Geplaatst 7 januari 20196 jr. Mooie foto's. Koude rillingen over mijn rug. Ik zie het schip de Morgenster en aan boord een VPRO live-uitzending met o.a Dolf Brouwers. Ik kocht dit schip later voor 37.500 gulden van Jacques Vrolijk voor Delmare. De afloop is bekend. Magda Maria, het zendschip van Radio Paradise. Ik was de dag voor de inbeslagname op de hoogte en werd door Nico van Leeuwen, bestuurslid van het gewest Den Haag van de VOO ,gevraagd de bemanning op de hoogte te brengen van de aanstaande entering. Hij had via via gehoord dat er maandagochtend een inbeslagname zou plaatsvinden. Ik reed naar het strand van Noordwijk om met de rubberboot de zee op te varen, maar de branding was te ruw en te gevaarlijk. Ik kon er onmogelijk doorheen komen. Een gemiste kans. Heb het daar nog moeilijk mee, maar zulke dingen gebeuren nu eenmaal in het leven heb ik geleerd. Initiatiefnemer Ben Bode is er nooit meer overheen gekomen. Het was zijn project en dat strandde op een onterechte inbeslagname. Nederland als bananenrepubliek in optima forma destijds. Stranding King David. Heb ik gezien op het strand. Indrukwekkende ronde antenne. Achteraf een tekentafel idee. Niet praktisch op een dobberend schip. En tot slot Het Peace schip de Cito in Groningen. Als ik me niet vergis is degene die eigenaar Abie Nathan helpt,onze goeroe uit het Hooghe Noorden. Toen nog simpel Hans Knot genaamd. Zie foto. Salut Leendert
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.