Geplaatst 10 april 20195 jr. Auteur 10 april 1970: RNI is terug in de ether na 14 dagen stilte. En op een nieuwe golflengte: 190 meter middengolf. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren
Geplaatst 12 april 20195 jr. Auteur 12 april 1970 Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren
Geplaatst 12 april 20195 jr. Auteur 13 april 1970: Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren
Geplaatst 15 april 20195 jr. Auteur 15 april 1970: Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Op de achtergrond hoor je een klein beetje de jamming vanaf Rochester. Vandaag (15.04.1970) is de Britse overheid, officieel op verzoek van Italie en Noorwegen, begonnen met het storen van de middengolfuitzendingen van RNI. Kort na bovenstaande uitzending ging RNI uit de lucht om pas op de dertigste april terug in de ether te komen.
Geplaatst 15 april 20195 jr. Jan-Fre,, The upload for 15th April will not download with an mp3 suffix. All that I get is a file which can be opened with Media Player. Is it possible to re-upload with the mp3 suffix? Groetjes John Coole
Geplaatst 30 april 20195 jr. Auteur 30 april 1970. RNI is terug in de lucht met een testuitzending op 217 meter, 1385 KHz. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren
Geplaatst 2 mei 20195 jr. Jan-Fre, Bedankt voor deze file, deze klinkt veel beter dan de versie die ik had! Ik vond van dezelfde datum ook nog de volgende files: Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren : 1970 04 30 Thu - RNI (217m) - Carl Mitchell - test (non-stop, 24 mins).mp3 Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren : 1970 04 30 Thu 217 andy archer test.mp3 groet, Jan
Geplaatst 2 mei 20195 jr. 1385...Bovenop radio Moskou met 1000 kw…. kwam 's avonds de hoek niet om..;(
Geplaatst 2 mei 20195 jr. Carl -met non-stop- is van do avond 30-04, maar Roger en Andy zijn van een dag later; 01-05 (Carl zit dan op de tender zegt Roger in zijn -ochtend- programma). Op deze dag, even na het middaguur (tijdens het programma van Duncan Johnson), werden de uitzendingen overigens reeds gestaakt ivm probleem gerelateerd aan zender/antenne. Dank voor de links. Gr. John
Geplaatst 2 mei 20195 jr. Op 15-4-2019 om 22:40 zei Jan-Fre: Dit vind ik wel heel bijzonder. Jan-Fré publiceert een knipsel uit een communistische krant die niet meer bestaat. De Waarheid was destijds ook nog eens de spreekbuis van de Communistische Partij Nederland, de CPN. Ik vermoed dat de familie Vos geabonneerd was op deze krant en dus het communisme steunde. Klopt dat Jan-Fré ? Nooit geweten dat er ook aandacht voor de zeezenders in deze krant werd ingeruimd. Overigens stemde de CPN wel tegen de 'Veronica wetjes'. Heb dat nooit begrepen. Ik dacht de communisten getrouw het gezag volgden, net zoals in Rusland. En dus voor het behoud van de publieke omroep zouden zijn en niet voor 'een piraat'. Daarnaast heb ik nog niet eerder gelezen dat er een verzet van jongeren was om met zendertjes de uitzendingen van de BBC te gaan storen. Wel was mij bekend dat een groep landpiraten de BBC wilde gaan storen. Of dit ooit is gebeurd weet ik niet. Salut Leendert
Geplaatst 2 mei 20195 jr. De krantenknipsels komen uit het Franse Offshore Echos dus het vermoeden richting de familie Vos is wat prematuur
Geplaatst 2 mei 20195 jr. Auteur Op 2-5-2019 om 18:09 zei Leendert Vingerling: Ik vermoed dat de familie Vos geabonneerd was op deze krant en dus het communisme steunde. Klopt dat Jan-Fré ? Nee, dit klopt niet. Ik moet zeggen dat ik wel het allerlaatste exemplaar van De Waarheid destijds heb gekocht als verzamelobject, maar thuis hadden we een abonnement op De Telegraaf. En ik lees nu zelf Het Parool. Jan-Fré
Geplaatst 3 mei 20195 jr. Wij hadden thuis "De Gooi"...of te wel de Gooi en Eemlander. hier iets uit de waarheid van 19 april 1960. Archief Hans Knot.
Geplaatst 3 mei 20195 jr. Op 2-5-2019 om 22:36 zei Jan-Fre: Nee, dit klopt niet. Ik moet zeggen dat ik wel het allerlaatste exemplaar van De Waarheid destijds heb gekocht als verzamelobject, maar thuis hadden we een abonnement op De Telegraaf. En ik lees nu zelf Het Parool. Jan-Fré Bedankt voor je toelichting Het was maar een gedachte. In Groningen had de CPN een grote schare aanhangers en dus ook lezers van 'de Waarheid'. Het zou toch best kunnen dat jouw vader daar ook onder zat. Dat je nu het Het Parool leest is opvallend. Je woont toch niet in Amsterdam ? De krant is veranderd van een verzetskrant in een 'grachtengordel' krant . Ooit was daar Matthijs van Nieuwkerk de hoofdredacteur en schreef Simon Carmiggelt zijn Kronkel stukjes. Toen ik begin zeventiger jaren in Amsterdam studeerde, had Het Parool ongeveer 160.000 abonnees. Nu is dat ongeveer 40.000 geworden. Salut Leendert
Geplaatst 3 mei 20195 jr. Op 2-5-2019 om 14:25 zei Louis Stuster: 1385...Bovenop radio Moskou met 1000 kw…. kwam 's avonds de hoek niet om..;( Dat is hier inderdaad te horen, mooie beat freq. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Op 2-5-2019 om 12:44 zei jan227: Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren : 1970 04 30 Thu 217 andy archer test.mp3 groet, Jan Is dit een studio tape of FM - aircheck?
Geplaatst 4 mei 20195 jr. Op 3-5-2019 om 16:41 zei ruudam: Is dit een studio tape of FM - aircheck? Gezien de QRM en QRN is het een opname van de middengolf.
Geplaatst 6 mei 20195 jr. Auteur dat komt als er weer wordt uitgezonden vanaf de mebo, 13 mei. van 1-12 mei waren de zenders uit,.
Geplaatst 7 mei 20195 jr. Kan niet wachten! Dan breekt de 244 periode aan. Misschien wel de meest rumoerige periode van een zeezender ..stoorzenders.. verkiezingscampagne ..naamwisseling...
Geplaatst 7 mei 20195 jr. Op 7-5-2019 om 08:50 zei Louis Stuster: Kan niet wachten! Dan breekt de 244 periode aan. Misschien wel de meest rumoerige periode van een zeezender ..stoorzenders.. verkiezingscampagne ..naamwisseling... Ik kan ook niet wachten. Heb ergens nog een opname van Radio Caroline International (vanaf de Mebo natuurlijk en met die krijsende stoorzender erdoor.)
Gearchiveerd
Deze discussie is nu gearchiveerd. Reageren is niet meer mogelijk.