Spring naar bijdragen

Monique - 19841217 - 1800-1900 - Maarten De Jong

Featured Replies

Geplaatst

Ik heb Maarten de Jong altijd een heel goede deejay gevonden. Vreemd dat we na Monique nooit meer iets van hem hebben vernomen.

Edwin

Geplaatst
  Op 2-1-2019 om 12:09 zei rauhfaser:

Ik heb Maarten de Jong altijd een heel goede deejay gevonden. Vreemd dat we na Monique nooit meer iets van hem hebben vernomen.

Edwin

Hij heeft toch nog jaren als Paul Lek bij Radio 10 gepresenteerd?  Of ben ik nou in de war?

Geplaatst
  Op 2-1-2019 om 13:23 zei thijs5326:

Hij heeft toch nog jaren als Paul Lek bij Radio 10 gepresenteerd?  Of ben ik nou in de war?

Nee, je bent niet in de war.

Na radio Monique heeft Maarten de Jong (Paul Lek is inderdaad zijn echte naam) voor radio 10 Gold en omroep Utrecht programma's gepresenteerd. In 1996 is Paul naar Indonesië vertrokken. John Ford van radio Caroline heeft hem in 2009 nog in Jakarta gesproken. Hij was getrouwd, maar is later gescheiden.  

Paul is nu directeur van PT Medialinks. Een bedrijf dat onderzoek  doet voor investeerders of er een afzetmarkt voor specifieke producten is.

Ik heb Paul sinds radio Monique niet meer gezien. Ik vond hem een goede discjockey. Bijgaand nog een paar prentjes uit die tijd.

Salut

Leendert

Maarten de Jong 1985.jpg

Leendert Vingerling, Frits Koning,Maarten de Jong, Fred Bolland, dec 1984 Ross Revenge.jpg

Maarten de Jong, radio Monique 1986 Windy.jpg

Maarten de Jong, radio Monique 1985 Ross Revenge.jpg

Frits Koning,Maarten de Jong, Ad Roberts,Fred Bolland,opening radio Monique 1984 Ross Revenge.jpg

Geplaatst
  Op 2-1-2019 om 14:27 zei Leendert Vingerling:

Na radio Monique heeft Maarten de Jong (Paul Lek is inderdaad zijn echte naam) voor radio 10 Gold en omroep Utrecht programma's gepresenteerd.

Volgens mij heb ik Paul voor het eerst op Cable 1 gehoord. Zowel daar als bij 10 vond ik hem erg goed. Knap als je iets van een show kan maken terwijl je 6 platen nonstop moet draaien en dan een spreek mag houden van maximaal 15 seconden (inclusief slogan).

Omroep Utrecht heb ik nooit gehoord, dus als er opnames van bestaan....

Geplaatst
  Op 3-1-2019 om 02:20 zei bert ree:

Was Maarten de Jong ook niet voor WLS actief begin jaren 80 vanaf de Kluisberg?

Dat hij Paul Lek was, wist ik niet. Dat hij begin 80s bij WLS zat, weet ik.

• 7 months later...
Geplaatst

Hoi Iedereen,  Dat is zo leuk om iets te vinden op internet over deze jaren bij de radio en met foto's.
Alles wat ik lees is inderdaad zoals het gelopen is; bij WLS op de Kluisberg waar Willie van Lee de grote man was. Ook Jos van Heerden werkte daar.  Ik ga straks naar de radio opnames luisteren....leuk. Bij de opname die ik al gehoord heb (Cable One) kon ik me alles herinneren wat al een hele prestatie is voor een bijna 60 jarige man. 
Heb ook heel wat nare berichten gelezen door de jaren heen, Conny vanden Bos, Rob Hardholt, Ad Roberts, Jeroen Soer en de ochtend presentator bij 10 Ger van den Brink. Ik woon nu alweer bijna 24 jaar in Indonesie...heb een eigen bedrijf...een soort Nielsen....doe onderzoek naar reklame  op billboards, LED's etc.  Grote bedrijven zijn mijn klanten. Zit er wel eens aan te denken om een online radio station te maken, puur hobby.   Alhoewel ik hier weinig muziek hoor, heb ik nog wel zwaar behoefte aan muziek van Frank Boeijen, Led Zeplin,  Cold Play,  The Who, Teddy Pendergrass,  Rick James,  Procol Harum en vele anderen.  Leenderttttttt......te gekke foto;s.....Weet je nog dat ik een dag voor mijn verjaardag in 1987 zo blij was dat de tender er aan kwam?  Stootte mijn hoofd waar het bloed uitgutste en brak ook mijn enkel....Had een verjaardag in het ziekenhuis in Nieuwegein.  Leuk van jullie te horen...keep in touch

Geplaatst
  Op 1-9-2019 om 07:15 zei PaulLek:

Leenderttttttt......te gekke foto;s.....Weet je nog dat ik een dag voor mijn verjaardag in 1987 zo blij was dat de tender er aan kwam?  Stootte mijn hoofd waar het bloed uitgutste en brak ook mijn enkel....Had een verjaardag in het ziekenhuis in Nieuwegein.  Leuk van jullie te horen...keep in touch

Dag Paul,

Leuk dat je via deze site van je laat horen. Ook ik woon in het buitenland( zuid-Frankrijk). Dankzij het internet kunnen alle herinneringen van vroeger gedeeld worden.

Dat jij je hoofd stootte en je enkel brak weet ik nog goed. Op het moment dat de tender arriveerde , was je zo blij dat je vergat dat je op een schip zat met alle beperkingen.  Het incident gebeurde in 1985, niet 1987. Klein detail in een mensenleven..

Toen we zagen hoe slecht je er aan toe was, moest je toch nog wachten totdat de olie en het water waren overgepompt.( Dat duurde twee uur) . En dan nog eens acht uur terug naar Nieuwpoort varen  en vervolgens drie uur in de auto zitten voordat je thuis was. Het was een helse reis voor je.

Je hebt het gelukkig overleefd.

Bijgaand nog een foto waar je op staat.

Salut

Leendert

Maarten de Jong,Frits Koning,Fiona,Chris Pearson,Walter Simo.jpg

Geplaatst

ja....in 87 zat ik in amerika bij John Hungerford (caroline)...ja.,.wanneer precies ...vergeet ik zo nu en dan ...

Geplaatst
  Op 1-9-2019 om 13:31 zei Paul Lek:

ja....in 87 zat ik in amerika bij John Hungerford (caroline)..

Wij hebben hem een jaar later in Ocean City(1988)  ook opgezocht. Het was mijn eerste keer in de Verenigde Staten. Ik vond het een geweldige ervaring. We zijn met John naar New York gegaan en hebben daar zijn vriend  en  zend technicus Allan Weiner bezocht. Die werkte voor( ik dacht )ABC en  liet ons de TV studio's zien.

Allan Weiner bezocht in 1984/1985 de Ross Revenge (was jij daar ook niet bij?) en wilde voor de kust van New York hetzelfde doen.  Dat lukte, maar zijn schip 'Sarah' met  Radio Newyork International  werd  later echter geënterd.

Deze inhoud is verborgen

Ik heb altijd met John contact gehouden. Hij kwam diverse keren naar Nederland en nu ook in Frankrijk. Onlangs was hij weer aan boord van de Ross Revenge met een kennis. Die  maakt nu een documentaire over Radio Caroline voor de Amerikaanse markt.

Bijgaand nog twee foto's van John. Er zit  35 jaar tussen.

foto 1984 met rechts naast hem Mike Barrington

foto 2019 met  rechts naast hem Tom Anderen(Tim Lewis)

Salut

Leendert

John Ford, Mike Barington, Ross Revenge 1985.jpg

67507339_2329904853773201_8714651083542102016_o.jpg

Geplaatst

Maarten de Jong, ik dacht dat hij ook op Intercity programma had gedaan en toevallig stel ik vast dat er ook een programma terug te vinden is onder NL, maar dit moet eigenlijk B zijn, ter aanvulling

Geplaatst
  Op 1-9-2019 om 17:18 zei Leendert Vingerling:

Wij hebben hem een jaar later in Ocean City(1988)  ook opgezocht. Het was mijn eerste keer in de Verenigde Staten. Ik vond het een geweldige ervaring. We zijn met John naar New York gegaan en hebben daar zijn vriend  en  zend technicus Allan Wiener bezocht. Die werkte voor( ik dacht )ABC en  liet ons de TV studio's zien.

Allan Wiener bezocht in 1984/1985 de Ross Revenge (was jij daar ook niet bij?) en wilde voor de kust van New York hetzelfde doen.  Dat lukte, maar zijn schip 'Sarah' met  Radio Newyork International  werd  later echter geënterd.

Deze inhoud is verborgen

Allan Weiner, geen Wiener

Geplaatst
  Op 2-9-2019 om 07:37 zei Albatrosstudio:

Allan Weiner, geen Wiener

Klopt. Schrijffout.  Zal het corrigeren.

Ik heb als excuus dat mijn bril stuk is en een nieuwe is besteld. Deze is eind van deze week klaar. Tot die tijd gebruik ik een bril met minder sterke glazen en dan gaat het wel eens mis. Bovendien pas ik niet altijd het lettertype aan als ik een bericht post.

Het is prettig te weten dat je meeleest. 

Salut

Leendert

Geplaatst
  Op 3-1-2019 om 02:20 zei bert ree:

Was Maarten de Jong ook niet voor WLS actief begin jaren 80 vanaf de Kluisberg?

JA  rond 1981 heb ik nog zeker een opname gemaakt te Oostduinkerke of meer

Via Golden Radio (server) hebben we het aangeboden volgens mij

en denk de vriend Martinja hier tijd geleden ook in het forum

ofwel ben ik fout.

ik vind mijn papieren niet voor controle  , de lijst van mijn opnames verzameling . ooit nog getypt !

door afbraak keuken, is het hier wat overhoop en veel te vol!

ik wilde er zelfs afgelopen, week op zoek maar na de afslachting van mijn 10 krielkippetjes en de haan zit de zin nog altijd niet goed om veel te doen.

Dader de Vos die nu overal in Vlaanderen zit en jaren al beschermd is !! Zit nu zelfs aan de kust en in de centrums.

Dat we al onze huisdieren kwijt zijn maakt dat mijn hobby's vooral strips naar net boven nulpunt zijn gegaan , dan radio ook minder.

in 1981 kon ik aantal maanden WLS luisteren met FM versterker en antenne.

meestal ...anders ruis of...het was tja uitkijken.

De rest al teveel verteld over de ontvangst op deze plaats.

vriendelijke groeten

Geplaatst

@Paul LekWanneer jij hobbymatig online programma's gaat maken ga ik in ieder geval luisteren. In Radio Monique tijd altijd met veeeeeeeeeel plezier naar je geluisterd!

Gearchiveerd

Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.

Belangrijke informatie

Door gebruik te maken van deze website ga je akkoord met Gebruiksvoorwaarden, Privacybeleid en Richtlijnen.