Geplaatst 10 februari 20196 jr. Op de volgende data zouden er testuitzendingen hebben plaatsgevonden vanaf de MV Mi Amigo. Heeft iemand daar misschien opnames van? Of weet iemand een verwijzing hier naar op het net? 01-11-1978 02-11-1978 03-11-1978 04-11-1978 06-11-1978 09-11-1978 23-11-1978
Geplaatst 10 februari 20196 jr. Dat waren alleen maar draaggolven en testtonen, alleen de test op 01-11-1978 was met non stop Beatles tracks.
Geplaatst 10 februari 20196 jr. Auteur Op 10-2-2019 om 11:34 zei Robin Westhof: Dat waren alleen maar draaggolven en testtonen, alleen de test op 01-11-1978 was met non stop Beatles tracks. Heb je hier een bronvermelding bij?
Geplaatst 10 februari 20196 jr. Hoi Vincent, Het is onzeker of er op 23-11-1978 wel een testuitzending heeft plaatsgevonden. Die dag is om 00.01 uur GMT het Plan van Genève voor de middengolf van kracht geworden, en heb ik in ieder geval de hele nacht de gehele middengolf gescand omdat ik benieuwd was naar de wijze waarop zenders dit zouden implementeren. Ik heb daar al eerder over bericht in dit forum. Door mij is die nacht in ieder geval geen uitzending vanaf de Mi Amigo waargenomen. Anderen beweren dat er een test zou hebben plaatsgevonden met een korte tekst dat Caroline zou terugkomen, maar ik heb van nog niemand vernomen dat deze uitzending ook daadwerkelijk heeft plaatsgevonden. Laat staan dat er opnamen van zouden zijn. Maar ik laat me graag van het tegendeel overtuigen als er echt opnamen van zijn. Piet.
Geplaatst 10 februari 20196 jr. Op 10-2-2019 om 11:47 zei Vincent: Heb je hier een bronvermelding bij? Monitor number 19 Op 10-2-2019 om 12:16 zei Piet van der Vooren: Het is onzeker of er op 23-11-1978 wel een testuitzending heeft plaatsgevonden. In Monitor nummer 19 staat er ook niets over. Op 10-2-2019 om 12:16 zei Piet van der Vooren: Anderen beweren dat er een test zou hebben plaatsgevonden met een korte tekst dat Caroline zou terugkomen Volgens mij heb ik die opname ( toch) ook eens gehoord!?
Geplaatst 10 februari 20196 jr. Auteur Op 10-2-2019 om 20:42 zei Robin Westhof: Volgens mij heb ik die opname ( toch) ook eens gehoord!? Is dat niet de opname met Mike Stevens van 20 oktober?
Geplaatst 10 februari 20196 jr. Op 10-2-2019 om 20:49 zei Vincent: Is dat niet de opname met Mike Stevens van 20 oktober? Zou kunnen dat ik mij daar mee vergis?
Geplaatst 10 februari 20196 jr. Wel of niet een testuitzending op 23-11-1978? Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Ook in Radiovisie nummer 15 ( 5-2-1979) pagina 26 staat dat er (toen) kort werd getest op de 963 kHz.
Geplaatst 11 februari 20196 jr. Op 10-2-2019 om 21:48 zei Robin Westhof: Wel of niet een testuitzending op 23-11-1978? Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Ook in Radiovisie nummer 15 ( 5-2-1979) pagina 26 staat dat er (toen) kort werd getest op de 963 kHz. Zoals ik al eerder op dit forum heb laten weten heb ik 's nachts niets gehoord op 963 kHz, maar het zou natuurlijk kunnen dat de bewuste testuitzending overdag heeft plaatsgevonden. Geen van de artikelen noemt echter een tijd. Piet.
Geplaatst 11 februari 20196 jr. Auteur Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren :De aanwezige Mi Amigo deejays aan boord van het zendschip bleven nog enkele dagen maar werden niet veel later vervangen door Dick Verheul, die er verder ook weinig te zoeken had daar de zenders niet werden gereactiveerd. Begin november 1978 werden, nadat een aantal onderdelen aan boord was gebracht en geïnstalleerd, een aantal testen uitgezonden en wel op onregelmatige momenten op 1,2,3,4,6 en 9 november. Hoofdzakelijk werd er gebruik gemaakt van een testtoon. Op 23 november, de dag dat vele lange golf en middengolf zenders ter wereld van frequentie wijzigden, was Radio Caroline in de ether op 963 kHz. Eerst werd er, gedurende vier minuten, een testtoon uitgezonden, waarna 'Caroline' van The Fortunes, de stationtune van Radio Caroline werd gedraaid. De enige woorden, die vanuit de Carolinestudio de ether in werden geslingerd, waren: 'Don't despair, we'll be back sometime'. (Wanhoop niet, eens zullen we terugzijn). Op dat moment was de generator voor gebruik in combinatie met de 10kW zender dus weer in orde.' Dit stuk klopt niet helemaal. Johan Visser ging vlak na het uitvallen van de generator met de tender teug naar België. Marc en Ferry vertrokken 31 oktober, Dick was hun vervanger. Er kwamen geen onderdelen voor de generator(en) mee. Deze waren ook niet in de tussentijd via de UK gekomen. Aan boord waren drie generatoren, 2 MAN en een Henchel. De laatste was voor de stroomvoorziening aan boord. De MAN's werden gebruikt voor de zenders. Begin september ging de eerste MAN kapot. Deze kon alleen nog maar een halt tot één uur draaien en dan moest deze uit om nog meer schade te voorkomen. Vanaf dat moment draaide men op de andere MAN. Deze moest iedere 24 uur onderhoud hebben. Om die mogelijk te maken werden de uitzendtijden ingekort. Op 20 oktober ging ook deze kapot. Onherstelbaar. De Henchel was bestemd voor de stroomvoorziening aan boord en hier loop je geen risico mee. Licht, koelkasten, verwarming zijn essentieel. Als deze testen hebben plaatsgevonden moet dat met behulp van de gemankeerde MAN geweest zijn. Dit laatste heb ik nog niet bevestigd gekregen. Maar het is wel aannemelijk dat deze MAN generator is gebruikt. Verklaart ook waar het tot korte tests is gebleven en niet de uitzendingen met de 10kW werden opgestart.
Geplaatst 11 februari 20196 jr. Op 11-2-2019 om 11:53 zei Vincent: Marc en Ferry vertrokken 31 oktober, Dick was hun vervanger. Ook zou Herman de Graaf met Dick meegaan, maar hij kwam te laat opdagen en miste de tender. Op 11-2-2019 om 11:53 zei Vincent: Dick Verheul, die er verder ook weinig te zoeken had daar de zenders niet werden gereactiveerd. Slapen, slapen en nog eens slapen, was wat Dick deed, volgens de Engelsen aan boord. Op 11-2-2019 om 11:53 zei Vincent: De Henchel was bestemd voor de stroomvoorziening aan boord en hier loop je geen risico mee. De Henschell kon (en werd) gewoon gebruikt voor de 10 Kilowatt zender + de stroomvoorziening aan boord, was in principe de meest betrouwbare generator aan boord en gebruikte 4 ton dieselolie per week. Op 11-2-2019 om 11:53 zei Vincent: Als deze testen hebben plaatsgevonden moet dat met behulp van de gemankeerde MAN geweest zijn De testen waren met de 10 Kilowatt zender met behulp van de Henshell. De Man generatoren zijn volgens mij nooit meer gebruikt, al waren er in de zomer (1979) wel plannen voor reparatie. Voor de 50 Kilowatt zender werd in de loop van 1979 de Cummins generator (Delmare) gebruikt en die gebruikte ongeveer 6 ton dieselolie per week. Er waren ook nog twee andere kleine (nood) generatoren aan boord, die gaven te weinig vermogen voor de 10 Kilowatt zender, maar gaven genoeg vermogen voor de stroomvoorziening, verlichting, koken, verwarming ect... Op 11-2-2019 om 11:53 zei Vincent: en niet de uitzendingen met de 10kW werden opgestart. Er was ook nog een gebrek aan genoeg olie.
Geplaatst 12 februari 20196 jr. Op 12-2-2019 om 19:12 zei Vincent: Uit welke bron komt deze informatie? Eigen aantekeningen en als je de vrije radiobladen (FRM, RadioVisie Freewave, Monitor ect..., van rond die tijd doorneemt kom je (ook) al een heel eind. Wat betreft de generatoren 1978/1979 staat er een interessant (uitgebreid) stuk in Monitor nummer 24 op pagina 5 +6 door Stephen Bishop (Johnny Lewis). Op Internet staat er ook nog wat over de generatoren ( wel een paar kleine foutjes) van Johnny Lewis. Onder andere dat men de defecte Man generatoren (uiteindelijk) in het voorjaar van 1980 (toch) wilde repareren. "There was talk late 1979 of the all day English service starting up again once the Man generators had been repaired, that was going to happen around March/April 1980 but as we know it was not to be. March 1980 and the old girl could hold out no more and sank just off the Long Sands in the North Sea." Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren
Geplaatst 15 februari 20196 jr. Auteur De test op de 23 duurde enkele minuten. Ook werden beide MAN niet gebruikt hiervoor volgens Radiovisie van 5 februari 1979:
Geplaatst 15 februari 20196 jr. Op 15-2-2019 om 13:36 zei Vincent: De test op de 23 duurde enkele minuten. Ook werden beide MAN niet gebruikt hiervoor volgens Radiovisie van 5 februari 1979: Nu de opname nog -:)
Geplaatst 18 maart 20196 jr. Auteur Op 12-2-2019 om 22:01 zei Robin Westhof: Wat betreft de generatoren 1978/1979 staat er een interessant (uitgebreid) stuk in Monitor nummer 24 op pagina 5 +6 door Stephen Bishop (Johnny Lewis). Heeft iemand een scan van dit artikel.
Geplaatst 18 maart 20196 jr. Monitor, No.24 Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren groet, Hans
Geplaatst 2 januari 20205 jr. Auteur Op 11-2-2019 om 19:07 zei Robin Westhof: De Henschell kon (en werd) gewoon gebruikt voor de 10 Kilowatt zender + de stroomvoorziening aan boord, was in principe de meest betrouwbare generator aan boord en gebruikte 4 ton dieselolie per week. De Henschel was begin 1978 buiten gebruikt geraakt. Hij kon niet meer worden opgestart. Op moment dat de tweede MAN kapot ging viel men terug op de kleine Farymann generator die alleen gebruikt kon worden om de verlichting en verwarming aan boord. Pas eind november 1978 werd de Henschel gerepareerd. Het is dus twijfelachtig dat deze testuitzendingen hebben plaatsgevonden. Weet iemand overigens wanneer in de zomer van 1978 de eerste MAN kapot ging?
Geplaatst 2 januari 20205 jr. Op 2-1-2020 om 07:01 zei Vincent: Pas eind november 1978 werd de Henschel gerepareerd. En die generator begaf het (ook) weer in Januari 1979, vandaar het bijna zinken van de Mi Amigo, die maand. Vlak na de bijna zinkpartij kwam er een (andere) kleine Honda generator aan boord ( ter vervanging van de Farymann) die liep niet op diesel maar op benzine. Op 2-1-2020 om 07:01 zei Vincent: Weet iemand overigens wanneer in de zomer van 1978 de eerste MAN kapot ging? 17/18 september 1978. Tot die tijd waren de uitzendingen 24 uur per dag, daarna niet meer.
Geplaatst 2 januari 20205 jr. Auteur Op 2-1-2020 om 11:43 zei Robin Westhof: En die generator begaf het (ook) weer in Januari 1979, vandaar het bijna zinken van de Mi Amigo, die maand. Vlak na de bijna zinkpartij kwam er een (andere) kleine Honda generator aan boord ( ter vervanging van de Farymann) die liep niet op diesel maar op benzine. Klopt. Dat het een Honda was wist ik niet. Mag ik vragen waar je die info vandaan hebt? Op 2-1-2020 om 11:43 zei Robin Westhof: 17/18 september 1978. Tot die tijd waren de uitzendingen 24 uur per dag, daarna niet meer. Dank je.
Geplaatst 2 januari 20205 jr. Op 2-1-2020 om 12:39 zei Vincent: Dat het een Honda was wist ik niet. Mag ik vragen waar je die info vandaan hebt? Monitor Magazine nummer 18, halverwege pagina 31. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren
Geplaatst 3 januari 20205 jr. Op 2-1-2020 om 11:43 zei Robin Westhof: En die generator begaf het (ook) weer in Januari 1979, vandaar het bijna zinken van de Mi Amigo, die maand. Vlak na de bijna zinkpartij kwam er een (andere) kleine Honda generator aan boord ( ter vervanging van de Farymann) die liep niet op diesel maar op benzine. 17/18 september 1978. Tot die tijd waren de uitzendingen 24 uur per dag, daarna niet meer. in mijn gegevens die ik bijhield in die tijd ging Caroline om 0u00 UK uit de lucht op 18 sept. tot 7u Benelux maar vanaf 1.9.78 tot 5.9 waren ze al uit de lucht tussen 2u en 7u30 en daarna tussen 3u en 7u Op 10-2-2019 om 10:19 zei Vincent: Op de volgende data zouden er testuitzendingen hebben plaatsgevonden vanaf de MV Mi Amigo. Heeft iemand daar misschien opnames van? Of weet iemand een verwijzing hier naar op het net? 01-11-1978 02-11-1978 03-11-1978 04-11-1978 06-11-1978 09-11-1978 23-11-1978 ondertussen nog gegevens teruggevonden in mijn nota's: 20.10.78 terug in de lucht om 1955 voor 5 minuten om nummers door te geven 1.11.78 draaggolf tussen 1645 en 1815 met onderbrekingen en fluitsignaal 2.11.78 draaggolf tussen 1410 en 1545 8.11.78 's avonds opnieuw draaggolf (hier heb ik geen tijden bij genoteerd)
Geplaatst 3 januari 20205 jr. Op 3-1-2020 om 00:18 zei bert ree: in mijn gegevens die ik bijhield in die tijd ging Caroline om 0u00 UK uit de lucht op 18 sept. tot 7u Benelux maar vanaf 1.9.78 tot 5.9 waren ze al uit de lucht tussen 2u en 7u30 en daarna tussen 3u en 7u Dat zijn denk ik gegevens van oktober 1978. Volgens Monitor (19) : " Up until September 18th, Caroline had been broadcasting 24 hours a day, but from that date we began suffer closedowns regularly at 02.00 BST and sometimes as early as 01.00." Dat eerder uit de lucht gaan duurde tot vrijdag 20-10-78. Onderaan (voor) pagina 1. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.