Geplaatst 9 april 20195 jr. De belgische zanger, ook nog dj geweest op Radio Mi Amigo is overleden. Hij is 70 jaar geworden. Hij maakte programma's tot dat men naar Playa de Aro ging.
Geplaatst 10 april 20195 jr. Paul Severs werd groot gemaakt door Sylvain Tack. Op 26 augustus 1986 was Sylvain Tack te gast in het BRT1-TV programma met Mike in zee van Mike Verdrengh. In de zelfde uitzending stelde Paul Severs zijn toenmalige nieuwste single voor. In een ander interview, naar aanleiding van het overlijden van Sylvain Tack, meldde Paul Severs dat hij het jammer vond niet aanwezig te kunnen zijn op de begrafenis van Tack.
Geplaatst 10 april 20195 jr. Op 10-4-2019 om 15:51 zei Geert M.: Ik vond dit hier op YouTube en hoorde het nog nooit eerder. Prachtig! Ik kende dit nummer ook niet. De tekst is begrijpelijk. Muzikaal valt het me tegen. ik vind het te steriel klinken. Er zijn te weinig muziekinstrumenten gebruikt. Bovendien klinkt de opname op de plaat erg blikkerig. Als Nederlander is het moeilijk om Paul Severs te duiden in België. Hij klinkt echt Vlaams. Was hij net zo'n grote ster als Will Tura? En met wie zou je hem in Nederland kunnen vergelijken? Ik herinner me nog wel dat zijn platen erg werden gepromoot op Mi Amigo. Ik vond het toen niet om aan te horen, maar ja het kwam van een schip..dus ik accepteerde het maar. salut Leendert
Geplaatst 10 april 20195 jr. Op 10-4-2019 om 16:09 zei Leendert Vingerling: Was hij net zo'n grote ster als Will Tura? En met wie zou je hem in Nederland kunnen vergelijken? salut Leendert Ik zou zeggen plaats hem mss een trapje lager dan Will Tura, maar met wie kan je hem vergelijken? Dat is dan weer een moeilijke want het vlaamse lied is altijd al iets speciaal geweest. Als ik dan toch moet kiezen Frans Bauer mss?
Geplaatst 10 april 20195 jr. Het is moeilijk om te vergelijken tussen België en Nederland. Paul Severs is jonger dan Will Tura, maar in tegenstelling met de andere Vlaamse zangersis hij er wel in geslaagd om zowel in Vlaanderen als in Wallonnië door te breken. Hey Suzy bv verwijst hier natuurlijk naar de bekende Suzy, maar hier dan de Franse versie. in Zuid Afrika was hij ook niet onbekend.
Geplaatst 11 april 20195 jr. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Interview met o.a. Eddy Govert over Paul Severs. Eddy schreef heel wat songs voor artiesten uit de stal van Sylvain Tack. Eddy is ook bekend van zijn song voor radio Atlantis, de jingels voor Mi Amigo, ....
Geplaatst 11 april 20195 jr. Ik zou op de Vlaamse hitparade-trap deze volgorde geven: op 1 natuurlijk Will Tura op 2 Willy Sommers alsook Paul Severs op 3 Dana Winner / Ann Christy / Marva (Dana en Marva misschien ook op 2) Hierbij gelet op het "betere" werk ... er is natuurlijk nog veel "ander" werk, maar dat is voor een andere keer. Dat waren volgens mij de grootste Vlaamse zangers / zangeressen. Hier hou ik geen rekening met groepen. (Clouseau / K3) Natuurlijk zal ik er nog velen vergeten zijn, maar dat waren de eersten waar ik spontaan aan dacht.
Geplaatst 11 april 20195 jr. Ik mis in je rijtje Louis Neefs. Hij was in Nederland zeker een bekende Vlaming en hoort ook bij 'het betere werk'.
Geplaatst 11 april 20195 jr. Op 10-4-2019 om 16:09 zei Leendert Vingerling: Ik kende dit nummer ook niet. De tekst is begrijpelijk. Muzikaal valt het me tegen. ik vind het te steriel klinken. Er zijn te weinig muziekinstrumenten gebruikt. Bovendien klinkt de opname op de plaat erg blikkerig. Als Nederlander is het moeilijk om Paul Severs te duiden in België. Hij klinkt echt Vlaams. Was hij net zo'n grote ster als Will Tura? En met wie zou je hem in Nederland kunnen vergelijken? Ik herinner me nog wel dat zijn platen erg werden gepromoot op Mi Amigo. Ik vond het toen niet om aan te horen, maar ja het kwam van een schip..dus ik accepteerde het maar. salut Leendert Als je muziek verzamelt gerelateerd aan Radio Mi Amigo is dit een ‘must’
Geplaatst 12 april 20195 jr. Op 11-4-2019 om 16:32 zei Peter Vrakking: Als je muziek verzamelt gerelateerd aan Radio Mi Amigo is dit een ‘must’ Mss Kan iemand dit plaatje in een mp3 bestandje plaatsen...? zou leuk zijn.
Geplaatst 15 april 20195 jr. Als je naar Goud van Oud van afgelopen zaterdag luistert dan komt hij voorbij
Geplaatst 16 april 20195 jr. Op 13-4-2019 om 21:29 zei Tino: Het plaatsen van muziek is op dit forum niet toegestaan. Nee... Dat kan ik begrijpen, der wordt hier geen muziek geplaatst.
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.