Geplaatst 28 februari 20196 jr. Ik lees net het bericht dat er plannen zijn om het Veronica schip nog een keer terug naar zee te brengen op de oude lokatie. Mits de financiële middelen het toelaten. Moet ik dit bericht serieus nemen? Wie zit hier achter? Wim de Lang
Geplaatst 28 februari 20196 jr. Lijkt me nautisch welhaast onmogelijk. Dit gezien de staat van het schip. Denk aan het ontbreken van ballast. Zit die zijdeur er trouwens nog in? Groet, Leen
Geplaatst 28 februari 20196 jr. Ai moet dit nog allemaal? Het schip is al zo toegetakeld met het verhoogde dek. Theo
Geplaatst 28 februari 20196 jr. hier de link naar de website van de stichting Het Veronica Schip. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren
Geplaatst 28 februari 20196 jr. Ik vind hier van alles van maar het lijkt verstandig om mij nog even van commentaar te onthouden hier. Wel kan ik zeggen dat "wij" niet betrokken zijn en alles van een afstand volgen.
Geplaatst 28 februari 20196 jr. Een vage website met teksten in rammelend Nederlands . En wie er achter deze stichting zit moet kennelijk geheim blijven. Maar ik zeg: het is Wout van der Meer. De man die stukjes mast van de Norderney aan man bracht voor de gierende hoofdprijs. Nu dus weer een ander "briljant" plan om geld te verdienen aan het schip en de naam Veronica.
Geplaatst 28 februari 20196 jr. Op 28-2-2019 om 21:08 zei Hans van Rijswijk: Een vage website met teksten in rammelend Nederlands . En wie er achter deze stichting zit moet kennelijk geheim blijven. Maar ik zeg: het is Wout van der Meer. De man die stukjes mast van de Norderney aan man bracht voor de gierende hoofdprijs. Nu dus weer een ander "briljant" plan om geld te verdienen aan het schip en de naam Veronica. AUB. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren
Geplaatst 1 maart 20196 jr. Op 28-2-2019 om 19:15 zei Juul: Ik vind hier van alles van maar het lijkt verstandig om mij nog even van commentaar te onthouden hier. Wel kan ik zeggen dat "wij" niet betrokken zijn en alles van een afstand volgen. Maar is er wel contact geweest? Als dit initiatief geheel buiten St N-ney is wordt het een moeilijk verhaal
Geplaatst 1 maart 20196 jr. Er is geen enkel contact geweest. En persoonlijk vind ik dat wel goed zo.
Geplaatst 3 maart 20196 jr. Zonder ballast, met zijdeuren.. is dit een project om het af te laten zinken op de oude plek? Gewoon een vraag.
Geplaatst 3 maart 20196 jr. Op 1-3-2019 om 20:49 zei ruudam: Als dit initiatief geheel buiten St N-ney is wordt het een moeilijk verhaal Want?
Geplaatst 4 maart 20196 jr. De vraag wordt dan hoeveel "Veronica" er dan in het project zit. Wil je in de programmering een authentiek - niet noodzakelijk historisch - geluid laten horen dan zijn oud Veronica op zee mensen wel wenselijk, om te voorkomen dat we nog een Veronica krijgen dat eigenlijk weinig verband heeft met het origineel. Uit het persbericht vd Vrienden Veronicaschip "Het ligt in de bedoeling in augustus 2019 opnieuw vanaf het zendschip programma’s te gaan verzorgen ten bate van alle generaties artiesten, luisteraars en medewerkers. Hierna kan dit tijdperk voorgoed worden afgesloten." Ik kan me daar programmatisch weinig bij voorstellen. En "Velen uit die tijd zijn al niet meer onder ons, echter velen leven nog. De start, destijds van Radio Veronica, was de beginperiode van radio vanaf zee voor de Nederlandse kust en tevens het begin van de commerciële radio, zoals we dat vandaag de dag nog kennen. Het lijkt ons uniek nog één keer de tijd van toen te herbeleven." Dus kennelijk wel iets historisch, maar dan zijn een paar sleutelfiguren als Bouman en Geleick wel handig. Tenzij je andere key spelers zoals Harding, de Nooy of van Leeuwen er bij kan betrekken. Daarover lees ik niets. Dus ik heb mijn twijfels, ook al omdat ik nergens lees waar die programma's op uitgezonden gaan worden. Hebben ze evenementen frequenties aangevraagd? Is er samenwerking met een bestaande AM/FM zender, of wordt het weer een internetverhaal. Mijn gevoel zegt dat het op middengolf moet, maar dat is erg lastig want alleen LPAM, ook als evenementenfreq mag nog. Behalve de 1566, de enige zgn hoogvermogenzender die er nog is. (Of misschien de 1116 Bloemendaal gebruiken??) Om nog wat te regelen zal je nu al aan de slag moeten, al dan niet via "Den Haag". Overigens is een half miljoen wel erg veel voor een maandje op zee radiomaken. Daarvoor kan je ook een FM of AM zender beginnen die permanent uitzendt en de muziek en radio historie eer aan doet.
Geplaatst 7 maart 20196 jr. Voor de lol eigenlijk een solicitatie er in gegooid voor de maand op zee. Of het project van de grond afkomt of niet, het kan wel eens mijn enigste kans zijn om het werken van een zendschip waar te maken. Mijn zeehengels staan al klaar.
Geplaatst 30 april 20195 jr. Ik heb gehoord dat John de Mol erachter zit. Ook dat de oude 828 zender van 25 kW aan boord wordt gehesen. Misschien wil de Mol zo zijn eigen noodlijdende Veronica (is niks wordt niks) redden......
Geplaatst 30 april 20195 jr. Auteur Is dit serieus bedoelt Ruud? Dit zou toch kansen hebben als hij er achter zit.
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.