Geplaatst 14 januari 20196 jr. Weet iemand in welke haven in Griekenland de MS Magdalena werd omgebouwd tot zendschip?
Geplaatst 15 januari 20196 jr. Auteur Op 14-1-2019 om 23:22 zei Jan-Fre: Ik heb wel eens gehoord dat het de haven van Piraeus was Dat vermoede had ik dus ook, maar kan nergens vinden dat dit ook zo was. Ik zoek een bevestiging.
Geplaatst 15 januari 20196 jr. Op 15-1-2019 om 05:21 zei Vincent: Dat vermoede had ik dus ook, maar kan nergens vinden dat dit ook zo was. Ik zoek een bevestiging. Geen bevestiging hiervan in Freewave en het boek(je) van Hans Knot: 'Een veel te snelle terugkeer'. groet, Hans
Geplaatst 15 januari 20196 jr. Degene die het antwoord zou moeten weten is Kees Borrel. Volgens de overlevering had hij de zender aan gezet in de haven.
Geplaatst 15 januari 20196 jr. Op 14-1-2019 om 19:04 zei Vincent: Weet iemand in welke haven in Griekenland de MS Magdalena werd omgebouwd tot zendschip? Bron: Telegraaf 22-9-1979
Geplaatst 15 januari 20196 jr. Op 14-1-2019 om 19:04 zei Vincent: Weet iemand in welke haven in Griekenland de MS Magdalena werd omgebouwd tot zendschip? Canarische Eilanden ⇨ Piraeus ( Athene) ⇨ Patras.
Geplaatst 15 januari 20196 jr. Auteur @Robin Westhof en @thijs5326 Bedankt, ben hier mee geholpen, zeker met de krantenartikelen. @Peter Vrakking Gaan we zeker doen. Aanvullend: heeft iemand enig idee wanneer het schip is gekocht? Was dit maart 1978?
Geplaatst 15 januari 20196 jr. Degene die dicht bij het' Magdalena vuur' zat was Ferry Eden(Bosman). Hij werkte in 1979 enige tijd bij Delmare, maar was plotseling vertrokken toen het nieuwe Mi Amigo project zich aankondigde. Jerry Hoogland meetrekkend in zijn kielzog. Kun je Ferry niet even een mailtje sturen? Hem kennende weet hij van 'de hoed en de rand'. Ik zou de krantenartikelen namelijk niet teveel geloven. Gerard van Dam vertelde ook prachtige verhalen, maar altijd voor de 'bühne". Delmare zou door Willem van Kooten zijn gefinancierd etc. Bij radio Caroline en Monique speelden we ook mooi weer en vertelden verhalen die de gebroeders Grimm in hun beste dagen niet zouden hebben kunnen verzinnen. Salut Leendert
Geplaatst 15 januari 20196 jr. Ferry Eden raakte pas bij Mi Amigo 272 betrokken toen al lang en breed werd uitgezonden vanaf de Magdalena.....
Geplaatst 15 januari 20196 jr. Auteur Op 15-1-2019 om 20:11 zei Leendert Vingerling: Kun je Ferry niet even een mailtje sturen? Hem kennende weet hij van 'de hoed en de rand'. Ik heb Ferry hier al via de telefoon over gesproken. Hij weet het ook niet precies want hij was er, tijdens de ombouw, niet bij. Hij zat in de laatste maanden van Radio Mi Amigo op de MV samen met Johan Visser en Marc Jacobs.
Geplaatst 15 januari 20196 jr. Op 15-1-2019 om 05:21 zei Vincent: Dat vermoede had ik dus ook, maar kan nergens vinden dat dit ook zo was. Ik zoek een bevestiging.
Geplaatst 15 januari 20196 jr. Op 15-1-2019 om 20:56 zei Vincent: Ik heb Ferry hier al via de telefoon over gesproken. Hij weet het ook niet precies want hij was er, tijdens de ombouw, niet bij. Hij zat in de laatste maanden van Radio Mi Amigo op de MV samen met Johan Visser en Marc Jacobs. Dat klopt niet. Ferry was al vertrokken van de MV Amigo, want hij deed toen promotie voor Delmare en bezocht platenmaatschappijen en potentiële adverteerders. Ik heb hem in mei 1979 nog gesproken en gezien. Gerard van Dam vond het destijds heel prettig om Ferry binnen de Delmare gelederen te hebben. Hij had een goede reputatie en kende de weg in piratenland. Als Ferry het niet meer weet, dan blijft alleen Kees Borrel( John Montanus) nog over. Op de foto rechts van Johan Visser en Rob Olthof. Salut Leendert
Geplaatst 15 januari 20196 jr. Ferry deed op 20 oktober 1978 nog een programma op de MV Mi Amigo, de dag dat de generator het begaf. Pas vier weken na de start vanaf de MS Magdalena was hij op Mi Amigo 272 te horen.
Geplaatst 16 januari 20196 jr. Op 15-1-2019 om 21:56 zei Martin1968: Ferry deed op 20 oktober 1978 nog een programma op de MV Mi Amigo, de dag dat de generator het begaf. Pas vier weken na de start vanaf de MS Magdalena was hij op Mi Amigo 272 te horen. Klopt als een bus ,Martin. Bij Delmare waren we hoogst verbaasd dat Ferry ineens was vertrokken.Jerry Hoogland zat zelfs aan boord , maar was ook ineens 'foetsie'. Dat gold ook voor Wim de Groot. Die zat eveneens aan boord, maar door technische problemen werkte de zender niet. Toen ik hem er af haalde met zijn vriendin was hij redelijk ontstemd over de situatie. De chaos bij Delmare heeft er toe geleid dat Ferry, Jerry en Wim voor Mi Amigo 272 kozen. Achteraf jammer, want het waren stuk voor stuk goede en prettige stemmen van de Noordzee. Ik ben na het avontuur bij Ferry in Utrecht nog op bezoek geweest. Daar is deze foto genomen met Jerry Hoogland(Ernst van der Horst) Van Wim heb ik ooit een foto genomen toen we aankwamen in Ouddorp. Kan deze niet meer vinden. Helaas. Hij en zijn vriendin droegen een tuinbroek , destijds zeer kenmerkend voor de zeventiger jaren. Salut Leendert
Geplaatst 19 januari 20196 jr. Op 15-1-2019 om 08:52 zei Peter Vrakking: Degene die het antwoord zou moeten weten is Kees Borrel. Volgens de overlevering had hij de zender aan gezet in de haven. Vond een foto van Kees Borrel(Jan Montanus) in 'een' Griekse haven. Hij lijkt me degene die het verlossende antwoord kan geven. Deze foto komt uit het archief van Piet Treffers. Salut Leendert.
Geplaatst 19 januari 20196 jr. Goedemorgen, ik heb het aan Kees voorgelegd. Het is de haven van Pireas geweest. Fons
Geplaatst 19 januari 20196 jr. Op 19-1-2019 om 10:19 zei Fons: Goedemorgen, ik heb het aan Kees voorgelegd. Het is de haven van Pireas geweest. Fons Prima gedaan. Weer een probleem opgelost. Salut Leendert
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.