Geplaatst 6 oktober 20186 jr. Op 4-10-2018 om 04:42 zei Vincent: lost je een familielid verliest. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Soms is het interessant om over een aangeboden opname wat meer achtergrond informatie te geven. Ik vind dit een zeer bijzondere opname, omdat Laser 558 drie dagen later op 'Guy Fawkes Day' besloot te stoppen met haar uitzendingen en onder begeleiding van het observatieschip Gardline Tracker naar de haven van Harwich voer. Dit is waarschijnlijk de laatst opgenomen opname van Jeff Davis van Laser 558 . En dat maakt het bijzonder. Het voornaamste probleem voor het stoppen met de uitzendingen was de pomp van de generator, die de stroom voor de zender leverde. Die was stuk en er kon alleen nog handmatig diesel worden gepompt. Daarnaast waren de omstandigheden aan boord slecht , doordat het aan vers voedsel en water (Liz West had scheurbuik) en hygiëne artikelen met name voor de dames ontbrak. De veiligheid van de bemanning kwam in het geding en kapitein Paternoster besloot om de handdoek te gooien. Ik was die bewuste periode aan boord van de Ross Revenge en getuige van de vele de conversaties met de Communicator over de CB. Johnny Lewis en Mike Barrington kenden het schip en legden uit wat er gedaan moest worden om de pomp te repareren , maar er was geen engineer aan boord. Eeuwig zonde. Gemiste kans. Er werd gepraat als 'Brugman' om vooral niet op te geven, maar de kapitein besliste anders. Hij was het zat en besloot de handdoek te gooien en assistentie in te roepen van het observatieschip en zusterschip de Gardline Tracker. Op 5 November voeren ze voorbij de Ross op weg naar Harwich. Zelden heb ik me zo beroerd gevonden. Alsof je een familielid verliest. Jeff Davis is de presentator van dit aangeboden programma. Ik heb hem twee weken in huis gehad ,voordat we naar de Communicator konden varen. Het was net twee weken slecht weer. We konden niet varen. In die tijd hebben we een band voor het leven gesmeed en zijn vrienden gebleven. We bezochten onder andere Amsterdam, waar Jeff een lange winterjas kocht. Hij had niets bij zich, want hij woonde in Phoenix in de staat Arizona, waar het erg warm is. Ondanks de slechte afloop van Laser 558, heb ik er toch nog iets 'leuks' aan over gehouden. Bijgaand een foto van Jeff in Amsterdam in 1985 en eentje in 2014 toen we Rob Harrison(dj Caroline) in de studio van Riviera Radio in Monaco bezochten. Jeff staat op die foto in rechts. Salut Leendert
Geplaatst 6 oktober 20186 jr. Op 4-10-2018 om 04:42 zei Vincent: Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Thanks for the recording. Jeff Davis was my favourite Laser jock.
Geplaatst 7 oktober 20186 jr. Op 6-10-2018 om 17:59 zei Leendert Vingerling: Ik was die bewuste periode aan boord van de Ross Revenge en getuige van de vele de conversaties met de Communicator over de CB. Johnny Lewis en Mike Barrington kenden het schip en legden uit wat er gedaan moest worden om de pomp te repareren , maar er was geen engineer aan boord. Eeuwig zonde. Gemiste kans. Er werd gepraat als 'Brugman' om vooral niet op te geven, maar de kapitein besliste anders. Hij was het zat en besloot de handdoek te gooien en assistentie in te roepen van het observatieschip en zusterschip de Gardline Tracker. Op 5 November voeren ze voorbij de Ross op weg naar Harwich. Zelden heb ik me zo beroerd gevonden. Alsof je een familielid verliest. Heel mooi natuurlijk, dat een jaar later, diezelfde Mike Barrington en Johnny Lewis, het radiostation (Laser Hot Hits) terug in de lucht brachten vanaf de MV Communicator.
Geplaatst 12 oktober 20186 jr. Op 7-10-2018 om 17:19 zei Robin Westhof: Heel mooi natuurlijk, dat een jaar later, diezelfde Mike Barrington en Johnny Lewis, het radiostation (Laser Hot Hits) terug in de lucht brachten vanaf de MV Communicator. Inderdaad, maar dat station was meer' uit de lucht', dan ' in de lucht' . Voornamelijk door antenne problemen . Oud Veronica zendertechnicus José van Groningen heeft ook nog zijn bijdrage geleverd en was er in 1989 wederom voor het in orde maken van de zendinstallaties voor het nieuwe project van de 'Ondergrondse Kerk'. Deze organisatie wilde het geloof verspreiden in Oost-Europese landen en zocht een goedkopere manier. Ze huurden zendtijd op kortegolfzenders in Luxemburg en Portugal, maar dat was te duur. De Communicator werd voor een half miljoen aangekocht en José hield zich bezig met de installatie van een 10kw kortegolf, een 25+10 KW middengolf en een 30KW FM zender. Voor het afregelen van het signaal kwam de Optimod van het zendschip van Radio Paradijs weer aan boord. Toen in diverse oost-europese landen het communistische regime werd opgeheven, bleek het project zijn doel voor bij te schieten. Er hoefde niet meer 'op afstand' radio uitzendingen verzorgd te worden. Het kon voortaan in de landen zelf. Salutations Leendert
Geplaatst 12 oktober 20186 jr. Doe ik deze er nog even bij. Gemaakt in 1987 toen we vanaf de Ross met een rubber bootje naar de Communicator voeren. Op een spiegelgladde Noordzee, dat dan weer wel. Overigens geen idee wie dit zijn...
Geplaatst 12 oktober 20186 jr. Op 12-10-2018 om 18:56 zei Harm ten Brink: Overigens geen idee wie dit zijn... D.L Bogart, Brandy Lee en Paul Jackson.
Geplaatst 13 oktober 20186 jr. Op 12-10-2018 om 15:49 zei Leendert Vingerling: Inderdaad, maar dat station was meer' uit de lucht', dan ' in de lucht' . Voornamelijk door antenne problemen Om dat te illustreren twee mooie foto's van Richard Jackson. December 1986 keert de Communicator weer terug in het Knock Deep en vaart een rondje om de Ross Revenge . Radio Monique dj Erwin van de Bliek(rechts) en Caroline jock John Dwyer kijken toe evenals de man in het witte jack. Dat is Herbert Visser, toen nog met haar.... Communicator ziet er strak in de verf uit met goed opgetuigde masten. Echter een storm begin januari 1987 deed beseffen dat de masten toch niet zo goed waren getuigd en de voorste mast als een luciferhoutje knapte. Dat is goed zichtbaar op de andere foto. Dennis Jason , de mastklimmer en tuidraden specialist, had al voor het uitvaren hier voor gewaarschuwd. Er was blijkbaar of geen geld, of geen mogelijkheid om het te doen en onder tijdsdruk van de nieuwe eigenaar is te vroeg uitgevaren, met alle gevolgen van dien. Salut Leendert
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.