Geplaatst 21 april 20195 jr. Populair bericht 19780508 NOS Hobbyscoop Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren 19780515 NOS Hobbyscoop Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren 21 april 20195 jr. bewerkt door martinja
Geplaatst 20 mei 20195 jr. Dag Martin, Erg veel dank. Ik zal de opnamen doorgeven aan de dochter van eindredacteur Ben Dingerdis †. Zij produceerde ook programma's bij de NOS. w.o .Hobbyscoop. Ze zal er blij mee zijn.
Geplaatst 21 mei 20195 jr. Auteur Ha Juul, Het is altijd weer leuk jou een plezier te doen Groetje, Martin
Geplaatst 14 september 20195 jr. Populair bericht Ik herken die opnamen als afkomstig uit mijn archief. Ik heb ze in ooit (rond 2008) gepost in een ander zeezenderforum. Er zijn drie specials geweest over de RCD, uitgezonden op 8, 15 en 22 mei 1978. In de laatste aflevering werd het werk van de RCD in Nederhorst den Berg belicht (ook bekend als de NERA die inmiddels ook terziele is). Wat deze uitzending bijzonder maakt is de aankondiging van een nieuwe vinding van Philips: een 11 cm plaatje dat 'in de jaren '80 misschien de LP en Musicassette gaat vervangen'. Inderdaad, de Compact Disc... Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren groet, Jan.
Geplaatst 15 september 20195 jr. Auteur Dan zeer bedankt voor het uploaden van de programma's destijds. Na de zeezenders was er niet veel om echt naar te luisteren op Mi Amigo, AVRO en TROS naar, althans voor mij niet. En Hobbyscoop daar had m'n vader het wel es over en daar ben ik toen naar gaan luisteren en het was een interessant programma op de late avond. Martin
Geplaatst 22 juni 20222 jr. Ik moet ergens in een al heel lang ergens in een hoekje staande verhuisdoos nog een flinke stapel cassettes hebben met opnames van Scoop. Ook moet ik nog wel nieuw verpakte Basicode CD's hebben.
Geplaatst 22 juni 20222 jr. Op 22-6-2022 om 05:39 zei Angela: Ik moet ergens in een al heel lang ergens in een hoekje staande verhuisdoos nog een flinke stapel cassettes hebben met opnames van Scoop. Ook moet ik nog wel nieuw verpakte Basicode CD's hebben. Hi Angela, ik heb indertijd regelmatig naar Hobbyscoop geluisterd. Heb je een mogelijkheid om de programma's op die cassettes hier op het forum in digitale vorm te delen?
Geplaatst 24 juni 20222 jr. Populair bericht Heb er hier nog wel wat liggen die oorspronkelijk zijn geupload door Martin. Zal Martin wat werk uit handen nemen en het opnieuw reposten. Hobbyscoop uit 1978. Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Veel plezier er mee! Groet, Moby.
Geplaatst 25 juni 20222 jr. Liefhebbers van Basicode kunnen hun hart hier ophalen: Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Daar vind je onder meer de programma's van alle (?) Nederlandse Basicode verzamel-cassettes en -cd-roms, en een Basicode-interpreter. En op deze pagina vind je een schat aan informatie over de geschiedenis van Basicode. Ook daar is veel software te downloaden: Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren (met een foto van het team van Hobbyscoop in de studio) 25 juni 20222 jr. bewerkt door Tippie
Geplaatst 26 juni 20222 jr. Op 25-6-2022 om 12:06 zei Tippie: Liefhebbers van Basicode kunnen hun hart hier ophalen: Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren Daar vind je onder meer de programma's van alle (?) Nederlandse Basicode verzamel-cassettes en -cd-roms, en een Basicode-interpreter. En op deze pagina vind je een schat aan informatie over de geschiedenis van Basicode. Ook daar is veel software te downloaden: Deze inhoud is verborgen Aanmelden of Registreren (met een foto van het team van Hobbyscoop in de studio) Ik weet het nog goed, Basic programma overtypen naar de MSX uit het inmiddels ter ziele gegane blad RAM. En als je dan 1 komma, of een frutseltje vergeten was,dan deed het programma helemaal niets meer.Wat een tijd😄
Geplaatst 15 november 20231 jr. helaas doen de links naar de uitzendingen het niet meer, is er iemand die een link van de hobbyscoop uitzendingen heeft?
Doe mee aan het gesprek
Je kunt nu een bericht plaatsen en later registreren. Indien je al een account hebt, kun je je nu aanmelden om het bericht met je account te plaatsen.
Opmerking: Je bericht moet eerst worden goedgekeurd door een moderator voordat het zichtbaar is.