Geplaatst 19 oktober 20186 jr. Populair bericht Op 18-10-2018 om 04:14 zei Vincent: Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Het was even aan mijn aandacht ontglipt, maar het is tien jaar geleden dat Fergie McNeal(51) overleed in zijn slaap in China. Hij was daar docent Engels. Fergie kwam eind 1984 aan boord als kok, maar ontpopte zich als een zeer gewaardeerde presentator van het alternative muziekprogramma 'Overdrive '. Tijdens een boottrip met bezoekers viel hij voor de Nederlandse Mariëlla Post uit Hoek van Holland. Ze ging mee, omdat ze verliefd was geworden op de stem van Dave Richards en die wilde ze wel eens ontmoeten. Dat viel tegen vond ze, maar toen ze Fergie zag, werd ze op slag smoor verliefd en dat bleek wederzijds.. Mariëlla was een knappe vrouw en het was niet tegen natuurlijk van Fergie om met Mariëlla op de boot terug te varen en te kijken of er in Nederland een relatie opgebouwd kon worden. Het klikte en hij trouwde een jaar later. Niet veel later werd hij vader van dochter Valerie. Helaas liep de relatie op een scheiding uit. Fergie had een zacht en vriendelijk karakter, maar kon moeilijk van de cannabis afblijven . Toen hij in Thailand les gaf werd hij opgepakt voor het bezit hebben van 'wiet' en Thailand uitgezet. Eenmaal terug in Engeland, vertrok hij naar China om weer Engelse les te geven. Daar overleed hij op 4 oktober 2008. Tijdens de bezoekerstrip maakte Rob Olthof nog een foto van Mariëlla in een T-shirt van Caroline. 'Ollie' wilde altijd een vrouw als model, want,' dat is lekker voor de handel'...Goed voor de verkoop'. Salut Leendert 20 oktober 20186 jr. bewerkt door Leendert Vingerling
Geplaatst 20 oktober 20186 jr. Of zo'n sacherijnig kijkende vrouw nou zo lekker is voor de handel en de verkoop bevordert.....
Geplaatst 20 oktober 20186 jr. Op 19-10-2018 om 16:56 zei Leendert Vingerling: Het was even aan mijn aandacht ontglipt, maar het is tien jaar geleden dat Fergie McNeal(51) overleed in zijn slaap in China. Hij was daar docent Engels. Schijnbaar is Fergie ook aan de aandacht van radio Caroline ontglipt. In de lijst van overleden medewerkers komt hij niet voor. Wel deze: ROBIN ADCROFT TONY ALLAN DON ALLEN MIKE AHERN JOHN ASTON (JOHN HATT) CHRIS CARY (HERB OSCAR ANDERSON/SPANGLES MULDOON) PETER CLARK (PETER TAIT) JONATHAN DAY DAVE “THE FISH” TURNER SIMON DEE GRAHAM GILL JIM GORDON HERMAN DE GRAAF SAMANTHA DUBOIS KEN EVANS “CAPTAIN HARRIS” ANDY HOWARD KENNY JAMES (PAGE) ROB LEIGHTON TOM LODGE CARL MITCHELL PHIL MITCHELL MARTIN NEWTON AD ROBERTS STEVE SCOTT PAUL SHELTON (CONVILLE) PHILIP SOLOMON CRISPIAN ST. JOHN/JAY JACKSON CLIVE THOMAS PETER VAN DAM (NIJDENS) TOM VAN DER VELDE JOOP VERHOOF MIKE WALL-GARLAND JEROEN WOELWATER PETER ZONNEVELD Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Salut Leendert
Geplaatst 20 oktober 20186 jr. Op 20-10-2018 om 07:30 zei thijs5326: Of zo'n sacherijnig kijkende vrouw nou zo lekker is voor de handel en de verkoop bevordert.... Mariëlle kijkt niet 'sjagrijnig', maar tegen de zon in. Ollie was geen beroepsfotograaf zoals 'onze' Harm. Een andere locatie op het schip met leuke glimlach had beter geweest. Salut Leendert
Geplaatst 20 oktober 20186 jr. Populair bericht Nog een Foto van Ollie... Jullie zien Leendert en Fergie.
Geplaatst 20 oktober 20186 jr. Populair bericht Op 20-10-2018 om 14:43 zei MvdVen: Nog een Foto van Ollie... Jullie zien Leendert en Fergie. Foto is genomen in de discotheek aan boord van de Ross Revenge. Dat was het moment waarop Fergie meer over Mariëlla wilde weten en of hij eventueel kon terug varen/rijden naar Nederland. We trokken ons even terug om dat bespreken. Dat kon natuurlijk, maar ik had nog nooit zoiets meegemaakt. Ik vond het best wel moeilijk hoe ik daar mee om moest gaan. Ik was pas 29 jaar en had natuurlijk geen ervaring als' liefdesconsulent'... Twee mensen die elkaar nog nooit hadden gezien en binnen een uur beslisten dat ze elkaar wel erg leuk vonden en wilden proberen of ze een relatie konden beginnen. Het was waarschijnlijke de eerste, en snelste zeezender speeddate ooit. Bijgaand nog een foto uit de oude doos. Deze hing jaren op een prikbord thuis, maar heeft de tand des tijds niet goed doorstaan. Links Fergie, in het midden Fiona Jeffreys en rechts Andy Howard (Bilbo). Een bizarre foto , want de mannen zijn later(2008-2009) kort na elkaar overleden. Salut Leendert 1 mei 20213 jr. bewerkt door Leendert Vingerling
Geplaatst 28 april 20213 jr. Populair bericht Op 19-10-2018 om 16:56 zei Leendert Vingerling: Het was even aan mijn aandacht ontglipt, maar het is tien jaar geleden dat Fergie McNeal(51) overleed in zijn slaap in China. Hij was daar docent Engels. Fergie kwam eind 1984 aan boord als kok, maar ontpopte zich als een zeer gewaardeerde presentator van het alternative muziekprogramma 'Overdrive '. Tijdens een boottrip met bezoekers viel hij voor de Nederlandse Mariëlla Post uit Hoek van Holland. Ze ging mee, omdat ze verliefd was geworden op de stem van Dave Richards en die wilde ze wel eens ontmoeten. Dat viel tegen vond ze, maar toen ze Fergie zag, werd ze op slag smoor verliefd en dat bleek wederzijds.. Mariëlla was een knappe vrouw en het was niet tegen natuurlijk van Fergie om met Mariëlla op de boot terug te varen en te kijken of er in Nederland een relatie opgebouwd kon worden. Het klikte en hij trouwde een jaar later. Niet veel later werd hij vader van dochter Valerie. Helaas liep de relatie op een scheiding uit. Fergie had een zacht en vriendelijk karakter, maar kon moeilijk van de cannabis afblijven . Toen hij in Thailand les gaf werd hij opgepakt voor het bezit hebben van 'wiet' en Thailand uitgezet. Eenmaal terug in Engeland, vertrok hij naar China om weer Engelse les te geven. Daar overleed hij op 4 oktober 2008. Tijdens de bezoekerstrip maakte Rob Olthof nog een foto van Mariëlla in een T-shirt van Caroline. 'Ollie' wilde altijd een vrouw als model, want,' dat is lekker voor de handel'...Goed voor de verkoop'. Salut Leendert Dankjewel Leendert, Voor de lieve tekst en mooie foto’s van mijn ouders.♥️ Zonder jullie hadden mijn ouders elkaar wellicht niet ontmoet. 😉 Mochten er meer foto’s zijn zie ik ze graag. Ik mis die gekke, vrolijke, grappige en O zo lieve vader heel erg. Groetjes, Valerie Penman
Geplaatst 30 april 20213 jr. Populair bericht Op 28-4-2021 om 21:05 zei ValeriePenman: Voor de lieve tekst en mooie foto’s van mijn ouders.♥️ Zonder jullie hadden mijn ouders elkaar wellicht niet ontmoet. 😉 Mochten er meer foto’s zijn zie ik ze graag. Ik mis die gekke, vrolijke, grappige en O zo lieve vader heel erg. Groetjes, Valerie Penman Mooi ,dat je via deze site toch nog iets meer over je vader hebt kunnen achterhalen. Als bevoorrader van het zendschip heb ik je vader aan boord ontmoet. Toen hij met je moeder in Hoek van Holland ging samenwonen en later trouwen , zag ik hem meer. Ben op hun bruiloft in een strandtent geweest en heb jou als baby gekend. We kwamen geregeld bij elkaar over de vloer. Fergie voelde zich maatschappelijk betrokken .Ik herinner me dat hij samen met Caroline engineer en vriend Bilbo,( die bij ons verbleef) besloot om naar Berlijn te rijden. De Berlijnse muur was gevallen en de grens met Oost-en West Duitsland ging open( 9 november 1989). Hij wilde aanwezig zijn bij de hereniging van Oost en West-Duitsland en was geëmotioneerd door de beelden die hij 's avonds op tv zag. Een paar uur laten zaten ze in de auto voor een reis van ruim zeven uur. Na vier dagen kwamen ze weer terug. Overladen met indrukken en stukjes van de Berlijnse muur. Bijgaand nog enkele foto's waar Fergie op staat. De laatste als leraar Engels in China. Salut Leendert 30 april 20213 jr. bewerkt door Leendert Vingerling
Geplaatst 30 april 20213 jr. Op 20-10-2018 om 07:31 zei Leendert Vingerling: Schijnbaar is Fergie ook aan de aandacht van radio Caroline ontglipt. In de lijst van overleden medewerkers komt hij niet voor. Wel deze: ROBIN ADCROFT TONY ALLAN DON ALLEN MIKE AHERN JOHN ASTON (JOHN HATT) CHRIS CARY (HERB OSCAR ANDERSON/SPANGLES MULDOON) PETER CLARK (PETER TAIT) JONATHAN DAY DAVE “THE FISH” TURNER SIMON DEE GRAHAM GILL JIM GORDON HERMAN DE GRAAF SAMANTHA DUBOIS KEN EVANS “CAPTAIN HARRIS” ANDY HOWARD KENNY JAMES (PAGE) ROB LEIGHTON TOM LODGE CARL MITCHELL PHIL MITCHELL MARTIN NEWTON AD ROBERTS STEVE SCOTT PAUL SHELTON (CONVILLE) PHILIP SOLOMON CRISPIAN ST. JOHN/JAY JACKSON CLIVE THOMAS PETER VAN DAM (NIJDENS) TOM VAN DER VELDE JOOP VERHOOF MIKE WALL-GARLAND JEROEN WOELWATER PETER ZONNEVELD Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Salut Leendert Daar kan je ook o.a. nog Ed Foster +2004 en Dick Verheul "CloggieTime" aan toevoegen.
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.