelen. Leuk klusje voor een regenachtige middag als ik tijd over heb Ik wilde dezelfde aanbieding doen, maar ik doe het ook op een zonnige dag... Nou ben benieuwd. :-) Op 58 minuten en 49 seconden. De eerste plaat tijdens de (eerste) show van Craig Novak op Laser 558. Laser 558 19850507 Liz West-Craig Novak 19.00-20.35 Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren
Geplaatst 9 augustus 20186 jr. Geen eenvoudig klusje.. Hij is langer dan de single versie, en zelfs langer dan de "extended mix". Ik geef 'm door aan Harmen...
Geplaatst 9 augustus 20186 jr. Op 9-8-2018 om 00:07 zei Tino: Geen eenvoudig klusje.. Hij is langer dan de single versie, en zelfs langer dan de "extended mix". Ik geef 'm door aan Harmen... Nu kan ik zeggen dat ik m'n stinkende best heb gedaan om de Laser 558 versie na te maken, maar dat is niet waar. De versie die daar draaide is een uitgebrachte versie. Het is de "urban mix" van het nummer. Deze werd integraal gedraaid. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Deze versie is wel op spotify te vinden (en anders pm me maar even, ik heb m van spotify gedownload)
Geplaatst 9 augustus 20186 jr. Op 8-8-2018 om 22:16 zei Robin Westhof: Nou ben benieuwd. :-) Op 58 minuten en 49 seconden. De eerste plaat tijdens de (eerste) show van Craig Novak op Laser 558. Laser 558 19850507 Liz West-Craig Novak 19.00-20.35 Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Yes, dat is m. Vrijwel meteen aan het begin te herkennen aan dat trompetje. (geluid is wel wat slecht)
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.