Geplaatst 12 februari 20196 jr. Hallo muziekliefhebbers, Ik ben al een paar maanden bezig met een nieuwe versie van Pixeldrain die makkelijker te onderhouden is. Die versie is nu bijna klaar en het wordt tijd om de oude website te vervangen. Ik heb Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren . Maar ik denk dat de meeste van jullie mijn blog niet lezen, dus ik dacht ik geef het even persoonlijk door. Ik ga vanavond of morgen avond de website overzetten naar de nieuwe software, omdat er op pixeldrain heel erg veel bestanden staan kan dit een paar uur duren. Tijdens deze periode zal de website niet betrouwbaar zijn. Zo gaat het in werking: Voor de migratie kondig ik op mijn Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren aan dat de migratie gaat beginnen. Eerst moet ik pixeldra.in uitzetten omdat er tijdens de migratie geen bestanden geüpload mogen worden. Het webadres pixeldra.in zal dan al verwijzen naar de nieuwe website. Dan worden de gebruiker accounts overgezet naar de nieuwe site. Je kan al inloggen op de nieuwe website tijdens de migratie zonder problemen. De bestanden worden één voor één gekopieerd naar de nieuwe site. Dit zal ongeveer 4 uur lang duren. Aan het begin zal geen enkele pixeldrain link werken, naar mate er meer bestanden gekopieerd worden zullen de links weer gaan werken. Als alle bestanden gekopieerd zijn worden de lijsten (groeperingen van bestanden) overgezet, dit duurt een paar seconden. Het zal je al snel opvallen dat de website een ander uiterlijk krijgt, maar verder blijft alles ongeveer het zelfde. Na de migratie zal ik de website vaker bijwerken met nieuwe functionaliteit. Ook ga ik de website veiliger maken met virusdetectie en copyright filters (ik denk dat jullie hier geen last van zullen hebben). Het 'Sia' netwerk wat ik noem in mijn blog is een data opslag netwerk waar ik ook aan meewerk. Als dit project goed geïntegreerd is in de website zou ik voor heel weinig geld enorme hoeveelheden data kunnen bewaren op pixeldrain. Hierdoor kan ik concurreren met cloud opslag websites zoals dropbox, google drive en onedrive. Ik hoor graag jullie meningen hierover. Groetjes, Wim Brand (van Pixeldrain)
Geplaatst 12 februari 20196 jr. Bedankt alvast. Het idee om opslag te hebben, trekt me wel. Zeker als dit beheerd wordt door een van ons. Theo
Geplaatst 12 februari 20196 jr. Een aantal mooie verbeteringen komen er dus aan, Mooi om te lezen Wim. Ik ben benieuwd hoe dit straks gaat werken: "A desktop client built on the client library which will attempt to tightly integrate with the GNOME desktop environment (long-term)"
Geplaatst 13 februari 20196 jr. Auteur De migratie naar de nieuwe server is voltooid. Alle bestanden zijn verhuisd naar de nieuwe server. Als je een pixeldrain account hebt moet je opnieuw inloggen en dan kan je weer bij je bestanden.
Geplaatst 18 februari 20196 jr. Wim heeft het nog mooier gemaakt door er een knop een toe te voegen die hier heel nuttig is: Als je na het uploaden hier op klikt kopieert hij de geuploade files en de bijbehorende links in deze opmaak naar het clipboard: Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren En als je dit hier plakt zie je dit: Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren
Geplaatst 18 februari 20196 jr. En ook de voor beluistering werkt weer in Safari (mac) deze werkte niet meer na de laatste update van mac os.
Geplaatst 8 maart 20196 jr. Mijn upload begint steeds opnieuw als die de 100% heeft bereikt. Heeft iemand hetzelfde? Update: het werkt nu terug 😊
Geplaatst 8 maart 20196 jr. Auteur De website heeft een beetje tekort aan opslagruimte op dit moment 😓. Daarom gingen de uploads fout. Ik ga morgen op skivakantie dus ik heb geen tijd om hier aan te werken. Tijdelijk heb ik de verlooptijd van bestanden van 90 dagen naar 60 dagen terug gedraaid. Hopelijk koopt dit genoeg tijd zodat ik het kan oplossen na mijn vakantie. De audio bestanden die hier gedeeld worden zijn gelukkig niet heel groot, die passen er nog wel bij.
Geplaatst 22 maart 20196 jr. Auteur Pixeldrain kan af en toe nogal traag zijn, ik zie dat sommigen hier dat al is opgevallen.. Ik zal even uitleggen hoe dit komt. Het is een lastig probleem en ik kan er op dit moment niet veel aan doen. Ik heb er ooit voor gekozen om de server in Amerika te plaatsen omdat het meest internetverkeer daar vandaan komt. Dat is nog altijd het geval: op dit moment komen 35% van de gebruikers uit amerika en 30% uit europa. Het lastige hiervan is dat je afhankelijk bent van meer internet providers hoe verder je van de server woont. In ons geval wordt de data eerst naar Amsterdam gestuurd, dan naar de UK via een onderzeese kabel, van oost naar west UK en dan met een trans-atlantische kabel maar oost-amerika, waar het vervolgens nog het hele continent over moet om uiteindelijk bij de pixeldrain server uit te komen... Waar het hier fout gaat zijn de trans-atlantische kabels, er zijn er heel veel van en ze zijn allemaal heel snel, maar vaak is het niet genoeg. Rond 18:00 uur elke dag bereiken die kabels hun limieten en dan blijven ze vol tot zo'n 22:00. Tussen deze tijden moeten de kabelbeheerders prioriteren wat voor data voorrang krijgt, en dan krijgt de hoogste bieder natuurlijk alles. Wat er over blijft is dan voor de kleinere websites die iets van 10% van hun gebruikelijke bandbreedte overhouden. Ik ben al met een oplossing bezig voor dit probleem, maar om zoiets te realiseren is een enorme berg werk. Er zijn ook een aantal verschillende methodes om het aan te pakken die ik allemaal moet vergelijken met mijn use-case. Het komt er altijd op neer dat ik op meerdere locaties servers moet beheren die op een of andere manier synchroon blijven, wat een lastige klus is met de hoeveelheid terabytes die nu op pixeldrain staan. Uiteindelijk zal ik er wel uitkomen, maar tot die tijd zal pixeldrain in de avond uren frustrerend langzaam zijn. Mijn excuses voor het ongemak. 😃
Geplaatst 22 maart 20196 jr. Op 22-3-2019 om 21:52 zei Fornax: maar tot die tijd zal pixeldrain in de avond uren frustrerend langzaam zijn. Geduld is een schone zaak en als je het gewilde bestand (vrij) snel wil downloaden doe je het maar buiten de spitsuren.
Geplaatst 23 maart 20196 jr. dus van 22u tot 18u zou het vlot moeten verlopen, dat is 20u op een dag.
Geplaatst 23 maart 20196 jr. Op 22-3-2019 om 21:52 zei Fornax: Pixeldrain kan af en toe nogal traag zijn, ik zie dat sommigen hier dat al is opgevallen.. Ik zal even uitleggen hoe dit komt. Het is een las............etc.............pixeldrain in de avond uren frustrerend langzaam zijn. Mijn excuses voor het ongemak. Bij mij in het oosten van de UK is de snelheid ongeveer een meg per seconde, Fornax. Het valt me op dat als je op meerdere klikt het logaritmisch stukken langzamer gaat. Daarom gaan aan mijn zijde alle bestanden (die ik wil downloaden en dat zijn er dus nog al wat als je bijv weer de wekelijkse collectie van MJA en de dagelijkse bijdragen van oa Vincent aanschouwt) in een aparte tab en download ik die per twee of drie. Dan is het best wel te doen. Nog een vraagje: hoeveel files staan er op dit moment op je server, Fornax, en begint Pixeldrain een beetje bekendheid te krijgen? Het allerbeste van Omni
Geplaatst 24 maart 20196 jr. Auteur Op 23-3-2019 om 18:12 zei Omnivoor: Nog een vraagje: hoeveel files staan er op dit moment op je server, Fornax, en begint Pixeldrain een beetje bekendheid te krijgen? Het gaat niet heel hard, maar Pixeldrain groeit lekker door. Er staan op dit moment 25000 bestanden op de server.
Geplaatst 25 maart 20196 jr. Op 24-3-2019 om 21:31 zei Fornax: Het gaat niet heel hard, maar Pixeldrain groeit lekker door. Er staan op dit moment 25000 bestanden op de server. en die blijven dan 3 maand staan na de laatste download?
Geplaatst 25 maart 20196 jr. Auteur Op 25-3-2019 om 01:43 zei bert ree: en die blijven dan 3 maand staan na de laatste download? Ik heb het tijdelijk verlaagd naar 30 dagen om problemen met uploaden te verhelpen, maar binnenkort gaat het weer terug naar 3 maanden ja. Alle bestanden die er dan nog op staan worden dan ook gelijk weer 3 maanden.
Geplaatst 8 april 20196 jr. Auteur Ik ben op dit moment bezig met een pixeldrain server in Amsterdam. Als alles goed gaat is deze binnen een week of twee operationeel.
Geplaatst 31 mei 20195 jr. Auteur Gisteren heb ik de pixeldrain server in Amsterdam geactiveerd. Als het goed is gaat uploaden en downloaden nu een stuk sneller in Europa.
Geplaatst 31 mei 20195 jr. Dank je wel ! Zitten we nu rechtstreeks op de "big-bone?" Mooie "avatar" kat-poes is dat............. Juul (kattenliefhebber )
Geplaatst 25 augustus 20195 jr. Ik kan ook niet downloaden, gisteren al niet. Hij start de downloads maar geeft zeer snel aan dat ze klaar zijn met 0 bytes. Jammer, ik wil graag stel mooie opnames van gisteren en vandaag. Rob
Geplaatst 25 augustus 20195 jr. Er was een van vijf Links, die werkte. Ook met andere Browsers en Downloader-Software helmaal niets.
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.